Българите масово предпочитат абонаментните планове пред предплатените услуги

Оле-Бьорн Шулстъд, главен изпълнителен директор на "Теленор България"

Българите масово предпочитат абонаментните планове пред предплатените услуги

Около 70% имат смартфон и мобилен интернет, показва проучване на "Теленор" за дигиталните навици

7650 прочитания

Оле-Бьорн Шулстъд, главен изпълнителен директор на "Теленор България"

© Telenor


Българите използват повече абонаментни планове вместо предплатени телеком услуги в сравнение с потребителите в други държави от Централна и Източна Европа. Това показва последното изследване върху дигиталните навици на телекомуникационния оператор "Теленор". То е базирано върху 7200 души от България, Унгария, Сърбия и Черна гора - държавите от региона, в които работи норвежката компания. Извадката е сред хора на възраст от 15 до 65 години. Според изследването 89% от потребителите на мобилни услуги в България ползват абонаментни планове, което е значително над средното за този показател в изследваните страни (67%).

Данните показват, че около 70% от българските потребители притежават смартфони и използват мобилен интернет, а 39% от тях ползват достъпа до интернет предимно чрез 3G и 4G мрежите на операторите. Огромната част от тях - 95%, използват услуги за комуникация като приложения за чат, гласови и видеоразговори - така наречените OTT (over the top) услуги.

Повече плащане онлайн, по-малко за приложения

Данните бяха представени от Оле Бьорн Шилстед, главен изпълнителен директор на "Теленор България", и Галина Чулева, главен директор "Стратегия и трансформация" на "Теленор България". По нейни думи средният профил на българите, използващи мобилни услуги, не се различава особено от този на другите страни в региона. "Напротив, в повечето случаи българските клиенти са по-изискващи", коментира Чулева.

Проучването показва още, че и България, и другите страни от региона продължават да бъдат консервативни, що се отнася до начините на разплащане. Цели 96% от българите разчитат на плащане в брой, докато за ЦИЕ процентът е 94. Вторият най-популярен начин за разплащане е дебитната карта, която се ползва от 52% от българите спрямо 44% от останалите от региона.

Впечатление обаче прави, че едва 11% от българските потребители са склонни да платят или са си плащали за платени приложения. За региона около нас процентът не е много по-висок - 15. Във всички изследвани начини за потребление на мобилен итнернет - социални мрежи, новини, споделяне на снимки, имейл, видеострийминг, сваляне на приложения, навигация и слушане на музика, българите са много по-активни от съседите си.

"Теленор" въвежда нова услуга за по-бърза смяна на телефоните

"Теленор България" представи и новата си услуга Upgrade, която е насочена към хората, които искат по-бързо да сменят телефоните си и винаги да бъдат с най-новия модел на пазара. От 1 ноември всички нови и настоящи клиенти на компанията, които сключват 24-месечен договор, ще могат да използват и Upgrade. Услугата предвижда срещу допълнителна месечна такса и след заплащането на най-малко 12 такси и лизингови вноски клиентите да върнат използваното устройство, ако е в добро състояние, без да заплащат останалите лизингови вноски за него, и да закупят нов смартфон по избор. Това е и конкретен отговор на проблем, отнасящ се и към производителите на телефони - нарастващото време между смяната на телефони. От "Теленор" обявиха, че в програмата ще влизат почти всички топ модели на големите компании, включително и iPhone X, който ще излезе на пазара през ноември. Изключение е липсата на новия флагшип модел на Huawei Mate 10 Pro, но от компанията обявиха, че списъкът може да се променя.

Българите използват повече абонаментни планове вместо предплатени телеком услуги в сравнение с потребителите в други държави от Централна и Източна Европа. Това показва последното изследване върху дигиталните навици на телекомуникационния оператор "Теленор". То е базирано върху 7200 души от България, Унгария, Сърбия и Черна гора - държавите от региона, в които работи норвежката компания. Извадката е сред хора на възраст от 15 до 65 години. Според изследването 89% от потребителите на мобилни услуги в България ползват абонаментни планове, което е значително над средното за този показател в изследваните страни (67%).

Данните показват, че около 70% от българските потребители притежават смартфони и използват мобилен интернет, а 39% от тях ползват достъпа до интернет предимно чрез 3G и 4G мрежите на операторите. Огромната част от тях - 95%, използват услуги за комуникация като приложения за чат, гласови и видеоразговори - така наречените OTT (over the top) услуги.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


4 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Има си хас. След като беше направено абсолютно всичко възможно да се направят предплатените услуги неудобни, вече не сме ги били предпочитали...

    Ами като на 3 до 6 месеца се занулява депозита ти, много ясно че няма да я предпочиташ. Все едно да кажеш, че българите в Югославия са "предпочели" да си забравят идентичността.

  • 2
    uiv06356363 avatar :-|
    uiv06356363

    Този Оле-гофрен хич не е нагъл, направиха предплатените карти валидни за 14-15 дни, а абонаментите от 1 на 2 години срещу 15-50 лева, без пари направо...

  • 3
    geny avatar :-|
    Евгения Христова

    Това доказва, че българите са по-наивни, послушни и лесни за мамене. Как може да подпишеш договор, без да си го чел, без да си видял проекта на страницата, само защото служителят ти е казал, че този договор е "специално" за теб !?!?!? При подписване на договор с мобилен оператор, като правило е невъзможно да го прочетеш предварително, проект на сайтовете няма, а мониторът е обърнат към служителя, не към теб. Ако опиташ да разбереш какво подписваш - те смятат за луд! Но когато отиваш да си купиш предплатени минути, също си "откачен" в техните очи - обясняват ти, че само чужденците "правели така"....

  • 4
    leo_k avatar :-|
    Лео

    То как да предпочетеш предплатена услуга, като е по-скъпа от абонамента и няма никаква приемственост?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

NFT — що е то?

NFT — що е то?