В София бяха открити първите два магазина на македонската КАМ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

В София бяха открити първите два магазина на македонската КАМ

Македонската верига обяви плановете си за стъпване на българския пазар през пролетта на 2016 г., но проектът се забави

В София бяха открити първите два магазина на македонската КАМ

До края на годината веригата ще отвори общо 10 обекта в столицата

Мара Георгиева
32428 прочитания

Македонската верига обяви плановете си за стъпване на българския пазар през пролетта на 2016 г., но проектът се забави

© "КАМ фууд"


Македонският лидер в търговията с хранителни стоки "КАМ фууд" отвори първите си два магазина в България на 25 ноември. Новите търговски обекти, които са от типа "хард дискаунт", се намират на ул. "Божан Ангелов" в "Младост 4" и на ул. "Йордан Антонов", бл. 710 в жк "Люлин 7" .

Над 1000 артикула

"Магазинът в "Младост 4" е разположен на 350 кв.м търговска площ, а в "Люлин" - на 200 кв.м. Във всеки от тях се предлагат над 1000 вида хранителни и нехранителни продукти и работят по седем служители", уточни за "Капитал" Асен Стойчев, оперативен директор на "КАМ фууд" за България.

Обектите КАМ в България ще следват изцяло фирмената политика - добре структуриран асортимент, включващ както всички собствени марки, така и регионални артикули от Македония и Сърбия, но и повече от 50% стоки от български производители, най-добро качество на възможно най-ниски цени, съобщават от компанията.

От дистрибуция до магазини зад граница

Веригата магазини КАМ за търговия с хранителни стоки е единствена от типа "хард дискаунт" в Македония. Собственици са Гоце Камчев и Таня Камчева – баща и дъщеря. Името на веригата идва от първите три букви от фамилията им. Фирмата е създадена през 90-те години и започва дейност като основен представител и дистрибутор на световни производители, сред които Nestle, Dr. Oetker, Bahlsen, Storck.

През май 1999 г. семейството отваря първите два КАМ магазина. Днес компанията управлява 63 обекта в цяла Македония. В края на 2015 г. мениджърите решават да разширят бизнеса си и да открият магазини в България, Косово, Албания, Сърбия. Купуват веригата "Диамбе" с 15 обекта в Косово и 10 в Албания, а в България започват от нулата и ще работят чрез фирма "КАМ 2014".

Голяма част от стоките в магазините на веригата в Македония са внос, който КАМ прави директно – от Гърция и Турция (плодове и зеленчуци), от Германия и Швейцария (сух асортимент, замразени и млечни артикули), от Тайланд (консерви риба тон), от Китай (нехранителни стоки), от Италия (сух асортимент).

Повечето продукти са известни брандове на големи производители, а около 40% са собствени марки на веригата (private labels), произведени за нея в Македония, Германия, Швейцария, Италия: шоколадови изделия, кафе и чай, алкохолни напитки, захарни изделия, кетчуп, майонеза, ядки, колбаси, пастети, замразени и консервирани риби, сокове и безалкохолни напитки, сухи супи, козметика, млечни продукти, основни храни.

КАМ в Македония разполага със своя логистична база, фабрика за пакетиране на много от артикулите (ядки, нишесте, варива, какао), мандра (откъдето се зареждат магазините с кисело мляко, сирене, кашкавал, извара), пекарна (която доставя хляб до всички обекти на веригата). В повечето магазини в Македония се предлагат хлебни изделия и закуски, изпечени на място. Доставките към магазините се извършват през собствен централен склад със свой транспорт.

Плановете до края на годината

Македонската верига обяви плановете си за стъпване на българския пазар през пролетта на 2016 г., но проектът се забави.

"На 2 декември предстои отваряне на други три магазина в столицата. До края на годината планираме да отворим общо 10 магазина КАМ в София", съобщи за "Капитал" Асен Стойчев.

Справка в Имотния регистър показва, че досега българското дружество е наело под наем 11 търговски площи в столицата: на ул. "Пирин" в кв. "Манастирски ливади–запад"; бл. 235, 236 в "Младост 2"; бул. "Александър Малинов", бл. 426А в "Младост 4"; бл. 710 в "Люлин 7"; ул. "Георги Илиев", бл. 132 в "Хаджи Димитър"; бл. 8 9 в "Зона Б5"; ул. "Любородие", бл. 103 в "Бакърена фабрика"; ул. "Цар Симеон", бл. 310 в "Света Троица"; магазин срещу бл. 521 в "Люлин 5"; магазин срещу бл. 224 в "Люлин"; ул. "Троян" 2 в "Красна поляна".

Македонският лидер в търговията с хранителни стоки "КАМ фууд" отвори първите си два магазина в България на 25 ноември. Новите търговски обекти, които са от типа "хард дискаунт", се намират на ул. "Божан Ангелов" в "Младост 4" и на ул. "Йордан Антонов", бл. 710 в жк "Люлин 7" .


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    crusible avatar :-?
    crusible

    Май късничко се включват на този пазар, но пък може и амбициите им да не са големи.

  • 2
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    С логото на Kaufland, концепцията на Lidl и стоки купувани от турските бит-пазари. Така пристигат да се състезават с немските гиганти, които имитират. Ето на това му се вика САМОЧУВСТВИЕ (без покритие) - най-популярната стока в БЮРМ.

  • 3
    krasnoselo avatar :-|
    krasnoselo

    Май скоро и ще си отидат и на загуба!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Остани практичен

Остани практичен

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK