С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 ное 2017, 15:00, 3921 прочитания

ЕК предвижда 179 млн. евро за промоционални програми догодина

Целта е популяризиране на предимствата на качествени европейски продукти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Приемът на предложения за конкретни кампании ще започне от януари 2018 г.
Европейската комисия предвижда 179 млн. евро за 2018 г. за промоционални програми на земеделски продукти и храни, насочени към общия пазар и към трети страни (извън ЕС). За сравнение – през 2017 г. бюджетът за тази дейност е 142 млн. лв. Целта е популяризиране на предимствата и осигуряване на възможност за трайно настаняване на качествени европейски продукти на чужди пазари, различни от националния.

На фокус


През 2018 г. фокусът на тригодишните промоционални и информационни програми ще е върху пазарите с най-голям потенциал за растеж, особено в страни извън ЕС, съобщават от Европейската комисия.

В рамките на ЕС акцентът през следващата година е върху кампании, предназначени да информират потребителите за различните европейски схеми за качество на храните - био, защитено наименование за произход, защитено географско указание, традиционно специфичен характер.

Част от средствата са предназначени за насърчаване на промоции в определени сектори. През 2018 акцент ще бъде устойчивото отглеждане на овце и кози, здравословното хранене и повишаване консумацията на плодове и зеленчуци.



Приемът на предложения за конкретни кампании ще започне от януари 2018 г., когато ще бъдат публикувани поканите за представяне на предложения. Право да кандидатстват имат търговски организации, организации и групи на производители за селскостопански и хранителни продукти. По така наречените "обикновени" програми могат да кандидатстват една или повече организации от една и съща държава от ЕС. Мултипрограмите са предназначени за най-малко две национални организации от най-малко две държави членки или от една или повече европейски организации.

Процедурата

Обект на промоция могат да бъдат месо и месни продукти, мляко и млечни продукти, вина със защитено наименование за произход и защитено географско указание, пресни и преработени плодове и зеленчуци, продукти на биологичното земеделие, мед и пчелни продукти, преработени продукти на базата на зърнени култури и ориз.

Средствата се отпускат само на представителни сдружения на производители или на производители и търговци на земеделски или хранителни продукти. Кандидатите могат да получат финансиране за реклама, организация на обучения и конференции, промоции в търговски вериги, дегустации, организиране на конкурси, публикации в специализираната преса и интернет, участие в изложби, панаири, изложения, връзки с обществеността, посещения на място в предприятия и др.

Заявленията за кандидатстване се изпращат директно в Изпълнителната агенция за потребителите, здравеопазването, селското стопанство и храните (CHAFEA) чрез електронния портал на ЕК.


Опитът досега

В периода 2009 – 2017 г. има общо 20 промоционални програми, изпълнявани от български асоциации, посочи за "Капитал" Ирина Лазарова, началник на отдел "Подкрепа на износа и промоции" в земеделското министерство.

Десет програми на обща стойност 44.8 млн. лева са приключили, като общо изплатеното подпомагане по тях е 36.1 млн. лева. "Договорената стойност е 100% от бюджета на всяка от програмите, а изплатените средства са 80% от допустимите разходи, тъй като по тези програми бенефициентите имат 20% самоучастие", уточнява Лазарова.

По думите й в момента се прилагат 9 промоционални програми на обща стойност 56.9 млн. лева, като от тях досега е изплатено подпомагане в размер на 12.1 млн. лева. Тези програми ще приключат през 2019 г.
Годишна работна програма 2018

Обикновени програми, изпълнявани на вътрешния пазар:
- Програми за европейски схеми за качество
- Програми, които подчертават особеностите на европейските селскостопански методи и характеристиките на европейските земеделски и хранителни продукти
- Програми за промоции на вътрешния пазар на месо от овце и кози, отглеждани по устойчив начин

Обикновени програми, изпълнявани в държави извън ЕС
- Китай, Япония, Южна Корея, Тайван, Югоизточна Азия, Южна Азия
- Канада, САЩ, Мексико, Колумбия
- Други географски райони
- Нарушения на пазара/допълнителна покана за представяне на предложения

Мултинационални програми
- Програми за промоции на вътрешния пазар на месо от овце и кози, отглеждани по устойчив начин
- Програми за увеличаване на потреблението на плодове и зеленчуци на вътрешния пазар в рамките на здравословните хранителни навици
- Програми на вътрешния пазар, които подчертават спецификите на европейските селскостопански методи и характеристиките на европейските селскостопански хранителни продукти или на европейските схеми за качество
- Програми в трети страни (извън ЕС), които подчертават спецификите на европейските селскостопански методи и характеристиките на европейските селскостопански хранителни продукти или на европейските схеми за качество
- Нарушения на пазара/допълнителна покана за представяне на предложения

    • Facebook
    • Twitter
    • Зарче
    • Email
    • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

      Дарение
      Плащането се осъществява чрез ePay.bg

    11 април 2019г.
    Sofia Event Center

    capital.bg/ecommerce

    Конференция Стратегии за електронна търговия


    Запазете своето място сега


    Акценти в програмата:


    • Какви са тенденциите в електронната търговия и кои са възможните нови бизнес модели
    • Електронната търговия и новият регламент на ЕС за геоблокирането
    • Как да постигнем най-доброто от физическите и електронни магазини
    • Как да превърнем разбирането и обратната връзка на потребителите в действителна визия за цифровото развитие на компанията
    • Дигитални трансформации
    • Тенденции при мобилните плащания
    • Технологии в търговията на дребно / Електронна търговия и изкуствен интелект
    • Иновации и ефективност в доставките и логистиката
    • Успешни стратегии за електронна търговия на българския пазар

    Ранна регистрация до 22 март

    Прочетете и това

    Swedbank публикува силно цензуриран доклад за прането на пари Swedbank публикува силно цензуриран доклад за прането на пари

    Управителният съвет обещава по-задълбочен преглед и подкрепи изпълнителния директор Биргит Бонесен

    25 мар 2019,

    Брюксел е изправен пред сблъсък със САЩ заради Huawei Брюксел е изправен пред сблъсък със САЩ заради Huawei

    Европейската комисия подкрепя по-скоро управлението на риска, отколкото тоталната забрана за китайската компания

    25 мар 2019, 33 прочитания

    24 часа 7 дни

    Кариерен клуб: Финанси »

    Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

    Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

    Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

    Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

    Каква е ползата от обучението на юристите

    По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

    Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

    Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

    PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

    Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

     
    Капитал

    Абонирайте се и получавате повече

    Капитал
    • Допълнителни издания
    • Остъпки за участие в събития
    • Ваучер за реклама
    Още от "Компании" Затваряне
    Колекторските фирми не са имунизирани срещу рецесия

    Анализаторите се притесняват, че някои компании в сектора са сериозно надценени

    Под игото на ремонта

    Кратка история на дъ-ъ-ългата реконструкция на ул. "Иван Вазов" в София

    Заплахата от крайнодесен терор

    В целия свят сме изправени пред надигащата се идеология на омразата, насочена срещу малцинствата, прославяща насилието и процъфтяваща в социалните медии

    "Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

    Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

    Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

    Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

    Сто години красота

    Богата образователна програма ще отбележи стогодишнината от създаването на Баухаус

    Книга: Стефан Цвайг и Максим Горки - "Писма"

    Изданието събира кореспонденцията между двамата писатели в периода 1923 – 1936 г.

    K:Reader

    Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

    Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
    Капитал, брой 12

    Капитал

    Брой 12 // 23.03.2019 Прочетете
    Капитал PRO, Fitch подобри рейтинга на България, КЗК скоростно разреши на Домусчиев да купи "Нова тв"

    Емисия

    DAILY @7AM // 25.03.2019 Прочетете