Leanplum привлече още 47 млн. долара инвестиции
11 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Leanplum привлече още 47 млн. долара инвестиции

Съоснователят и изпълнителен директор на Leanplum Момчил Кюркчиев

Leanplum привлече още 47 млн. долара инвестиции

В съоснованата от българин компания за мобилен маркетинг вече са вложени над 93 млн. долара

Йоан Запрянов
8562 прочитания

Съоснователят и изпълнителен директор на Leanplum Момчил Кюркчиев

© Велко Ангелов


Компанията за мобилен маркетинг Leanpum, която е съоснована от българския предприемач Момчил Кюркчиев, е събрала 47 млн. долара в инвестиционен рунд Д. Финансирането е водено от Norwest Venture Partners. В него участват още и Canaan Partners, Kleiner Perkins Caufield & Byers и Shasta Ventures, които вече са инвестирали в компанията. Скот Бийчък, партньор в Norwest и бивш старши вицепрезидент по продуктов мениджмънт в Salesforce Service Cloud, ще се присъедини към борда на директорите на Leanplum.

Дружеството работи по създаването на маркетинговия облак от ново поколение, който да помага на клиентите да използват пълната сила на мобилните устройства и чрез тях да създадат бърза и директна връзка със своите потребители. Накратко, Leanplum помага на компаниите да достигат по-лесно до потребителите си чрез известия, пращани до мобилните устройства. Новите инвестиции ще ускорят работата по продукта в ключови сфери като машинното обучение, междуканална автоматизация и личностна персонализация. Инвестицията също така ще помогне и за международното разрастване на компанията, което да покрие нарастващото търсене на световния пазар.

Общо компанията, създадена от бившите служители на Google Момчил Кюркчиев и Андрю Фърст, е събрала до момента над 93 млн. долара. От фирмата отказаха пред "Капитал" да разкрият каква част от акциите ще премине в новите инвеститори, тъй като са непублично дружество. Leanpum съществува от 2013 г. и има офис и в София.

Нови имена в компанията

"Мобилността промени лицето на маркетинг и индустрията преживява огромна трансформация. Традиционните маркетингови облаци са създадени за уеб платформи и нямат нужната инфраструктура, за да отговорят на нуждите на клиента, който ползва различни канали и устройства", коментира Скот Бийчък, партньор в Norwest Venture Partners, който ще стане част от борда на директорите на Leanplum. "Leanplum е замислена още от началото си така, че да дава стойност на клиентите си. Едно от скритите оръжия е A/B тестингът, който е на световно ниво и е изключително важен за платформата."

Leanplum също така е добавила към екипа си няколко души, които да помогнат за разрастването на компанията. Джим Лайтси вече е нает като първия финансов директор на компанията. Други важни назначения са Оливър Стайн и Хулио Бермудез, бивши кадри на Optimizely. Стайн ръководи операциите на европейския пазар, докато Бермудез отговаря за операциите в Азия и Пасифика.

В очакване на още новини

Изпълнителният директор на компанията Момчил Кюркчиев намекна за още новини, които по негови думи ще бъдат обявени в началото на декември. Според него Norwest споделя "нашата дългосрочна визия и осъзнава, че Leanplum е в уникална позиция да помогне на играчите в маркетинговия пазар да привлекат интереса на всеки потребител". Кюркчиев отбелязва, че компанията работи върху платформа, която по негови думи ще промени индустрията и през следващия месец ще бъде дадена повече информация.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK