Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 ное 2017, 12:31, 6394 прочитания

Emirates предпочете Boeing пред Airbus за доставката на 40 самолета

Поръчката беше ключова за европейската компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дубайската авиокомпания иска гаранции от Airbus, че ще произвежда A380 по-дълго време.
Най-голямата авиокомпания в Близкия изток Emirates сключи споразумение с авиационния производител Boeing за закупуването на 40 пътнически самолета за 15.1 млрд. долара, пише Financial Times. Двете страни са се договорили на 12-ото годишно авиошоу в Дубай. По този начин дългоочакваната сделка на Emirates с основния конкурент на Boeing – Airbus, се провали в последния момент, като поръчката беше ключова за бъдещето на европейската компания и тя трябваше дa подобри финансовите й резултати.

Сделката с Boeing


Споразумението с Boeing беше подписано от изпълнителния директор на базираната в Дубай компания – Ахмед Бин Саед ал Мактоум. На официална пресконференция той заяви, че са се договорили за 40 пътнически самолета от модела 787-10 Dreamliner, които ще бъдат направени до 2022 г. Мактоум обясни, че самолетите ще заменят по-стари модели, с които оперира авиокомпанията. Според него с тези действия показват, че са "уверени в бъдещето на авиацията в Обединените арабски емирства и в региона".

Президентът на Emirates Тим Кларк определи решението на групата като "най-добрия вариант" и допълни, че се надяват да продължат сътрудничеството си с Boeing и в бъдеще.

Изпусната възможност за Airbus



През последните години Airbus отчита противоречиви резултати и изпитва сериозни проблеми. От компанията се надяваха да сключат сделка за продажбата на 36 броя от най-големия пътнически самолет А380 Superjumbo на сходна цена, което да отвори пътя им и за други договори, за да подобрят представянето си. Европейският производител на самолети не е получавал поръчки от близо две години за най-големия си самолет. Поради това групата ще намали годишното си производство от 15 на 8 самолета през 2019 г.

Запознати с темата твърдят, че към момента се водят преговори между Emirates и Airbus, но все още се уточняват параметрите на потенциалното споразумение. Ако двете страни не се договорят, най-големите пътнически самолети в света ще останат в историята. В противен случай времето им за използване ще бъде удължено поне с 10 години.

Голяма част от авиокомпаниите не предпочитат Superjumbo поради твърде големия му капацитет – 600 пътници. От авиопревозвачите се опасяват, че трудно биха могли изпълняват полети с подобен брой клиенти.

Целта на Emirates

Експерти в авиондустрията са на мнение, че изборът на Emirates цели и да провокира Airbus да не намалява продукцията си. Тим Кларк потвърди, че преговорите продължават, и уведоми, че им е необходима гаранция за постоянство от европейския авиопроизводител. Кларк обясни, че ще се стигне до споразумение, ако Airbus увеличат срока на производството на A380 с поне 10 години. Той е убеден, че сделката ще бъде финализирана, единствено няма яснота кога точно.

Emirates е най-големият клиент на Airbus, като компанията оперира със 100 самолета Superjumbo.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eвропейската комисия одобри сделката за БТК 1 Eвропейската комисия одобри сделката за БТК

Пандемията вероятно няма да забави влизането на купувача United Group, който оцени телекома на близо 1.3 млрд. евро

6 апр 2020, 1773 прочитания

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв. 1 БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията хронично изпитва недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

6 апр 2020, 1377 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Износът на петрол от САЩ дава нови надежди на танкерните оператори

Политиката на ОПЕК за съкращения в продукцията води до развитие на нови маршрути за превоз на суровината

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10