Tencent е първата китайска компания с оценка над 500 млрд. долара

Пазарната капитализация на Tencent се е увеличила повече от три пъти от март 2014 г., когато достигна 150 млрд. долара, и надмина тази на Intel.

Tencent е първата китайска компания с оценка над 500 млрд. долара

Технологичният конгломерат влага 3 млрд. долара в съдържание, създадено от ползвателите на YouTube

4956 прочитания

Пазарната капитализация на Tencent се е увеличила повече от три пъти от март 2014 г., когато достигна 150 млрд. долара, и надмина тази на Intel.

© Reuters


Tencent се стреми да спечели независими създатели на видеосъдържание в YouTube, които да задържат потребителите по-дълго време на платформите й.

Китайският технологичен конгломерат Tencent стана първата компания в страната с пазарна оценка над 500 млрд. долара, съобщава TechCrunch. Книжата на 19-годишната компания, която е листната на борсата в Хонконг, повишиха цената си до 418.80 хонконгски долара, с което пазарната й капитализация става 3.99 млрд. хонконгски долара, а това означава, че преминава границата от 500 млрд. долара. Главният конкурент Alibaba е втората най-високо оценявана китайска компания с 474 млрд. долара.

Клуб половин трилион

Влизането в клуба на компаниите за половин трилион долара, включващ Apple, Alphabet, Facebook, Microsoft и Amazon, става седмица след като Tencent отчете печалба от 2.7 млрд. долара и приходи от 9.8 млрд. долара през третото тримесечие. Печалбата е скочила с 69% на годишна база, а приходите – с 61%, благодарение на бизнеса с игри на групата.

През последните 12 месеца акциите цената на собственика на чат приложението WeChat се е повишила двойно благодарение на впечатляващите финансови резултати като тези за третото тримесечие. Пазарната капитализация на Tencent се е увеличила повече от три пъти от март 2014 г., когато достигна 150 млрд. долара, и надмина тази на Intel.

Ново начинание

В стремежа си да увеличи набора от предлагани услуги през миналата седмица Tencent обави, че ще вложи 3 млрд. долара в съдържание, създадено от ползвателите на платформата YouTube, съобщава Financial Times. Решението на компанията да навлезе в тази сфера е продиктувано от недостатъчната рентабилност на досегашните покупки по направлението видеосъдържание, а именно правата за излъчване на НБА в САЩ и продажба на музика от големи звукозаписни студиа.

Според анализатора и съосновател на China Channel site Матю Бренан видеосъдържанието е от изключително значение в контекста на китайския пазар, тъй като всички големи компании в бранша се стремят да се представят като платформа, която има потенциала да привлече по-голям интернет трафик и да му даде парично изражение. Въпреки това продуктите на последните си приличат поради състоянието на мобилната екосистема в Китай и точно съдържанието е разликата, която добавя нови потребители.

За последните години поведението на потребителите рязко се промени и те желаят да получават повече информация за продуктите, които купуват. В тази връзка видеосъдържанието намира употреба, като ръстът на електронната търговия е тясно обвързан с него. За сравнение - дейности, които в миналото не са представлявали интерес за потребителите и съответно компаниите, целящи да ги привлекат, днес се радват на особена популярност. В това отношение вицепрезидентът на Tencent Лин Сонтао коментира: "Дейности като пазаруване или онлайн гейминг са неща, които днес гледаш как другите извършват."

Повратна точка

Tencent се стреми да спечели независими създатели на видеосъдържание в YouTube, които да задържат потребителите по-дълго време на платформите й и съответно да увеличават потоците й на приходи. За да изпълни намерението си, компанията смята да разпредели съдържанието върху всичките си продукти, като така възнамерява да осигури цялостен достъп до своите потребители и да защитава авторските права на сътрудниците си. Това след време ще даде положителни резултати, като според вицегенералния мениджър на откритата платформа на Tencent Илейн Уанг в момента, в който създателите на съдържание повишат активността си, Tencent автоматично ще се облагодетелства.

Tencent не е единствената компания, която се насочва към видеосъдържание, като целият бранш в Китай усилено работи в тази насока. За сравнение - новинарското приложение Toutiao привлече 300 независими създатели през август, предлагайки им щедри компенсации по подобие на останалите в сектора. Тази тенденция е видима не само в Китай, като Facebook и YouTube вече направиха определени стъпки по отношение на видеосъдържанието от независими създатели.

Tencent се стреми да спечели независими създатели на видеосъдържание в YouTube, които да задържат потребителите по-дълго време на платформите й.

Китайският технологичен конгломерат Tencent стана първата компания в страната с пазарна оценка над 500 млрд. долара, съобщава TechCrunch. Книжата на 19-годишната компания, която е листната на борсата в Хонконг, повишиха цената си до 418.80 хонконгски долара, с което пазарната й капитализация става 3.99 млрд. хонконгски долара, а това означава, че преминава границата от 500 млрд. долара. Главният конкурент Alibaba е втората най-високо оценявана китайска компания с 474 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал