Opel залага на хибриди и електрически автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Opel залага на хибриди и електрически автомобили

Opel/Vauxhall ще стане лидер по ниски емисии на въглероден двуокис в Европа, заяви главният изпълнителен директор на германско-британската компания Михаел Лошелер

Opel залага на хибриди и електрически автомобили

До 2024 г. компанията трябва да има електроверсии на всичките си модели

10647 прочитания

Opel/Vauxhall ще стане лидер по ниски емисии на въглероден двуокис в Европа, заяви главният изпълнителен директор на германско-британската компания Михаел Лошелер

© Reuters


Точно 100 дни след приключването на сделката с PSA Peugeot Citroen Opel/Vauxhall представи визията си за своето бъдеще. Планът е наречен PACE! и има за цел да възстанови финансовите основи и да засили растежа на компанията.

Общите разработки ще позволят на автомобилния концерн да спести 1.1 млрд. евро до 2020 г. и 1.7 млрд. до 2026 г. Имайки пълен достъп до технологиите на групата Peugeot Citroen, Opel/Vauxhall ще стане лидер по ниски емисии на въглероден двуокис в Европа, посочи главният изпълнителен директор на германско-британската компания Михаел Лошелер.

Плановете на Opel/Vauxhall са към 2024 г. всички модели на концерна да имат електрически или плъг-ин хибридни версии. Още до 2020 г. ще се появят четири модела с електрически двигатели, включително хибридно изпълнение на "Опел Грандленд Екс" и "Корса" на ток.

Планът предвижда Opel/Vauxhall да увеличи своята конкурентоспособност, като до 2020 г. намали със 700 евро разходите за изработката на всеки автомобил. Освен това се предвижда увеличаване с 10% на ефективността на разходите за маркетинг. Крайният резултат би трябвало да бъде излизане на печалба до 2020 г.

Смяна на двигателите

Предвижда се Opel/Vauxhall да използва в своите модели две от платформите на новия си собственик при девет платформи сега. Предстои и плавно преминаване от двигатели и скоростни кутии на General Motors към такива на френската група. "Оптимизирането на архитектурите и семействата от двигатели значително ще намали сложността на разработките и производството, което ще създаде мащабни ефекти и синергии, допринасящи за общата рентабилност", заяви Лошелер.

Той подчерта, че част от плана е запазване на всички заводи на Opel/Vauxhall и минимални съкращения на работни места. Необходимите съкращения на цените на труда щели да се постигнат чрез мерки като иновативни концепции за работното време, доброволни програми и схеми за ранно пенсиониране.

Всяка година нов модел

Предвижда се всички нови автомобили на Opel/Vauxhall да бъдат инженерно създадени в Рюселсхайм, който ще бъде превърнат в глобален компетентен център на цялата група PSA.

Плановете са компанията да пуска по един нов модел на година, като през следващата ще се появи новият "Комбо", а през 2019 г. ще дебютира новата "Корса". Предвижда се германско-британският клон на PSA да навлезе на повече от 20 нови пазара до 2022 г.

Производителят на Peugeot и Citroen купи европейския бизнес на General Motors през пролетта за 2.2 млрд. евро. Така френската компания се превърна във втория по големина в Европа производител на автомобили след Volkswagen и с 16% дял от пазара измести Renault-Nissan. С продажбата на заводите си американската компания напусна Европа.

Точно 100 дни след приключването на сделката с PSA Peugeot Citroen Opel/Vauxhall представи визията си за своето бъдеще. Планът е наречен PACE! и има за цел да възстанови финансовите основи и да засили растежа на компанията.

Общите разработки ще позволят на автомобилния концерн да спести 1.1 млрд. евро до 2020 г. и 1.7 млрд. до 2026 г. Имайки пълен достъп до технологиите на групата Peugeot Citroen, Opel/Vauxhall ще стане лидер по ниски емисии на въглероден двуокис в Европа, посочи главният изпълнителен директор на германско-британската компания Михаел Лошелер.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    venziko avatar :-|
    venziko

    Електрическите коли са бъдещето и дигиталната икономика и изкуствения интелект също https://www.youtube.com/watch?v=MQpblEe3zqw

  • 2
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Няма лошо, очакваме новите електро модели на цените на ДВГ-тата, бъдещето е в тая посока...

  • 3
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..

    Какво е по-бързо от един Опел?
    .
    .
    Ръждата...

  • 4
    milipili avatar :-|
    Скакауец

    Предстои и плавно преминаване от двигатели и скоростни кутии на General Motors към такива на френската група. 

    Това казва много. Сбогом Опел!

  • 5
    kiro1234 avatar :-?
    kiro1234

    Ще видим. Ръководството е богато на обещания. Само да не стане като с Еър Берлин.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK