Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

"Метро България"

Седмични новини за ритейл

"Метро България" обнови отделите за вино в 11-те магазина в страната; "Максима България" иска да открие още четири нови магазина; Alibaba инвестира 3 млрд. долара в хипермаркети; Отнет е лицензът за изкупуване на тютюн на "Лийв табако"; Walmart увеличава с 50% приходите си от онлайн продажби

4408 прочитания

"Метро България"

© "Метро България"


"Метро България" обнови отделите за вино в 11-те магазина в страната

"Метро България" обнови отделите за вино в 11-те си магазина. "Инвестицията е за около половин милион лева, площите с предложения са увеличени с 30%", съобщи Диана Бонева, директор "Снабдяване" в компанията. Екипът, зает с обновяването, работил усилено пет месеца. Новото оборудване в магазините позволява по-добро представяне на вината и по-лесното им откриване от клиентите. По данни на компанията винената й листа вече включва над 1000 предложения. След обновяването в търговските обекти на веригата са представени 66 български винарни и над 200 чуждестранни от над 20 държави от Европа, Азия, Северна и Южна Америка, Австралия и Океания. "Шестдесет процента от оборота на "Метро" в страната се прави от български вина. Имаме претенции, че предлагаме най-широкия асортимент български вина в страната", уточни за "Капитал" Диана Бонева. Разширението води до откриване на 12 работни места, на които са назначени сертифицирани специалисти по виното. Тяхната задача е да помогнат на клиентите в търговските обекти да направят най-подходящия избор.

Преди месец "Метро България" откри специални зони за биопродукти в търговските си обекти. Биосекторите са на принципа "магазин в магазина", разположени са на площ от по 100 - 140 квадратни метра и съдържат по над 1500 хранителни и нехранителни биосертифицирани продукти. "Метро България" е първата компания в Metro Group, която обособява и изнася своя биоасортимент в самостоятелен отдел, уточняват от веригата.

По данни на Изпълнителната агенция по лозата и виното в страната работят 263 винарски предприятия. През 2016 г. България е произвела над 126 хил. хектолитра вино. През тази година обаче се очаква избите да преработят над 200 хил. тона заради повече поръчки от чужбина, което означава 140 млн. литра вина.

"Максима България" иска да открие още четири нови магазина

"Максима България" – дружеството, което управлява магазините "Т маркет", иска да открие нови обекти в четири магазина на фирма "Атанас Пламенов – 2016", става ясно от сайта на Комисията за защита на конкуренцията. Регулаторът съобщава, че започва проверка дали това би довело до концентрация на пазара.

По неофициална информация става въпрос за бивши магазини на Penny в Плевен, Сливен, Ямбол и Карнобат, които ще бъдат отдадени под наем.

Първият "Т маркет" в България е открит през 2005 г. Сега супермаркетите на компанията са 64, разположени в 31 града в цялата страна, а служителите й са над 1400.

"Максима България" е част от холдинга Maxima Grupe, който оперира вериги за търговия с бързооборотни стоки в още четири държави - Литва, Латвия, Естония и Полша. Литовската търговска верига Maxima планира да купи полската Emperia в сделка за близо 338 млн. долара. Emperia контролира една от водещите търговски вериги за хранителни продукти в Полша – Stokrotka.

Alibaba инвестира 3 млрд. долара в хипермаркети

Китайският интернет гигант Alibaba Group обяви, че ще инвестира 2.87 млрд. долара в най-големия оператор на хипермаркети в Китай Sun Art Retail Group. Инвестицията е част от по-мащабната стратегия на Alibaba да навлезе в офлайн ритейл сектора. Компанията ще се опита да приложи при физическите магазини методите, които я направиха лидер на онлайн пазара, като анализа на големи данни и работа с по-малки търговци.

От 2015 г. насам Alibaba е инвестирала 9.3 млрд. долара във физически магазини. Компанията, която към момента се оценява на над 470 млрд. долара и е шестата по пазарна капитализация в света, иска да има по-голямо присъствие в офлайн търговията. Една от причините за това са и лошите новини за електронната търговия в страната, където растежът на пазара леко се забавя.

Инвестицията на Alibaba напомня много на тази на Amazon, който купи веригата магазини Whole Foods срещу 13 млрд. долара. Двете компании срещат подобни проблеми, като за да задържат големите си темпове на растеж, навлизат в различни от традиционния си сектор. След купуването на Whole Foods от Amazon фирмата въведе много от стратегиите си в електронната търговия и в традиционната. Същото се очаква да направи и Alibaba.

Отнет е лицензът за изкупуване на тютюн на "Лийв табако"

Комисията по тютюна към областна дирекция "Земеделие" в Благоевград отне лиценза за изкупуване на суров тютюн на фирма "Лийв табако А. Михайлидис" АД. Мотивът е постъпили сигнали срещу фирмата за неизпълнение на сключените договори тютюнопроизводителите. Отменено е разрешението за дейност, издадено през март т.г.

По данни на Националната асоциация на тютюнопроизводителите компанията дължи около 2.5 млн. лв. на фермерите за изкупен тютюн от реколта 2016, но и до днес не се е разплатила. Засегнатите фермери, които не са получили средствата си от компанията, са около 500, които през миналата зима са предали тютюн от ориенталските сортове "Басми" и "Кабакулак" на гръцкото дружество. Според закона за тютюна изкупената суровина трябва да бъде разплатена в срок от един месец. Лицензът на компанията се отнема за втори път по една и съща причина. Предишният случай беше през 2009 г.

Walmart увеличава с 50% приходите си от онлайн продажби

Американската търговска верига Walmart увеличава драстично приходите си от онлайн продажби за третото тримесечие спрямо същия период от миналата година – с цели 50%. Общите приходи на компанията от хипермаркетите в САЩ са се повишили с 2.7%, което е най-високият ръст от второто тримесечие на 2009 г.

Резултатите на американската компания надминават очакванията на Уолстрийт. Генерираните общи приходи за тримесечието са се повишили с 4.2% до 123.18 млрд. долара, докато очакванията на пазара бяха за 121 млрд. долара.

През последните две години Walmart инвестира милиарди за разширяване на онлайн бизнеса си, което е част от стратегията ѝ. През 2016 г. придоби американската компания за онлайн продажби Jet за 3.3 млрд. долара. След тази сделка Walmart сключи и други споразумения за придобиване на играчи от ритейл сектора като Bonobos, Modcloth и Moosejaw. Освен това от септември си сътрудничи с един от основните конкуренти на Amazon – Google. Вече няколко месеца стотици хиляди продукти на търговската верига са достъпни на гласовата платформа на технологичния гигант – Google Assistant. Amazon предлага своите продукти и чрез сходна услуга.

Накратко

"Billa България" откри пореден нов магазин - този път на ул. "Пимен Зографски" 36А в жилищен квартал "Дианабад" в столицата. Това е 45-ият супермаркет на веригата в София, която вече разполага със 116 магазина в страната. От компанията съобщават, че имат амбицията да разширят мрежата си до 150 магазина през следващите години.

В навечерието на коледните празници "Lidl България" ще предложи специална колекция играчки от естествена дървесина. Всичките продукти в серията са сертифицирани с FSC сертификат за отговорно горско стопанство и са сертифицирани от TÜV Rheinland за сигурност и безопасност при употреба от малки деца, съобщават от веригата.

"Нестле България" ще приеме петима ученици за практическо обучение във Фабриката за шоколадови изделия и бисквити в София. С това българската компания се включва в проекта ДОМИНО – "Дуално образование за модерните изисквания и нужди на обществото", финансиран от Швейцария.

"Метро България" обнови отделите за вино в 11-те магазина в страната

"Метро България" обнови отделите за вино в 11-те си магазина. "Инвестицията е за около половин милион лева, площите с предложения са увеличени с 30%", съобщи Диана Бонева, директор "Снабдяване" в компанията. Екипът, зает с обновяването, работил усилено пет месеца. Новото оборудване в магазините позволява по-добро представяне на вината и по-лесното им откриване от клиентите. По данни на компанията винената й листа вече включва над 1000 предложения. След обновяването в търговските обекти на веригата са представени 66 български винарни и над 200 чуждестранни от над 20 държави от Европа, Азия, Северна и Южна Америка, Австралия и Океания. "Шестдесет процента от оборота на "Метро" в страната се прави от български вина. Имаме претенции, че предлагаме най-широкия асортимент български вина в страната", уточни за "Капитал" Диана Бонева. Разширението води до откриване на 12 работни места, на които са назначени сертифицирани специалисти по виното. Тяхната задача е да помогнат на клиентите в търговските обекти да направят най-подходящия избор.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK