Занижени очаквания свалиха цените на акциите на Booking.com и TripAdvisor
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Занижени очаквания свалиха цените на акциите на Booking.com и TripAdvisor

Shutterstock

Занижени очаквания свалиха цените на акциите на Booking.com и TripAdvisor

Книжата на онлайн платформите се обезцениха съответно с 11 и 18%

4372 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Акциите на онлайн платформите за пътуване Priceline и TripAdvisor рязко се понижиха, след като и двете компании обявиха резултатите си за третото тримесечие, пише Financial Times. Проблемът обаче не е в представените резултати, а в ниските очаквания за четвъртото тримесечие. Priceline, която е собственик на няколко сайта в сектора, сред които и Booking.com, Kayak, OpenTable и едноименната Priceline - отбеляза спад в пазарната си капитализация от 11%. Това е най-голямото понижение за книжата на компанията от юни 2016 г. насам.

Къде е проблемът

Компанията, базирана в Кънектикът, САЩ, има пазарна капитализация от 93 млрд. долара и отбеляза по-високи от очакваните резултати за третото тримесечие - 22% ръст на приходите до 4.4 млрд. долара и на печалбата от 240% до 1.7 млрд. долара. Проблемът идва от очакванията за следващото. Според Priceline за последните три месеца от годината компанията ще отбележи печалба между 625 и 655 млн. долара, което при почти всички положения ще е понижение спрямо резултатите от миналата година. Това посочи Даниел Финеган, финансовият директор на Priceline, пред инвеститорите, които реагираха веднага. Техните очаквания според данните на FactSet бяха за печалба от 733 млн. долара.

Една от причините за по-мрачно изглеждащите прогнози обаче се крие в последното тримесечие на 2016 г., когато компанията отбеляза рекорд в еднодневните нощувки, посочват от Priceline. Докато инвеститорите приеха новините с песимизъм, анализаторите посочват, че няма нужда от притеснение.

Песимизъм и в TripAdvisor

Анализаторите не са толкова оптимистични за TripAdvisor - платформа, която предоставя възможност за запазване на места, оставяне на отзиви и други подобни услуги. Нейните акции отбелязаха още по-голямо понижение, като цената им се свлече с 18% до 32 долара. Това е най-лошият ден за ценните книжа на компанията, откакто тя стана публична през 2011 г. Приходите на фирмата са се повишили с 4% до 349 млн. долара, докато печалбата пада до 25 млн. долара за третото тримесечие. За сравнение, за същия период на миналата година печалбата е била 55 млн. долара.

От анализаторската компания Jefferies посочват, че компанията, която беше отделена от сайта Expedia, "остава в период на трансформация, който отнема повече време, отколкото се е очаквало", а наред с това конкуренцията в сектора става все по-голяма. От MoffettNathanson коментираха, че TripAdvisor не се адаптира добре към новите тенденции и това може да се окаже дългосрочен проблем.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK