Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 31 окт 2017, 16:09, 7007 прочитания

Българите масово предпочитат абонаментните планове пред предплатените услуги

Около 70% имат смартфон и мобилен интернет, показва проучване на "Теленор" за дигиталните навици

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българите използват повече абонаментни планове вместо предплатени телеком услуги в сравнение с потребителите в други държави от Централна и Източна Европа. Това показва последното изследване върху дигиталните навици на телекомуникационния оператор "Теленор". То е базирано върху 7200 души от България, Унгария, Сърбия и Черна гора - държавите от региона, в които работи норвежката компания. Извадката е сред хора на възраст от 15 до 65 години. Според изследването 89% от потребителите на мобилни услуги в България ползват абонаментни планове, което е значително над средното за този показател в изследваните страни (67%).

Данните показват, че около 70% от българските потребители притежават смартфони и използват мобилен интернет, а 39% от тях ползват достъпа до интернет предимно чрез 3G и 4G мрежите на операторите. Огромната част от тях - 95%, използват услуги за комуникация като приложения за чат, гласови и видеоразговори - така наречените OTT (over the top) услуги.


Повече плащане онлайн, по-малко за приложения

Данните бяха представени от Оле Бьорн Шилстед, главен изпълнителен директор на "Теленор България", и Галина Чулева, главен директор "Стратегия и трансформация" на "Теленор България". По нейни думи средният профил на българите, използващи мобилни услуги, не се различава особено от този на другите страни в региона. "Напротив, в повечето случаи българските клиенти са по-изискващи", коментира Чулева.

Проучването показва още, че и България, и другите страни от региона продължават да бъдат консервативни, що се отнася до начините на разплащане. Цели 96% от българите разчитат на плащане в брой, докато за ЦИЕ процентът е 94. Вторият най-популярен начин за разплащане е дебитната карта, която се ползва от 52% от българите спрямо 44% от останалите от региона.



Впечатление обаче прави, че едва 11% от българските потребители са склонни да платят или са си плащали за платени приложения. За региона около нас процентът не е много по-висок - 15. Във всички изследвани начини за потребление на мобилен итнернет - социални мрежи, новини, споделяне на снимки, имейл, видеострийминг, сваляне на приложения, навигация и слушане на музика, българите са много по-активни от съседите си.
"Теленор" въвежда нова услуга за по-бърза смяна на телефоните
"Теленор България" представи и новата си услуга Upgrade, която е насочена към хората, които искат по-бързо да сменят телефоните си и винаги да бъдат с най-новия модел на пазара. От 1 ноември всички нови и настоящи клиенти на компанията, които сключват 24-месечен договор, ще могат да използват и Upgrade. Услугата предвижда срещу допълнителна месечна такса и след заплащането на най-малко 12 такси и лизингови вноски клиентите да върнат използваното устройство, ако е в добро състояние, без да заплащат останалите лизингови вноски за него, и да закупят нов смартфон по избор. Това е и конкретен отговор на проблем, отнасящ се и към производителите на телефони - нарастващото време между смяната на телефони. От "Теленор" обявиха, че в програмата ще влизат почти всички топ модели на големите компании, включително и iPhone X, който ще излезе на пазара през ноември. Изключение е липсата на новия флагшип модел на Huawei Mate 10 Pro, но от компанията обявиха, че списъкът може да се променя.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас

Зарядните станции за електромобили на компанията ще нараснат най-малко с 80

31 май 2020, 911 прочитания

ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми

Онлайн програмата покрива пет основни теми и цели да достигне до 10 хил. души

31 май 2020, 1107 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Пазарът на офиси в София с поредно динамично тримесечие

Според Forton деветте месеца на 2017 г. са сред най-силните периоди, сравними само с предкризисната 2008 г.

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца

Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Със 750 млрд. евро срещу корона кризата

Брюксел предлага амбициозен план за възстановяване. Битката предстои

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10