Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 6 ное 2017, 10:43, 3803 прочитания

Tesla обяви 3-месечно забавяне на доставките и стресна инвеститорите

Илън Мъск остава оптимист и заяви, че "в голямата схема на нещата дреболиите нямат значение"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Загубата за тримесечието е нараснала с 67% до 671 млн. долара.
Производителят на електрически автомобили Tesla обяви, че ще забави доставките на най-масовия си Model 3 с три месеца, пише Financial Times. Компанията обяви, че промените са наложителни заради проблеми в завода за батерии в Невада, където има големи закъснения в производството. Това е голяма стъпка назад за компанията, след като само допреди няколко седмици изпълнителният директор на компанията Илън Мъск продължаваше да твърди, че ще се справи с амбициозните си планове да вдигне няколко пъти обема на производството през следващата година.

Лошите новини за Tesla не спират до тук. Докато приходите на компанията за третото тримесечие са достигнали 3 млрд. долара (при очаквания на анализаторите за 2.3 млрд.), загубата е скочила с 67% на годишна база до 671 млн. долара, далеч над предвижданията на Уолстрийт. Причината за влошаването на финансовия резултат са огромните разходи на фирмата, които се увеличават до 1.1 млрд. долара. Акциите на компанията се понижиха с 5% след обявяването на резултатите.


Празни обещания

Илън Мъск вече предупреди няколко пъти, че ще има проблеми с производството на Model 3, която е направена така, че да се превърне в пъврата масова елекрическа кола на пазара. Наред с това обаче той обещаваше и неколкократно увеличение на обемите на производство, особено след като фабриката за батерии Gigafactory в Невада започна да работи с ограничен капацитет в началото на годината. За инвеститорите по-притеснително не е забавянето в поръчките на Model 3, а това, че то идва едва три месеца, след като въобще започнаха да се произвеждат първите бройки от модела. Нови детайли, все още непотвърдени от производителя, показват, че проблемите може да се окажат дори по-тежки.

Мъск отрече проблемът да е голям. Според него забавянето, с което целта за производство на 5000 коли на седмица сега трябва да бъде изпълнена до март, няма да се отрази особено на компанията. "В голямата схема на нещата, тези проблеми са дребни", коментира той и напомни, че и друг път е бил критикуван заради подобни неща. "Към скептиците тук: колко от вас успяха да познаят, че Tesla ще успее да доставя не 2500, а 250 хил. коли на година? Бях наистина притеснен преди три или четири седмици, но сега виждам лъча светлина", коментира още той.



Успокойте се, инвеститори

Въпреки нестихващия оптимизъм на Мъск, този път Tesla обърна много повече внимание на инвеститорите си и това да ги успокои, че разходите на компанията са под контрол. Според изявлението на компанията, ще има повече детайли относно развитието, щом се достигнат сегашните цели за производство. Общите разходи през тази година ще бъдат около 3.6 млрд. долара, близо тройно увеличение спрямо миналата година, когато те бяха 1.3 млрд. долара. През тази година Tesla е разчитала на допълнително финансиране от 4.1 млрд. долара.

Също според изявлението на компанията, основните проблеми са в сложното производство в Gigafactory, където вече се правят литиево-йонните батерии за колите. Един от доставчиците на Tesla също се е отказал от бизнеса си с компанията на Мъск, което е наложило промяна на софтуер и различен подход към производствената система.

В резултат на това компанията съобщи, че планира да произведе 10% по-малко единици от своите Model S и Model X през четвъртото тримесечие и да преразпредели ресурсите към най-новия Model 3.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите

Авиокомпанията предвижда да използва по-малко самолети, за да се адаптира към свития пазар

28 май 2020, 308 прочитания

Имот 70 дка в лесопарк "Росенец" се продава за 45.2 млн. лв. Имот 70 дка в лесопарк "Росенец" се продава за 45.2 млн. лв.

Парцелът с изоставени малки хотелски сгради се намира близо до морския сарай на Доган

28 май 2020, 768 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
New York Times увеличава онлайн абонатите и приходите си

Дигиталните потребители и онлайн рекламата са в основата на успешното представяне през третото тримесечие

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10