С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 ное 2017, 12:57, 4868 прочитания

Alibaba инвестира 3 млрд. долара в китайски оператор на хипермаркети

Гигантът върви по стъпките на Amazon, която по-рано през годината купи Whole Foods в САЩ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията на Джак Ма ще стане вторият най-голям акционер в Sun Art Retail Group.
Китайският интернет гигант Alibaba Group обяви в понеделник, че ще инвестира 2.87 млрд. долара в най-големия оператор на хипермаркети в Китай Sun Art Retail Group, пише Reuters. Компанията на Джак Ма ще стане вторият по големина акционер в оператора след френската група Auchan. Инвестицията е част от по-мащабната стратегия на Alibaba да навлезе в офлайн ритейл сектора. Подобна е стратегията и на Amazon в САЩ, като приликите между двете компании стават все по-големи наред с цялостното разрастване на двата гиганта.

Alibaba ще купи част от дела на тайванската Ruentex, която в момента е мажоритарен собственик на Sun Art Retail. Auchan Retail, която и в момента е акционер, също ще увеличи своя дял във фирмата. Трите компании ще се опитат да се възползват от бързо растящия хранителен ритейл сектор в страната, който към момента се оценява на 500 млрд. долара. Alibaba ще осигури разнообразие на целия пазар, като се опита да приложи при физическите магазини методите, които я направиха лидер на онлайн пазара, като анализа на големи данни и работа с по-малки търговци.


"Физическите магазини имат незаменима роля за клиентите и ние трябва да ги направим по-добри чрез технология и персонализирани услуги – така, както го направихме и в дигиталната икономика", коментира по време на представянето изпълнителния директор на Alibaba Даниел Жанг.

Добре приети новини

Акциите на Sun Art, които бяха спрени от търговия преди седмица, започнаха отново да се продават на борсата в Хонконг и се вдигнаха с 5.3%. Сделката дава на френската група Auchan 36.18% от акциите в Sun Art. Alibaba ще разполага с 36.16%, докато тайванският конгломерат Reuentex ще остане с 4.67%.



От 2015 г. насам Alibaba е инвестирала 9.3 млрд. долара във физически магазини. Миналата година фирмата започна и редица инициативи с различна насоченост, включително и кафета и магазини за хранителни стоки. В Китай Alibaba няма конкуренция в основния си сектор, онлайн ритейла, заради което и фирмата се насочва към традиционния ритейл сектор. Компанията, която към момента се оценява на над 470 млрд. долара и е шестата по пазарна капитализация в света, иска да има по-голямо присъствие в офлайн търговията.

Една от причините за това са и лошите новини за електронната търговия в страната, където
растежът на пазара леко се забавя. "Alibaba навлиза в територия, която не е основната сила на компанията. Хората от фирмата ще трябва да се научат да търгуват по по-различен начин", коментира Уайуен Хан, партньор в Bain & Company. "От една страна, те трябва да направят тази крачка, от друга, ще се срещнат с много предизвикателства, с които досега не са се сблъсквали."

Също като Amazon

Инвестицията на Alibaba напомня много на тази на Amazon по-рано през годината. Американският гигант в електронната търговия купи веригата магазини Whole Foods срещу 13 млрд. долара. Двете компании срещат подобни проблеми, като за да задържат големите си темпове на растеж, навлизат в различни от традиционния си сектор. След купуването на Whole Foods от Amazon фирмата въведе много от стратегиите си в електронната търговия и в традиционната. Същото се очаква да направи и Alibaba.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Alibaba Amazon търговия

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 685 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 5 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 1767 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Walmart увеличава с 50% приходите си от онлайн продажби

Американската търговска верига е амбицирана да достигне до водещото място в сектора

Още от Капитал
Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10