С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 5 ное 2017, 14:49, 12927 прочитания

КЗК: В концесията на летище Пловдив остават само два кандидата

Швейцарският претендент не е доказал, че разполага с активи за 20 млн. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията е отхвърлила жалбата на "Силк роуд Пловдив еърпорт" срещу решението на Министерството на транспорта компанията да бъде отстранена от търга за концесионер на летището в Пловдив. Решението на комисията, което е от 26 октомври, не е окончателно и може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.

След като още през септември регулаторът каза на държавата, че няма проблем да продължи с концесията, сега решението е по-същество: третият кандидат не е доказал, че отговаря на условията, и отпада. Развръзката обаче вероятно ще се забави още с месеци до окончателното произнасяне на ВАС. Интригата е дали малкото пловдивско летище ще бъде стопанисвано от китайски гигант или от местно обединение. От отварянето на офертите се видя, че международният кандидат предлага повече инвестиции и по-голямо концесионно плащане.


Къде са активите на кандидата

Процедурата за предоставяне на 35-годишна концесия на пловдивското летище беше открита на 30 декември 2016 г. Оферти подадоха китайски конгломерат HNA Group, обединение между "Тракия икономическа зона" и пловдивския автомобилен превозвач ПИМК, и "Силк роуд Пловдив еърпорт". Последният беше отстранен от процедурата, тъй като според решението на транспортния министър от 25 юли консорциумът не е доказал задължителни минимални активи от 20 млн. евро. Вместо това консорциумът е предоставил отчети на трето лице - кипърското Cobalt New Age Airlines Group, което обаче не фигурира под каквато и да било форма в заявлението за участие или в друг от представените от "Силк роуд" документи. Също така "участникът не доказва каква е ролята или връзката на Cobalt New Age с обединението, като единственото, което посочва в тази връзка, е обстоятелството, че компанията е управлявана от участника в "Силк роуд Пловдив Еърпорт" - "Пиктет капитал" (Кипър)", се казва в решението на КЗК. Независимо от това комисията е извършила проверка на предоставените от кипърското дружество отчети и заключението на регулатора е, че тези документи "не могат да бъдат приравнени на финансов отчет, тъй като не съдържат необходимите реквизити и съответно не могат да породят същите правни последици", пише още в становището на КЗК.

В "Силк роуд Пловдив еърпорт" водеща роля със 75% участие има дружество "Принц фон Пройсен кепитъл лимитeд", регистрирано в България. Собственик на 96% от капитала на "Принц фон Пройсен кепитъл лимитед" е швейцарецът Урс Майстерханс.



По оценки на Фонда за развитие на летище "Пловдив" тази година съоръжението ще обслужи 80 000 пътници, а през 2018 г. - 110 000. През юли тази година основният превозвач на летището - Ryanair, стартира полети до три нови дестинации и вече лети до Лондон, Брюксел, Милано и Франкфурт, като полетите са общо 9 на седмица.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Софарма" ще строи два нови завода – в Казанлък и София

Групата прогнозира удвояване на приходите от търговия на едро през следващите три години

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10