КЗК: В концесията на летище Пловдив остават само два кандидата

Швейцарският претендент не е доказал, че разполага с активи за 20 млн. евро

Решението на комисията, което е от 26 октомври, не е окончателно и може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.
Решението на комисията, което е от 26 октомври, не е окончателно и може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.
Решението на комисията, което е от 26 октомври, не е окончателно и може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.    ©  Анелия Николова
Решението на комисията, което е от 26 октомври, не е окончателно и може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.    ©  Анелия Николова

Комисията за защита на конкуренцията е отхвърлила жалбата на "Силк роуд Пловдив еърпорт" срещу решението на Министерството на транспорта компанията да бъде отстранена от търга за концесионер на летището в Пловдив. Решението на комисията, което е от 26 октомври, не е окончателно и може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.

След като още през септември регулаторът каза на държавата, че няма проблем да продължи с концесията, сега решението е по-същество: третият кандидат не е доказал, че отговаря на условията, и отпада. Развръзката обаче вероятно ще се забави още с месеци до окончателното произнасяне на ВАС. Интригата е дали малкото пловдивско летище ще бъде стопанисвано от китайски гигант или от местно обединение. От отварянето на офертите се видя, че международният кандидат предлага повече инвестиции и по-голямо концесионно плащане.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове