С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 ное 2017, 15:00, 4060 прочитания

ЕК предвижда 179 млн. евро за промоционални програми догодина

Целта е популяризиране на предимствата на качествени европейски продукти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Приемът на предложения за конкретни кампании ще започне от януари 2018 г.
Европейската комисия предвижда 179 млн. евро за 2018 г. за промоционални програми на земеделски продукти и храни, насочени към общия пазар и към трети страни (извън ЕС). За сравнение – през 2017 г. бюджетът за тази дейност е 142 млн. лв. Целта е популяризиране на предимствата и осигуряване на възможност за трайно настаняване на качествени европейски продукти на чужди пазари, различни от националния.

На фокус


През 2018 г. фокусът на тригодишните промоционални и информационни програми ще е върху пазарите с най-голям потенциал за растеж, особено в страни извън ЕС, съобщават от Европейската комисия.

В рамките на ЕС акцентът през следващата година е върху кампании, предназначени да информират потребителите за различните европейски схеми за качество на храните - био, защитено наименование за произход, защитено географско указание, традиционно специфичен характер.

Част от средствата са предназначени за насърчаване на промоции в определени сектори. През 2018 акцент ще бъде устойчивото отглеждане на овце и кози, здравословното хранене и повишаване консумацията на плодове и зеленчуци.



Приемът на предложения за конкретни кампании ще започне от януари 2018 г., когато ще бъдат публикувани поканите за представяне на предложения. Право да кандидатстват имат търговски организации, организации и групи на производители за селскостопански и хранителни продукти. По така наречените "обикновени" програми могат да кандидатстват една или повече организации от една и съща държава от ЕС. Мултипрограмите са предназначени за най-малко две национални организации от най-малко две държави членки или от една или повече европейски организации.

Процедурата

Обект на промоция могат да бъдат месо и месни продукти, мляко и млечни продукти, вина със защитено наименование за произход и защитено географско указание, пресни и преработени плодове и зеленчуци, продукти на биологичното земеделие, мед и пчелни продукти, преработени продукти на базата на зърнени култури и ориз.

Средствата се отпускат само на представителни сдружения на производители или на производители и търговци на земеделски или хранителни продукти. Кандидатите могат да получат финансиране за реклама, организация на обучения и конференции, промоции в търговски вериги, дегустации, организиране на конкурси, публикации в специализираната преса и интернет, участие в изложби, панаири, изложения, връзки с обществеността, посещения на място в предприятия и др.

Заявленията за кандидатстване се изпращат директно в Изпълнителната агенция за потребителите, здравеопазването, селското стопанство и храните (CHAFEA) чрез електронния портал на ЕК.


Опитът досега

В периода 2009 – 2017 г. има общо 20 промоционални програми, изпълнявани от български асоциации, посочи за "Капитал" Ирина Лазарова, началник на отдел "Подкрепа на износа и промоции" в земеделското министерство.

Десет програми на обща стойност 44.8 млн. лева са приключили, като общо изплатеното подпомагане по тях е 36.1 млн. лева. "Договорената стойност е 100% от бюджета на всяка от програмите, а изплатените средства са 80% от допустимите разходи, тъй като по тези програми бенефициентите имат 20% самоучастие", уточнява Лазарова.

По думите й в момента се прилагат 9 промоционални програми на обща стойност 56.9 млн. лева, като от тях досега е изплатено подпомагане в размер на 12.1 млн. лева. Тези програми ще приключат през 2019 г.
Годишна работна програма 2018

Обикновени програми, изпълнявани на вътрешния пазар:
- Програми за европейски схеми за качество
- Програми, които подчертават особеностите на европейските селскостопански методи и характеристиките на европейските земеделски и хранителни продукти
- Програми за промоции на вътрешния пазар на месо от овце и кози, отглеждани по устойчив начин

Обикновени програми, изпълнявани в държави извън ЕС
- Китай, Япония, Южна Корея, Тайван, Югоизточна Азия, Южна Азия
- Канада, САЩ, Мексико, Колумбия
- Други географски райони
- Нарушения на пазара/допълнителна покана за представяне на предложения

Мултинационални програми
- Програми за промоции на вътрешния пазар на месо от овце и кози, отглеждани по устойчив начин
- Програми за увеличаване на потреблението на плодове и зеленчуци на вътрешния пазар в рамките на здравословните хранителни навици
- Програми на вътрешния пазар, които подчертават спецификите на европейските селскостопански методи и характеристиките на европейските селскостопански хранителни продукти или на европейските схеми за качество
- Програми в трети страни (извън ЕС), които подчертават спецификите на европейските селскостопански методи и характеристиките на европейските селскостопански хранителни продукти или на европейските схеми за качество
- Нарушения на пазара/допълнителна покана за представяне на предложения

    • Facebook
    • Twitter
    • Зарче
    • Email
    • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

      Дарение
      Плащането се осъществява чрез ePay.bg

    Прочетете и това

    Даниел Алексиев, Райфайзенбанк: Удобното банкиране не е задължително по-скъпо Даниел Алексиев, Райфайзенбанк: Удобното банкиране не е задължително по-скъпо

    Според експерта по дигитално банкиране България е подходящ пазар за тестване на технологични иновации

    26 май 2019, 452 прочитания

    Оръжеен търговец инвестира 14 млн. евро в завод за преработка на плодове и зеленчуци 1 Оръжеен търговец инвестира 14 млн. евро в завод за преработка на плодове и зеленчуци

    "Балкан агрикалчарал", собственост на иракчанина Муханнед ал-Науаими, вече има фабрика за доматено пюре край Пазарджик

    26 май 2019, 720 прочитания

    24 часа 7 дни

    Кариерен клуб: Финанси »

    "Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

    Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

    Да си изградиш професия

    В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

    Студенти от 17 до 71 години

    Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

    Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

    Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

    Работници по поръчка

    Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

     
    Капитал

    Абонирайте се и получавате повече

    Капитал
    • Допълнителни издания
    • Остъпки за участие в събития
    • Ваучер за реклама
    Още от "Компании" Затваряне
    Колекторските фирми не са имунизирани срещу рецесия

    Анализаторите се притесняват, че някои компании в сектора са сериозно надценени

    Българска кухня от "Космоса"

    Заведенията на Николай Григоров - "Ракия бар Ракета","Фабрика дъга", "Спутник" и "Космос", помагат на столицата да се превърне в град с модерна кулинарна култура

    Подрязаните крила на Huawei

    Решението на Google удря по амбициите на китайския гигант да оглави глобалния смартфон сектор

    Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

    Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

    България изнася все повече машини и авточасти

    Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

    Кино: "Капернаум"

    Драма на бедност и надежда през очите на дете

    20 въпроса: Тихомир Стоянов

    С проекта Imaginary Archive Стоянов допринася към все още колебливия диалог за социалистическото минало и ранния Преход