С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 31 окт 2017, 16:09, 6632 прочитания

Българите масово предпочитат абонаментните планове пред предплатените услуги

Около 70% имат смартфон и мобилен интернет, показва проучване на "Теленор" за дигиталните навици

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българите използват повече абонаментни планове вместо предплатени телеком услуги в сравнение с потребителите в други държави от Централна и Източна Европа. Това показва последното изследване върху дигиталните навици на телекомуникационния оператор "Теленор". То е базирано върху 7200 души от България, Унгария, Сърбия и Черна гора – държавите от региона, в които работи норвежката компания. Извадката е сред хора на възраст от 15 до 65 години. Според изследването 89% от потребителите на мобилни услуги в България ползват абонаментни планове, което е значително над средното за този показател в изследваните страни (67%).

Данните показват, че около 70% от българските потребители притежават смартфони и използват мобилен интернет, а 39% от тях ползват достъпа до интернет предимно чрез 3G и 4G мрежите на операторите. Огромната част от тях – 95%, използват услуги за комуникация като приложения за чат, гласови и видеоразговори – така наречените OTT (over the top) услуги.


Повече плащане онлайн, по-малко за приложения

Данните бяха представени от Оле Бьорн Шилстед, главен изпълнителен директор на "Теленор България", и Галина Чулева, главен директор "Стратегия и трансформация" на "Теленор България". По нейни думи средният профил на българите, използващи мобилни услуги, не се различава особено от този на другите страни в региона. "Напротив, в повечето случаи българските клиенти са по-изискващи", коментира Чулева.

Проучването показва още, че и България, и другите страни от региона продължават да бъдат консервативни, що се отнася до начините на разплащане. Цели 96% от българите разчитат на плащане в брой, докато за ЦИЕ процентът е 94. Вторият най-популярен начин за разплащане е дебитната карта, която се ползва от 52% от българите спрямо 44% от останалите от региона.



Впечатление обаче прави, че едва 11% от българските потребители са склонни да платят или са си плащали за платени приложения. За региона около нас процентът не е много по-висок – 15. Във всички изследвани начини за потребление на мобилен итнернет – социални мрежи, новини, споделяне на снимки, имейл, видеострийминг, сваляне на приложения, навигация и слушане на музика, българите са много по-активни от съседите си.
"Теленор" въвежда нова услуга за по-бърза смяна на телефоните
"Теленор България" представи и новата си услуга Upgrade, която е насочена към хората, които искат по-бързо да сменят телефоните си и винаги да бъдат с най-новия модел на пазара. От 1 ноември всички нови и настоящи клиенти на компанията, които сключват 24-месечен договор, ще могат да използват и Upgrade. Услугата предвижда срещу допълнителна месечна такса и след заплащането на най-малко 12 такси и лизингови вноски клиентите да върнат използваното устройство, ако е в добро състояние, без да заплащат останалите лизингови вноски за него, и да закупят нов смартфон по избор. Това е и конкретен отговор на проблем, отнасящ се и към производителите на телефони – нарастващото време между смяната на телефони. От "Теленор" обявиха, че в програмата ще влизат почти всички топ модели на големите компании, включително и iPhone X, който ще излезе на пазара през ноември. Изключение е липсата на новия флагшип модел на Huawei Mate 10 Pro, но от компанията обявиха, че списъкът може да се променя.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кои са иновативните предприятия на 2019 г. Кои са иновативните предприятия на 2019 г.

Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 15-а поредна година

5 дек 2019, 1469 прочитания

Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП 3 Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП

Общите приходи на компаниите в сектора за 2018 г. са 3 млрд. лв., а заетите са общо 33 хил. души

5 дек 2019, 1474 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Пазарът на офиси в София с поредно динамично тримесечие

Според Forton деветте месеца на 2017 г. са сред най-силните периоди, сравними само с предкризисната 2008 г.

Още от Капитал
За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Никос Статопулос: Възможно е Vivacom да се превърне в регионален хъб на бизнеса ни

Какви са плановете на избрания за купувач на най-големия български телеком, според CEO-то на BC Partners, мажоритарен акционер в United Group

Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

"Санкциите" за заменките: Възмездие или втори подарък

Сумата, която държавата търси от фирмите, участвали в заменки на гори, изглежда трудносъбираема

Army of K-Lovers

След като покори света, корейската поп музика печели все повече фенове и в България

Кино: "Един дъждовен ден в Ню Йорк"

Уди Алън с джазова комедия за съвременното лицемерие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10