Българите масово предпочитат абонаментните планове пред предплатените услуги
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българите масово предпочитат абонаментните планове пред предплатените услуги

Оле-Бьорн Шулстъд, главен изпълнителен директор на "Теленор България"

Българите масово предпочитат абонаментните планове пред предплатените услуги

Около 70% имат смартфон и мобилен интернет, показва проучване на "Теленор" за дигиталните навици

7125 прочитания

Оле-Бьорн Шулстъд, главен изпълнителен директор на "Теленор България"

© Telenor


Българите използват повече абонаментни планове вместо предплатени телеком услуги в сравнение с потребителите в други държави от Централна и Източна Европа. Това показва последното изследване върху дигиталните навици на телекомуникационния оператор "Теленор". То е базирано върху 7200 души от България, Унгария, Сърбия и Черна гора - държавите от региона, в които работи норвежката компания. Извадката е сред хора на възраст от 15 до 65 години. Според изследването 89% от потребителите на мобилни услуги в България ползват абонаментни планове, което е значително над средното за този показател в изследваните страни (67%).

Данните показват, че около 70% от българските потребители притежават смартфони и използват мобилен интернет, а 39% от тях ползват достъпа до интернет предимно чрез 3G и 4G мрежите на операторите. Огромната част от тях - 95%, използват услуги за комуникация като приложения за чат, гласови и видеоразговори - така наречените OTT (over the top) услуги.

Повече плащане онлайн, по-малко за приложения

Данните бяха представени от Оле Бьорн Шилстед, главен изпълнителен директор на "Теленор България", и Галина Чулева, главен директор "Стратегия и трансформация" на "Теленор България". По нейни думи средният профил на българите, използващи мобилни услуги, не се различава особено от този на другите страни в региона. "Напротив, в повечето случаи българските клиенти са по-изискващи", коментира Чулева.

Проучването показва още, че и България, и другите страни от региона продължават да бъдат консервативни, що се отнася до начините на разплащане. Цели 96% от българите разчитат на плащане в брой, докато за ЦИЕ процентът е 94. Вторият най-популярен начин за разплащане е дебитната карта, която се ползва от 52% от българите спрямо 44% от останалите от региона.

Впечатление обаче прави, че едва 11% от българските потребители са склонни да платят или са си плащали за платени приложения. За региона около нас процентът не е много по-висок - 15. Във всички изследвани начини за потребление на мобилен итнернет - социални мрежи, новини, споделяне на снимки, имейл, видеострийминг, сваляне на приложения, навигация и слушане на музика, българите са много по-активни от съседите си.

"Теленор" въвежда нова услуга за по-бърза смяна на телефоните

"Теленор България" представи и новата си услуга Upgrade, която е насочена към хората, които искат по-бързо да сменят телефоните си и винаги да бъдат с най-новия модел на пазара. От 1 ноември всички нови и настоящи клиенти на компанията, които сключват 24-месечен договор, ще могат да използват и Upgrade. Услугата предвижда срещу допълнителна месечна такса и след заплащането на най-малко 12 такси и лизингови вноски клиентите да върнат използваното устройство, ако е в добро състояние, без да заплащат останалите лизингови вноски за него, и да закупят нов смартфон по избор. Това е и конкретен отговор на проблем, отнасящ се и към производителите на телефони - нарастващото време между смяната на телефони. От "Теленор" обявиха, че в програмата ще влизат почти всички топ модели на големите компании, включително и iPhone X, който ще излезе на пазара през ноември. Изключение е липсата на новия флагшип модел на Huawei Mate 10 Pro, но от компанията обявиха, че списъкът може да се променя.

Българите използват повече абонаментни планове вместо предплатени телеком услуги в сравнение с потребителите в други държави от Централна и Източна Европа. Това показва последното изследване върху дигиталните навици на телекомуникационния оператор "Теленор". То е базирано върху 7200 души от България, Унгария, Сърбия и Черна гора - държавите от региона, в които работи норвежката компания. Извадката е сред хора на възраст от 15 до 65 години. Според изследването 89% от потребителите на мобилни услуги в България ползват абонаментни планове, което е значително над средното за този показател в изследваните страни (67%).

Данните показват, че около 70% от българските потребители притежават смартфони и използват мобилен интернет, а 39% от тях ползват достъпа до интернет предимно чрез 3G и 4G мрежите на операторите. Огромната част от тях - 95%, използват услуги за комуникация като приложения за чат, гласови и видеоразговори - така наречените OTT (over the top) услуги.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Има си хас. След като беше направено абсолютно всичко възможно да се направят предплатените услуги неудобни, вече не сме ги били предпочитали...

    Ами като на 3 до 6 месеца се занулява депозита ти, много ясно че няма да я предпочиташ. Все едно да кажеш, че българите в Югославия са "предпочели" да си забравят идентичността.

  • 2
    uiv06356363 avatar :-|
    uiv06356363

    Този Оле-гофрен хич не е нагъл, направиха предплатените карти валидни за 14-15 дни, а абонаментите от 1 на 2 години срещу 15-50 лева, без пари направо...

  • 3
    geny avatar :-|
    Евгения Христова

    Това доказва, че българите са по-наивни, послушни и лесни за мамене. Как може да подпишеш договор, без да си го чел, без да си видял проекта на страницата, само защото служителят ти е казал, че този договор е "специално" за теб !?!?!? При подписване на договор с мобилен оператор, като правило е невъзможно да го прочетеш предварително, проект на сайтовете няма, а мониторът е обърнат към служителя, не към теб. Ако опиташ да разбереш какво подписваш - те смятат за луд! Но когато отиваш да си купиш предплатени минути, също си "откачен" в техните очи - обясняват ти, че само чужденците "правели така"....

  • 4
    leo_k avatar :-|
    Лео

    То как да предпочетеш предплатена услуга, като е по-скъпа от абонамента и няма никаква приемственост?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK