С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 12 ное 2017, 16:40, 26855 прочитания

Fashion Days очаква двойни продажби в България за Черния петък

За първи път компанията ще предлага диамантени бижута и луксозни аксесоари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Близо двойно повече продажби очаква да направи платформата за модни продукти Fashion Days в България за Черния петък тази година. Прогнозите на компанията, която вече е част от румънската eMag, са продажбите да скочат с 90% спрямо миналогодишните нива, като по този начин стигнат близо 2 млн. евро (4 млн. лв.). Като цяло краят на ноември е най-силният период за онлайн търговеца, чиито годишни приходи са от порядъка на 24 млн. лв.

Новото тази година ще е, че Fashion Days ще предложи специални оферти като диамантени бижута и луксозни аксесоари от известни премиум брандове за продажба онлайн. Самият Черен петък пък ще започне ден по-рано - на 23 ноември в България, за потребителите на мобилното приложение.


Растящи продажби

През последните години продажбите на компанията на Черния петък растат стабилно и в трите страни, където работи. След придобиването й от eMag (чийто собственик е инвестиционният фонд от ЮАР Naspers), Fashion Days фокусира дейността си само в Румъния, България и Унгария, като допреди това работеше на девет пазара. Специално за България данните показват, ако през Черния петък на 2014 г. клиентите са поръчали 22 хил. стоки на обща стойност 420 хил. евро, то през 2016г . поръчките са били за 36 хил. артикула за общо 995 хил. евро.

На този Черен петък прогнозите са продажбите в страната да нараснат с 90% спрямо миналата година. С толкова ще се увеличи и броят на новите клиенти. Над половината (55%) от продажбите ще бъдат генерирани през мобилното приложение, а с карта ще бъдат заплатени 20% от поръчките, показват прогнозите на Fashion Days. Подобни ръстове се предвиждат и в Румъния и Унгария.



Наскоро от компанията съобщиха, че приходите на Fashion Days в България са се увеличили с 66% до 19.8 млн. лв. за първите осем месеца на 2017 г. За същия период на групово ниво продажбите са нараснали с 60%, или до 41.5 млн. евро общо за Румъния, България и Унгария. Прогнозата за цялата година е 50% увеличение на оборота. Един от брандовете, които допринасят за растежа на Fashion Days, е собственият лейбъл Zee Lane. Интересна подробност е, че продуктите с тази марка се произвеждат в няколко страни, включително и България.

Основните продажби на компанията са в Румъния - 63%. На българския пазар се генерират около 21% от приходите, а останалите 16% са в Унгария.

Какво ново

За Черния петък тази година Fashion Days разполага с над 1 млн. артикула. Те са налични в склада на eMag край Букурещ, който от няколко месеца вече се ползва и от платформата за модни стоки. По думите на изпълнителния директор на румънската компания Робърт Берза в модернизирането на склада са инвестирани "няколко милиона евро", а около 6-7 млн. евро са вложенията в складови наличности за модната платформа.

Черният петък във Fashion Days тази година ще се проведе на две вълни - от 17 ноември в Румъния и от 24 ноември в България и Унгария. "Проучванията ни показват, че най-много покупки се правят около 9 ч. сутринта, както и вечер след работа. Затова решихме да започнем продажбите в четвъртък вечерта, първо през мобилното приложение и след това през сайта", каза Берза.

Специалните оферти тази година включват диамантени бижута, луксозни чанти и аксесоари на известни брандове. Сред тях са Burberry, Carl F.Bucherer, Clogau, FreyWille, Mont Blanc, Jimmy Choo, Michael Kors, Prada, Rado и Valentino. "Доставките ще стават по обичайния начин, но ще се проследяват по специален начин. Имаме специален протокол с куриерите", посочи Берза. Все още компанията не е взела решение дали луксозните стоки да се заплащат само с карта или ще се допускат и плащания в брой. Не е ясно засега и как ще бъдат разпределени тези стоки за трите пазара. Със сигурност обаче част от продуктите са запазени за България и Унгария.

Подготовка за бум

Заради традиционния бум на поръчките около Черния петък доставките често се бавят. "Понякога проблемът е при нас, понякога е свързан с капацитета на куриерите", обясни Берза. По думите мерките, които Fashion Days е предприела тази година са технически. Компанията разполага с директни платформи за комуникация с куриерите, данните се събират на почасова база и се използва сложен алгоритъм, който помага да се максимизира количеството поръчки, които един куриер може да поеме. Въпреки че компанията е подготвена за двойно повече поръчки, ако те се окажат повече от прогнозите, тогава със сигурност ще е трудно всичко да се достави навреме. Едно от предимствата на интеграцията с eMag е, че компанията сега не зависи само от един доставчик до клиентите, тъй като работи с куриерите на eMag и във всяка от страните има по 3-4 партньора. В България около 90% от пратките се доставят от "Еконт" и "Рапидо".

Логистичните проблеми около Черния петък са и причината тази година Fashion Days да реши да го раздели на две. Започва от Румъния, тъй като в края на ноември там има банков празник и хората често си взимат отпуска за седмицата. "Дори ако не успеем за една седмица да приключим всички доставки, поне ще е минала "жегата" и ще можем да се фокусираме върху България и Румъния", каза Берза.

Друг проблем е и нуждата от допълнително работници в склада по време на пиковия сезон, призна Берза. "Започнахме да наемаме хора още през август и да ги обучаваме, но все още не ни достигат хора", каза той. Традиционно в склада на eMag и Fashion Days работят около 1200 души, но само за Черния петък има нужда от още 300-400 души. "Това са много хора, а в този район безработицата е само доброволна, т.е. който иска да работи, си намира работа", каза Берза.
Особености на пазара

Специфичното за клиентите на Fashion Days е, че около две трети от тях са жени. Точно обратното е съотношението при клиентите на eMag, където преобладават мъжете.

За Българския пазар интересното е, че клиентите имат апетит за луксозни продукти. Това важи и за румънския пазар. "В Унгария например потребителите търсят добро съотношение качество/цена, докато за българите и румънците е по-важно брандът да е известен заради статута, който логото дава", коментира Берза. По думите му българите предпочитат по-цветни, по-бляскави и по-богати визуално продукти. Като цяло средната цена на поръчката в трите страни е около 55-60 евро.

Като цяло все още клиентите предпочитат плащанията в брой и малко от тях използват карта (около една пета от поръчките в България и Румъния). Малко по-висок е делът на картовите плащания в Унгария - 33% от покупките. До няколко години компанията очаква да увеличи този дял до 50%. "Трябва да се увеличи доверието на потребителите. Най-лоялните ни клиенти плащат с карта, но едва след като са платили няколко покупки в брой", каза Берза.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 903 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация 2 Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 778 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Volkswagen и Mercedes са най-търсените коли втора ръка в България

Най-голяма част от автомобилите са във възрастовата група над 20 години

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10