С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 ное 2017, 15:33, 4086 прочитания

Alibaba отчете 83% ръст на печалбата си за третото тримесечие

Изпълнителният директор на компанията Даниъл Жанг обяснява бизнес модела на Alibaba

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският лидер в онлайн търговията Alibaba надмина очакванията на анализаторите, отчитайки 83% ръст на печалбата си до 16.58 млрд. китайски юана (2.49 млрд. долара) през третото тримесечие на 2017 г., съобщава Financial Times.

Според последния финансов отчет на компанията печалбата от онлайн търговия е надвишила консенсусната анализаторска прогноза, изготвена от Bloomberg, с над 7%, или с около 1.18 млрд. юана. Приходите на компанията също са нараснали значително, достигайки 55.1 млрд. юана, което е ръст от 61% спрямо 34.9-те млрд. юана, реализирани от компанията през същото тримесечие на 2016 г. Печалбата на акцията на компанията е достигнала 8.57 юана (1.29 долара) на акция, или с около 63% повече спрямо 2016 г.


Силното представяне на Alibaba през третото тримесечие на годината позволи на листнатата на Нюйоркската фондова борса компания да коригира и без това високите си прогнозни финансови резултати за фискалната година. Необходимо обаче е да се отбележи, че очакванията на компанията в известна степен отчитат и потенциално отрицателното влияние, което консолидацията на опериращата на загуба логистична компания Cainiao очаквана през текущото тримесечие може да има.

Въпреки това блестящите финансови резултати на Alibaba през последните тримесечия значително повишиха търсенето на акциите на компанията, в резултат на което те поскъпнаха над два пъти от началото на годината, осигурявайки на онлайн търговеца пазарна капитализация от 469 млрд. долара. Компанията, основана преди около 18 години от бившия английски учител Джак Ма, от известно време засенчва с представянето си американските си връстници по пазарна капитализация. Причината за това е, че основаната по подобие на eBay Alibaba непрестанно се развива и се е превърнала от платформа за онлайн търговия в международна корпорация с бизнеси в областта на видеострийминга, облачните услуги и др.

Бизнес моделът



Alibaba не се притеснява от загуби в относителни малки области на дейност като дигиталните развлечения и облачните технологии, обяснява изпълнителният директор на компанията Даниъл Жанг. "Ние избягваме да прибързваме с извличането на печалби от сравнително новите ни начинания. До момента става въпрос за изграждането на екосистема, а тяхната основна функция поне временно е да задържат потребителите по-дълго в рамките на платформата, с което да ги стимулират да харчат повече", синтезирано представя Жанг успешния бизнес модел на компанията.

За последното тримесечие месечно активните потребители на платформата са нараснали с 20 милиона, достигайки 549 милиона към края на септември. Според Стивън Жу, старши анализатор в Pacific Epoch, стратегията на Alibaba е изключително ефективна. "Те използват предимството да си голяма корпорация, субсидирайки всичките си подразделения, някои от които поне засега оперират на загуба. Това обаче е цената, която компанията плаща, за да проникне в живота на потребители и съответно да генерира пари в бъдеще."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Имате пратка от Uniqlo Имате пратка от Uniqlo

Японският бранд вече доставя и до адреси в България за 3-4 работни дни

15 ное 2019, 87 прочитания

Ще си върне ли общината "Софийска вода" Ще си върне ли общината "Софийска вода"

Бъдещето на концесията на ВиК мрежата ще се решава в рамките на този мандат

15 ное 2019, 429 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Печелившите държавни оръжейни компании се увеличават

Финансовият резултат на ВМЗ - Сопот, вече е над 130 млн. лв., национализираният наскоро "Авионамс" също излиза на плюс

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10