Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 5 ное 2017, 14:49, 13169 прочитания

КЗК: В концесията на летище Пловдив остават само два кандидата

Швейцарският претендент не е доказал, че разполага с активи за 20 млн. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията е отхвърлила жалбата на "Силк роуд Пловдив еърпорт" срещу решението на Министерството на транспорта компанията да бъде отстранена от търга за концесионер на летището в Пловдив. Решението на комисията, което е от 26 октомври, не е окончателно и може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.

След като още през септември регулаторът каза на държавата, че няма проблем да продължи с концесията, сега решението е по-същество: третият кандидат не е доказал, че отговаря на условията, и отпада. Развръзката обаче вероятно ще се забави още с месеци до окончателното произнасяне на ВАС. Интригата е дали малкото пловдивско летище ще бъде стопанисвано от китайски гигант или от местно обединение. От отварянето на офертите се видя, че международният кандидат предлага повече инвестиции и по-голямо концесионно плащане.


Къде са активите на кандидата

Процедурата за предоставяне на 35-годишна концесия на пловдивското летище беше открита на 30 декември 2016 г. Оферти подадоха китайски конгломерат HNA Group, обединение между "Тракия икономическа зона" и пловдивския автомобилен превозвач ПИМК, и "Силк роуд Пловдив еърпорт". Последният беше отстранен от процедурата, тъй като според решението на транспортния министър от 25 юли консорциумът не е доказал задължителни минимални активи от 20 млн. евро. Вместо това консорциумът е предоставил отчети на трето лице - кипърското Cobalt New Age Airlines Group, което обаче не фигурира под каквато и да било форма в заявлението за участие или в друг от представените от "Силк роуд" документи. Също така "участникът не доказва каква е ролята или връзката на Cobalt New Age с обединението, като единственото, което посочва в тази връзка, е обстоятелството, че компанията е управлявана от участника в "Силк роуд Пловдив Еърпорт" - "Пиктет капитал" (Кипър)", се казва в решението на КЗК. Независимо от това комисията е извършила проверка на предоставените от кипърското дружество отчети и заключението на регулатора е, че тези документи "не могат да бъдат приравнени на финансов отчет, тъй като не съдържат необходимите реквизити и съответно не могат да породят същите правни последици", пише още в становището на КЗК.

В "Силк роуд Пловдив еърпорт" водеща роля със 75% участие има дружество "Принц фон Пройсен кепитъл лимитeд", регистрирано в България. Собственик на 96% от капитала на "Принц фон Пройсен кепитъл лимитед" е швейцарецът Урс Майстерханс.



По оценки на Фонда за развитие на летище "Пловдив" тази година съоръжението ще обслужи 80 000 пътници, а през 2018 г. - 110 000. През юли тази година основният превозвач на летището - Ryanair, стартира полети до три нови дестинации и вече лети до Лондон, Брюксел, Милано и Франкфурт, като полетите са общо 9 на седмица.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас

Зарядните станции за електромобили на компанията ще нараснат най-малко с 80

31 май 2020, 437 прочитания

ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми

Онлайн програмата покрива пет основни теми и цели да достигне до 10 хил. души

31 май 2020, 629 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Софарма" ще строи два нови завода – в Казанлък и София

Групата прогнозира удвояване на приходите от търговия на едро през следващите три години

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца

Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

20 въпроса: Бистра Андреева - Пешева

Най-новата книга в неин превод е романът "Американа" на Чимаманда Нгози Адачи

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10