С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 27 ное 2017, 9:53, 3914 прочитания

Компании изтеглиха реклами от YouTube

Решението на големи имена като HP, Lidl, Deutsche Bank и Sky е заради това, че рекламите им бяха показани заедно с видеа с неподходящо съдържание

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Проблемът с неподходящото съдържание в YouTube се появява за втори път тази година.
Редица големи рекламодатели, разчитащи на YouTube и Google да представят продуктите им, обявиха, че спират да използват платформите, след като кампаниите им се появиха до видеоклипове, включващи деца и сексуално насочени коментари, съобщава Financial Times. Случилото се не е прецедент, като подобен инцидент имаше и през март тази година. Проблемът сега беше открит след разследване на BBC и Times и показва, че Google и дъщерната й YouTube все още не са напълно способни да се справят с проблема за неуместното съдържание, проповядващо крайни възгледи, омраза и насилие.

Напълно неприемливо


Лавината от неудовлетворени клиенти на най-голямата компания за видеосподеляне в света прие внушителни размери. Редица компании отправиха остра критика по отношение неспособността да се премахват несъответстващи на приетите стандарти материали и изтеглиха рекламите си. Сред най-отявлените представители на вълната на недоволство се наредиха фирми като Mondelez, Diageo, TalkTalk, Adidas, BT, Sky, HP, Mars, Lidl и Deutsche Bank. Те бяха изключително критични към факта, че независимо от многобройните инструменти на модериране на YouTube и Google инциденти от такова естество все още се случват.

Германската верига супермаркети Lidl коментира случващото се като "напълно неприемливо" и добави, че е едновременно "шокирана и притеснена" от ненавременното премахване на непристойните коментари. Мнението на Mars по въпроса е същото, като компанията премахна рекламите си непосредствено преди Black Friday. От своя страна HP преустанови цялостно рекламната си дейност в YouTube, като обвини Google в неправилно класифициране на съдържанието си. Примерът на HP беше последван и от Deutsche Bank, a BT и TalkTalk премахнаха само няколко свои реклами от спорните видеоклипове.

Слон в стаята



Проблемът с неподходящото съдържание в YouTube се появява за втори път тази година и може да се отрази на приходите от реклама на платформата. Последното му проявление беше през март, когато доста рекламодатели обявиха бойкот във Великобритания и САЩ, след като рекламите им се появиха до материали с обидно и враждебно съдържание. Тогава Walmart, PepsiCo, Starbucks и GM в допълнение с редица европейски компании преустановиха масово рекламната си дейност с довода, че методите на Google, включващи модериране от служители, потребители и алгоритми, са неспособни да се справят с належащото усложнение.

След този проблеми YouTube затегна мерките за премахването на неуместно съдържание и увеличи броя на служителите, които да преглеждат докладваните видеа. Въпреки това тя пак се оказа под силен натиск да даде повече права на рекламодателите в платформата си и да затегне допълнително проверките. От изявление на YouTube тогава стана ясно, че разчита много на потребителите си да докладват неприемливо поведение и/или съдържание, като обяви, че за 98% от всички докладвания се намира решение в рамките на 24 часа. Що се отнася до текущия проблем, компанията заяви твърдо позицията си, че няма да толерира по никакъв начин видеоклипове, които вредят на подрастващите, и ще отстранява незабавно всичко, което предизвиква поводи за безпокойство.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара

Бъдещият растеж на компанията изглежда все по-зависим от успешния й облачен бизнес

20 юли 2019, 1089 прочитания

Кой взима летище София 6 Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

19 юли 2019, 6250 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Meredith купува Time за 2.8 млрд. долара с помощта на братята Кох

Сделката ще обедини две от най-влиятелните медийни групи в САЩ

Държавата с най-отворените данни в света

Как България неволно настигна скандинавските страни по публичност на доходите

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността