С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 10 ное 2017, 13:56, 6225 прочитания

Lenovo и HP в битка за короната

Китайският компютърен гигант разчита на сделката с Fujitsu, за да си възвърне лидерството на трудния пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като отстъпи първото място в сектора на конкурента си HP в началото на 2017 г., китайският технологичен гигант Lenovo всячески се опитва да си върне лидерството в бранша. Обещаното още през май преструктуриране се случва бавно, а козът на Lenovo – интегрирането на PC бизнеса на Fujitsu, в който Lenovo придобива мажоритарен дял, за момента e по-скоро концепция, отколкото реален фактор. И всичко това се случва на фона на една трудна пазарна действителност, в която производителите на компютри се борят да запазят изтъняващите маржове на печалба в условията на намаляващо световно търсене.

Сделката


По-рано този месец Lenovo окончателно оповести, че придобиването на мажоритарен дял в компютърния бизнес на Fujitsu ще струва на компанията до 28 млрд. японски йени (250 млн. долара.) и се очаква да бъде финализирана през първото тримесечие на 2018 г. Според условията на сделката китайската група ще плати първо 156 млн. долара кеш, а останалата част на плащането ще бъде определена в зависимост от представянето на бизнеса на Fujitsu до 2020 г. Понастоящем обаче сделката, която възлиза на едва 2% от приходите на китайския производител за последното тримесечие, е ключова за стратегическото преструктуриране, което Lenovo планира от известно време, и се очаква да създаде сериозни възможности и за двете компании.

Делът от 51% на Lenovo във Fujitsu Client Computing ще позволи на китайската компания да интегрира бизнеса на Fujitsu в собственото си звено за производство на персонални компютри. Благодарение на това Lenovo ще си осигури цялостен достъп до мрежата на Fujitsu и до услугите в областта на поддръжката, които компанията предлага. Още повече партньорството може да генерира определени икономии от мащаба и за двете компании, с особен ефект за Fujitsu, което е изключително ценно в една среда на все по-ниски цени и маржове.

По данни на IDC в момента Lenovo държи около 21.4% от всички продажби на персонални компютри, а Fujitsu около 4% или достатъчно, за да върнат производителя на ThinkPad на първото място в индустрията. Пазарният дял на сегашния лидер HP в момента е 21.8%.



Труден пазар

Новината около придобиването на Fujitsu беше придружена от публикуването на финансовите резултати на Lenovo и на HP, които подчертават тенденциозно намаляващите маржове на печалба и нарастващите разходи в сектора. За третото тримесечие на 2017 г. Lenovo отчита приходи от 11.8 млрд. долара, което е ръст от 5% спрямо същия период на 2016 г. Оперативната печалба на компанията е нараснала едва с 0.3% процента до 1.6 млрд. долара, което най-добре илюстрира намаляващите маржове. В аналогично положение се намира и HP. Приходите на американската компания за тримесечието са нараснали с 10%, докато нетната печалба е спаднала със 17% на годишна база.

Финансовите резултати на компаниите, макар да имат ръст на приходите, отразяват тъжната PC действителност. В опита си да привлекат повече потребители производителите постоянно подобряват характеристики, но не променят нищо по формата. Това увеличава цената на компютрите, без обаче да стимулира търсенето им. Още повече разходите на компаниите за подобрения и сериозната конкуренция в бранша продължават да изяждат печалбите им - омагьосан кръг, в който компютърният пазар се намира от близо 5 години.

Глобално забавяне

Вече дванадесет последователни тримесечия световното търсене намалява. По данни на анализаторската компания Gartner глобалните продажби на компютри са достигнали 67 млн. бройки през третото тримесечие, с 3.6% по-малко спрямо същия период на 2016г. Въпреки че това е поредно тримесечие със спад на годишна база, продажбите на PC-та в периода от юли до септември значително са се увеличили спрямо предходното тримесечие, когато са били едва 61.1 милиона.

Основната дилема пред PC производителите обаче остава по какъв начин да привлекат потребителите. Повечето от тях предпочитат да заменят лаптопа с функционалните смартфони. Ясно е, че производители като HP и Lenovo, които разчитат много на бизнеса с компютри за печалбата си, ще трябва да намерят решение как да съчетаят класическия компютър с технологии от сферата на изкуствения интелект и интернет на нещата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

France Air Management купува "Ес Ай Джи еър хендлинг" France Air Management купува "Ес Ай Джи еър хендлинг"

Смяната на собствеността на фирмата за отопление и вентилация е част от международна сделка за 222.7 млн. евро

10 дек 2019, 524 прочитания

"Трансметрикс" ще прави софтуер за транспортни компании с еврофинансиране "Трансметрикс" ще прави софтуер за транспортни компании с еврофинансиране

Компанията за логистични решения спечели грант от 3.25 млн. лв. от EIC Accelerator

10 дек 2019, 422 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Дийп дайв системс" е най-динамично растящата компания в България

Компанията оглави класацията "Гепард" с растеж на приходите от близо 600%

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10