// K2: Бизнесът / Компании
Lenovo и HP в битка за короната
Китайският компютърен гигант разчита на сделката с Fujitsu, за да си възвърне лидерството на трудния пазар
Инфографика |
Сделката
Делът от 51% на Lenovo във Fujitsu Client Computing ще позволи на китайската компания да интегрира бизнеса на Fujitsu в собственото си звено за производство на персонални компютри. Благодарение на това Lenovo ще си осигури цялостен достъп до мрежата на Fujitsu и до услугите в областта на поддръжката, които компанията предлага. Още повече партньорството може да генерира определени икономии от мащаба и за двете компании, с особен ефект за Fujitsu, което е изключително ценно в една среда на все по-ниски цени и маржове.
По данни на IDC в момента Lenovo държи около 21.4% от всички продажби на персонални компютри, а Fujitsu около 4% или достатъчно, за да върнат производителя на ThinkPad на първото място в индустрията. Пазарният дял на сегашния лидер HP в момента е 21.8%.
Труден пазар
Новината около придобиването на Fujitsu беше придружена от публикуването на финансовите резултати на Lenovo и на HP, които подчертават тенденциозно намаляващите маржове на печалба и нарастващите разходи в сектора. За третото тримесечие на 2017 г. Lenovo отчита приходи от 11.8 млрд. долара, което е ръст от 5% спрямо същия период на 2016 г. Оперативната печалба на компанията е нараснала едва с 0.3% процента до 1.6 млрд. долара, което най-добре илюстрира намаляващите маржове. В аналогично положение се намира и HP. Приходите на американската компания за тримесечието са нараснали с 10%, докато нетната печалба е спаднала със 17% на годишна база.
Финансовите резултати на компаниите, макар да имат ръст на приходите, отразяват тъжната PC действителност. В опита си да привлекат повече потребители производителите постоянно подобряват характеристики, но не променят нищо по формата. Това увеличава цената на компютрите, без обаче да стимулира търсенето им. Още повече разходите на компаниите за подобрения и сериозната конкуренция в бранша продължават да изяждат печалбите им - омагьосан кръг, в който компютърният пазар се намира от близо 5 години.
Глобално забавяне
Вече дванадесет последователни тримесечия световното търсене намалява. По данни на анализаторската компания Gartner глобалните продажби на компютри са достигнали 67 млн. бройки през третото тримесечие, с 3.6% по-малко спрямо същия период на 2016г. Въпреки че това е поредно тримесечие със спад на годишна база, продажбите на PC-та в периода от юли до септември значително са се увеличили спрямо предходното тримесечие, когато са били едва 61.1 милиона.
Основната дилема пред PC производителите обаче остава по какъв начин да привлекат потребителите. Повечето от тях предпочитат да заменят лаптопа с функционалните смартфони. Ясно е, че производители като HP и Lenovo, които разчитат много на бизнеса с компютри за печалбата си, ще трябва да намерят решение как да съчетаят класическия компютър с технологии от сферата на изкуствения интелект и интернет на нещата.
Още по темата
Fujitsu започва преструктуриране на бизнеса си
Компанията ще се насочи към сферата на услугите и ще затвори завода си в Аугсбург, където работят 1800 души
7 ное 2018Да ръководиш бизнес в 16 държави
Иван Бозев, изпълнителен директор на Lenovo за Централна и Югоизточна Европа, пред "Капитал"
26 яну 2018Lenovo ще трябва да намери начин да наложи отново бранда в Югоизточна Европа
13 окт 2017Fujitsu и Lenovo са близо до сделка за общ бизнес с лаптопи
Китайската компания най-вероятно ще предприеме нова стъпка към консолидация, за да запази лидерската си позиция на пазара
7 юни 2017Lenovo ще се фокусира върху китайския пазар в опит да подобри резултатите си
Китайската компания предстои да се преструктирира и ще има две основни направления
18 май 2017Бизнесът с изнесени услуги в България продължава да расте и да привлича външни компании
9 сеп 2016
Смяната на собствеността на фирмата за отопление и вентилация е част от международна сделка за 222.7 млн. евро
10 дек 2019, 524 прочитания

Компанията за логистични решения спечели грант от 3.25 млн. лв. от EIC Accelerator
10 дек 2019, 422 прочитания
10 дек 2019, 1849 прочитания
10 дек 2019, 1673 прочитания
10 дек 2019, 916 прочитания
10 дек 2019, 839 прочитания
10 дек 2019, 799 прочитания
Компанията оглави класацията "Гепард" с растеж на приходите от близо 600%