С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 ное 2017, 15:00, 4420 прочитания

ЕК предвижда 179 млн. евро за промоционални програми догодина

Целта е популяризиране на предимствата на качествени европейски продукти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Приемът на предложения за конкретни кампании ще започне от януари 2018 г.
Европейската комисия предвижда 179 млн. евро за 2018 г. за промоционални програми на земеделски продукти и храни, насочени към общия пазар и към трети страни (извън ЕС). За сравнение – през 2017 г. бюджетът за тази дейност е 142 млн. лв. Целта е популяризиране на предимствата и осигуряване на възможност за трайно настаняване на качествени европейски продукти на чужди пазари, различни от националния.

На фокус


През 2018 г. фокусът на тригодишните промоционални и информационни програми ще е върху пазарите с най-голям потенциал за растеж, особено в страни извън ЕС, съобщават от Европейската комисия.

В рамките на ЕС акцентът през следващата година е върху кампании, предназначени да информират потребителите за различните европейски схеми за качество на храните - био, защитено наименование за произход, защитено географско указание, традиционно специфичен характер.

Част от средствата са предназначени за насърчаване на промоции в определени сектори. През 2018 акцент ще бъде устойчивото отглеждане на овце и кози, здравословното хранене и повишаване консумацията на плодове и зеленчуци.



Приемът на предложения за конкретни кампании ще започне от януари 2018 г., когато ще бъдат публикувани поканите за представяне на предложения. Право да кандидатстват имат търговски организации, организации и групи на производители за селскостопански и хранителни продукти. По така наречените "обикновени" програми могат да кандидатстват една или повече организации от една и съща държава от ЕС. Мултипрограмите са предназначени за най-малко две национални организации от най-малко две държави членки или от една или повече европейски организации.

Процедурата

Обект на промоция могат да бъдат месо и месни продукти, мляко и млечни продукти, вина със защитено наименование за произход и защитено географско указание, пресни и преработени плодове и зеленчуци, продукти на биологичното земеделие, мед и пчелни продукти, преработени продукти на базата на зърнени култури и ориз.

Средствата се отпускат само на представителни сдружения на производители или на производители и търговци на земеделски или хранителни продукти. Кандидатите могат да получат финансиране за реклама, организация на обучения и конференции, промоции в търговски вериги, дегустации, организиране на конкурси, публикации в специализираната преса и интернет, участие в изложби, панаири, изложения, връзки с обществеността, посещения на място в предприятия и др.

Заявленията за кандидатстване се изпращат директно в Изпълнителната агенция за потребителите, здравеопазването, селското стопанство и храните (CHAFEA) чрез електронния портал на ЕК.


Опитът досега

В периода 2009 – 2017 г. има общо 20 промоционални програми, изпълнявани от български асоциации, посочи за "Капитал" Ирина Лазарова, началник на отдел "Подкрепа на износа и промоции" в земеделското министерство.

Десет програми на обща стойност 44.8 млн. лева са приключили, като общо изплатеното подпомагане по тях е 36.1 млн. лева. "Договорената стойност е 100% от бюджета на всяка от програмите, а изплатените средства са 80% от допустимите разходи, тъй като по тези програми бенефициентите имат 20% самоучастие", уточнява Лазарова.

По думите й в момента се прилагат 9 промоционални програми на обща стойност 56.9 млн. лева, като от тях досега е изплатено подпомагане в размер на 12.1 млн. лева. Тези програми ще приключат през 2019 г.
Годишна работна програма 2018

Обикновени програми, изпълнявани на вътрешния пазар:
- Програми за европейски схеми за качество
- Програми, които подчертават особеностите на европейските селскостопански методи и характеристиките на европейските земеделски и хранителни продукти
- Програми за промоции на вътрешния пазар на месо от овце и кози, отглеждани по устойчив начин

Обикновени програми, изпълнявани в държави извън ЕС
- Китай, Япония, Южна Корея, Тайван, Югоизточна Азия, Южна Азия
- Канада, САЩ, Мексико, Колумбия
- Други географски райони
- Нарушения на пазара/допълнителна покана за представяне на предложения

Мултинационални програми
- Програми за промоции на вътрешния пазар на месо от овце и кози, отглеждани по устойчив начин
- Програми за увеличаване на потреблението на плодове и зеленчуци на вътрешния пазар в рамките на здравословните хранителни навици
- Програми на вътрешния пазар, които подчертават спецификите на европейските селскостопански методи и характеристиките на европейските селскостопански хранителни продукти или на европейските схеми за качество
- Програми в трети страни (извън ЕС), които подчертават спецификите на европейските селскостопански методи и характеристиките на европейските селскостопански хранителни продукти или на европейските схеми за качество
- Нарушения на пазара/допълнителна покана за представяне на предложения

    • Facebook
    • Twitter
    • Зарче
    • Email
    • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

      Дарение
      Плащането се осъществява чрез ePay.bg

    Прочетете и това

    Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud

    Решението идва след оплакване на ФБР, че шифроването на информация ще попречи на разследвания

    22 яну 2020, 236 прочитания

    Забавяне на глобалната икономика – какво да следят инвеститорите в акции Забавяне на глобалната икономика – какво да следят инвеститорите в акции

    Мечият пазар ще настъпи, когато на хоризонта има рецесия, но засега тя не се вижда

    22 яну 2020, 260 прочитания

    24 часа 7 дни
     
    Капитал

    Абонирайте се и получавате повече

    Капитал
    • Допълнителни издания
    • Остъпки за участие в събития
    • Ваучер за реклама
    Още от "Компании" Затваряне
    Колекторските фирми не са имунизирани срещу рецесия

    Анализаторите се притесняват, че някои компании в сектора са сериозно надценени

    Още от Капитал
    Каратисти в текстилна фабрика

    "Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

    Критична година за медиите

    Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

    По Scala-та на добрия вкус

    Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

    Поредното шоу на Ревизоро

    Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

    Кино: "Бомба със закъснител"

    Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

    Всичко се връща, Руши също

    Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

    X Остават ви 0 свободни статии
    0 / 10