"Метро България" обнови отделите за вино в 11-те си магазина в страната
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Метро България" обнови отделите за вино в 11-те си магазина в страната

Площите с предложения с вино в магазините на "Метро" са увеличени с 30%

"Метро България" обнови отделите за вино в 11-те си магазина в страната

Сертифицирани специалисти в търговските обекти ще съветват клиентите при избора им

Мара Георгиева
11824 прочитания

Площите с предложения с вино в магазините на "Метро" са увеличени с 30%

© "Метро България"


"Метро България" обнови отделите за вино в 11-те си магазина. "Инвестицията е за около половин милион лева, площите с предложения са увеличени с 30%", съобщи Диана Бонева, директор "Снабдяване" в компанията.

Над 1000 предложения

Екипът, зает с обновяването, работил усилено пет месеца. Новото оборудване в магазините позволява по-добро представяне на вината и по-лесното им откриване от клиентите.

По данни на компанията винената й листа вече включва над 1000 предложения. След обновяването в търговските обекти на веригата са представени 66 български винарни и над 200 чуждестранни от над 20 държави от Европа, Азия, Северна и Южна Америка, Австралия и Океания.

"Шестдесет процента от оборота на "Метро" в страната се прави от български вина. Имаме претенции, че предлагаме най-широкия асортимент български вина в страната", уточни за "Капитал" Диана Бонева.

Разширението води до откриване на 12 работи места, на които са назначени сертифицирани специалисти по виното. Тяхната задача е да помогнат на клиентите в търговските обекти да направят най-подходящия избор.

Преди месец "Метро България" откри специални зони за биопродукти в търговските си обекти. Биосекторите са на принципа "магазин в магазина", разположени са на площ от по 100-140 квадратни метра и съдържат по над 1500 хранителни и нехранителни биосертифицирани продукти. "Метро България" е първата компания в METRO Group, която обособява и изнася своя биоасортимент в самостоятелен отдел, уточняват от веригата.

"Нямаме база за сравнение, защото преди това биопродуктите не бяха обособени, но трендът на продажбите след откриване на биозоните е възходящ", уточни за "Капитал" Диана Бонева.

По-малко грозде, но по-качествено вино

По данни на Изпълнителната агенция по лозата и виното в страната работят 263 винарски предприятия. Гроздето от реколта 2017 е на изключително високо ниво, заяви за БТА през септември директорът на агенцията Красимир Коев. По думите му като качество реколтата от тази година е в топ 5 на най-добрите реколти за последните 30 години, макар че заради климатични промени количествата са по-малко.

Годишно в страната се произвеждат 350-360 хил. тона грозде, като през миналата година 175 хил. от тях са отишли за производство на вино, а останалите за ракия, оцет и др., отчита агенцията.

Според данните на земеделското министерство през 2016 г. България е произвела над 126 хил. хектолитра вино. През 2017 г. обаче според Красимир Коев избите ще преработят над 200 хил. тона заради повече поръчки от чужбина, което означава 140 млн. литра вина.

Изнесеното през 2016 вино от България е малко над 60 млн. литра, но в сравнение с 2015 г. е с около 2 млн. повече. Прогнозите на агенцията са, че тази година изнесеното вино ще е с близо 3.5 млн. литра повече предвид новите договори, които българските винарни са сключили с големите търговски вериги.

Данните на Международната организация за лозята и виното за 2016 отреждат на България 22-ро място в световната класация за производство на вино.

"Метро България" обнови отделите за вино в 11-те си магазина. "Инвестицията е за около половин милион лева, площите с предложения са увеличени с 30%", съобщи Диана Бонева, директор "Снабдяване" в компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.