Компании изтеглиха реклами от YouTube
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Компании изтеглиха реклами от YouTube

Google и дъщерната й YouTube все още не са напълно способни да се справят с проблема за неуместното съдържание, проповядващо крайни възгледи, омраза и насилие.

Компании изтеглиха реклами от YouTube

Решението на големи имена като HP, Lidl, Deutsche Bank и Sky е заради това, че рекламите им бяха показани заедно с видеа с неподходящо съдържание

4332 прочитания

Google и дъщерната й YouTube все още не са напълно способни да се справят с проблема за неуместното съдържание, проповядващо крайни възгледи, омраза и насилие.

© Reuters


Проблемът с неподходящото съдържание в YouTube се появява за втори път тази година.

Редица големи рекламодатели, разчитащи на YouTube и Google да представят продуктите им, обявиха, че спират да използват платформите, след като кампаниите им се появиха до видеоклипове, включващи деца и сексуално насочени коментари, съобщава Financial Times. Случилото се не е прецедент, като подобен инцидент имаше и през март тази година. Проблемът сега беше открит след разследване на BBC и Times и показва, че Google и дъщерната й YouTube все още не са напълно способни да се справят с проблема за неуместното съдържание, проповядващо крайни възгледи, омраза и насилие.

Напълно неприемливо

Лавината от неудовлетворени клиенти на най-голямата компания за видеосподеляне в света прие внушителни размери. Редица компании отправиха остра критика по отношение неспособността да се премахват несъответстващи на приетите стандарти материали и изтеглиха рекламите си. Сред най-отявлените представители на вълната на недоволство се наредиха фирми като Mondelez, Diageo, TalkTalk, Adidas, BT, Sky, HP, Mars, Lidl и Deutsche Bank. Те бяха изключително критични към факта, че независимо от многобройните инструменти на модериране на YouTube и Google инциденти от такова естество все още се случват.

Германската верига супермаркети Lidl коментира случващото се като "напълно неприемливо" и добави, че е едновременно "шокирана и притеснена" от ненавременното премахване на непристойните коментари. Мнението на Mars по въпроса е същото, като компанията премахна рекламите си непосредствено преди Black Friday. От своя страна HP преустанови цялостно рекламната си дейност в YouTube, като обвини Google в неправилно класифициране на съдържанието си. Примерът на HP беше последван и от Deutsche Bank, a BT и TalkTalk премахнаха само няколко свои реклами от спорните видеоклипове.

Слон в стаята

Проблемът с неподходящото съдържание в YouTube се появява за втори път тази година и може да се отрази на приходите от реклама на платформата. Последното му проявление беше през март, когато доста рекламодатели обявиха бойкот във Великобритания и САЩ, след като рекламите им се появиха до материали с обидно и враждебно съдържание. Тогава Walmart, PepsiCo, Starbucks и GM в допълнение с редица европейски компании преустановиха масово рекламната си дейност с довода, че методите на Google, включващи модериране от служители, потребители и алгоритми, са неспособни да се справят с належащото усложнение.

След този проблеми YouTube затегна мерките за премахването на неуместно съдържание и увеличи броя на служителите, които да преглеждат докладваните видеа. Въпреки това тя пак се оказа под силен натиск да даде повече права на рекламодателите в платформата си и да затегне допълнително проверките. От изявление на YouTube тогава стана ясно, че разчита много на потребителите си да докладват неприемливо поведение и/или съдържание, като обяви, че за 98% от всички докладвания се намира решение в рамките на 24 часа. Що се отнася до текущия проблем, компанията заяви твърдо позицията си, че няма да толерира по никакъв начин видеоклипове, които вредят на подрастващите, и ще отстранява незабавно всичко, което предизвиква поводи за безпокойство.

Проблемът с неподходящото съдържание в YouTube се появява за втори път тази година.

Редица големи рекламодатели, разчитащи на YouTube и Google да представят продуктите им, обявиха, че спират да използват платформите, след като кампаниите им се появиха до видеоклипове, включващи деца и сексуално насочени коментари, съобщава Financial Times. Случилото се не е прецедент, като подобен инцидент имаше и през март тази година. Проблемът сега беше открит след разследване на BBC и Times и показва, че Google и дъщерната й YouTube все още не са напълно способни да се справят с проблема за неуместното съдържание, проповядващо крайни възгледи, омраза и насилие.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    nik666 avatar :-|
    Strygalldwir

    В същото време youtube блокира напълно монетаризацията на цял един сектор - геймърите които създават видео съдържание. При това автоматично, секунди след качването на всяко видео, без значение дали в него или в ключовите думи към него присъстват или не думи и изрази, които могат да минат за спорни.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK