С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 ное 2017, 10:33, 4453 прочитания

Tencent е първата китайска компания с оценка над 500 млрд. долара

Технологичният конгломерат влага 3 млрд. долара в съдържание, създадено от ползвателите на YouTube

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Tencent се стреми да спечели независими създатели на видеосъдържание в YouTube, които да задържат потребителите по-дълго време на платформите й.
Китайският технологичен конгломерат Tencent стана първата компания в страната с пазарна оценка над 500 млрд. долара, съобщава TechCrunch. Книжата на 19-годишната компания, която е листната на борсата в Хонконг, повишиха цената си до 418.80 хонконгски долара, с което пазарната й капитализация става 3.99 млрд. хонконгски долара, а това означава, че преминава границата от 500 млрд. долара. Главният конкурент Alibaba е втората най-високо оценявана китайска компания с 474 млрд. долара.

Клуб половин трилион


Влизането в клуба на компаниите за половин трилион долара, включващ Apple, Alphabet, Facebook, Microsoft и Amazon, става седмица след като Tencent отчете печалба от 2.7 млрд. долара и приходи от 9.8 млрд. долара през третото тримесечие. Печалбата е скочила с 69% на годишна база, а приходите – с 61%, благодарение на бизнеса с игри на групата.
През последните 12 месеца акциите цената на собственика на чат приложението WeChat се е повишила двойно благодарение на впечатляващите финансови резултати като тези за третото тримесечие. Пазарната капитализация на Tencent се е увеличила повече от три пъти от март 2014 г., когато достигна 150 млрд. долара, и надмина тази на Intel.

Ново начинание

В стремежа си да увеличи набора от предлагани услуги през миналата седмица Tencent обави, че ще вложи 3 млрд. долара в съдържание, създадено от ползвателите на платформата YouTube, съобщава Financial Times. Решението на компанията да навлезе в тази сфера е продиктувано от недостатъчната рентабилност на досегашните покупки по направлението видеосъдържание, а именно правата за излъчване на НБА в САЩ и продажба на музика от големи звукозаписни студиа.
Според анализатора и съосновател на China Channel site Матю Бренан видеосъдържанието е от изключително значение в контекста на китайския пазар, тъй като всички големи компании в бранша се стремят да се представят като платформа, която има потенциала да привлече по-голям интернет трафик и да му даде парично изражение. Въпреки това продуктите на последните си приличат поради състоянието на мобилната екосистема в Китай и точно съдържанието е разликата, която добавя нови потребители.



За последните години поведението на потребителите рязко се промени и те желаят да получават повече информация за продуктите, които купуват. В тази връзка видеосъдържанието намира употреба, като ръстът на електронната търговия е тясно обвързан с него. За сравнение - дейности, които в миналото не са представлявали интерес за потребителите и съответно компаниите, целящи да ги привлекат, днес се радват на особена популярност. В това отношение вицепрезидентът на Tencent Лин Сонтао коментира: "Дейности като пазаруване или онлайн гейминг са неща, които днес гледаш как другите извършват."

Повратна точка

Tencent се стреми да спечели независими създатели на видеосъдържание в YouTube, които да задържат потребителите по-дълго време на платформите й и съответно да увеличават потоците й на приходи. За да изпълни намерението си, компанията смята да разпредели съдържанието върху всичките си продукти, като така възнамерява да осигури цялостен достъп до своите потребители и да защитава авторските права на сътрудниците си. Това след време ще даде положителни резултати, като според вицегенералния мениджър на откритата платформа на Tencent Илейн Уанг в момента, в който създателите на съдържание повишат активността си, Tencent автоматично ще се облагодетелства.

Tencent не е единствената компания, която се насочва към видеосъдържание, като целият бранш в Китай усилено работи в тази насока. За сравнение - новинарското приложение Toutiao привлече 300 независими създатели през август, предлагайки им щедри компенсации по подобие на останалите в сектора. Тази тенденция е видима не само в Китай, като Facebook и YouTube вече направиха определени стъпки по отношение на видеосъдържанието от независими създатели.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020, 938 прочитания

Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите

Предприятията е трудно да продължат работа, когато работниците са заклещени в провинцията

19 фев 2020, 855 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Водещите германски банки търсят начин да се освободят от лошите корабни заеми

Необслужваните кредити са опасно много въпреки лекото оживление в индустрията

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10