Амбицията на Китай при електрическите автомобили може да доведе до пренасищане на пазара

Новите правила в страната ще увеличат производството, което обаче ще надхвърли реалното търсене и може да удари печалбите на компаниите

Регулациите, приети през септември тази година в Китай, налагат на производителите квоти за продажби на електрическите автомобили.
Регулациите, приети през септември тази година в Китай, налагат на производителите квоти за продажби на електрическите автомобили.    ©  Reuters
Регулациите, приети през септември тази година в Китай, налагат на производителите квоти за продажби на електрическите автомобили.
Регулациите, приети през септември тази година в Китай, налагат на производителите квоти за продажби на електрическите автомобили.    ©  Reuters

Новата политика на Китай за повишаване дела на електрическите автомобили в страната може да навреди на печалбите на компаниите, защото е възможно да доведе до прекалено голямо предлагане. Това смятат редица експерти в бранша, съобщава Financial Times. Регулациите, приети през септември тази година, налагат задължителни квоти за електромобили в продажбите на всички марки, работещи на местния пазар. Те трябва да са 10% през 2019 г. и 12% през 2020 г. Според експерти така в сектора ще се натрупа излишък, който ще изкара някои компании от бизнеса.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се