Собственикът на Peugeot започва производство на ванове в Русия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на Peugeot започва производство на ванове в Русия

Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на PSA

Собственикът на Peugeot започва производство на ванове в Русия

Заводът на компанията в Калуга ще произвежда и ванове от началото на 2018 г.

6113 прочитания

Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на PSA

© Arnd Wiegmann


Компанията планира да доставя половината от необходимите при производството на ванове части от местни компании.

Френската PSA Group, собственик нa автомобилните брандове Peugeot и Citroen, ще започне производство на ванове в Русия, за да отговори на нарастващото търсене на товарни автомобили в региона, съобщава Financial Times.

Предприятието на компанията в Калуга, на около 160 километра южно от Москва, ще започне производството на моделите Peugeot Expert и Citroen Jumpy, базовите модели на леки търговски превозни средства, които представляват голяма част от продажбата на ванове от PSA. Производствената линия в Калуга ще влезе в действие през първото тримесечие на 2018 г., заявяват от френската компания.

Оживлението в сектора

Френската PSA е първият от големите автомобилни производители, който ще увеличи производството си на ванове след периода на застой, характерен за сегмента в последните няколко години. Търсенето на нови автомобили в Русия намалява наполовина от 2012 до 2016 г., а производството в страната се понижи с 43% за същия период - отклонения, дължащи се на спада в цената на петрола през последните години и санкциите, наложени на страната от САЩ и Европейския съюз заради анексията на Кримския полуостров. Сега обаче руският пазар на автомобили постепенно се съживява, а продажбите в страната за първото полугодие са нараснали с 12.4% на годишна база.

Търсенето на лекотоварни автомобили се засилва дори още по-бързо поради развиващия се малък и среден бизнес в страната, а PSA е една от първите компании, които планират да уловят това оживление.

"Пазарът нараства с 10% в Русия, а нашите продажби нарастват с 20% сумарно и с около 40% при лекотоварните превозни средства", обяснява Кристоф Бергеранд, ръководител на PSA за регион Евразия. "Разширяването на продуктовата ни гама е от ключово значение за възстановяването на марките Peugeot и Citroеn на руския пазар", добавя той. Компанията ще се стреми да започне сглобяването на още няколко модела средно големи ванове, както и няколко пътнически модела, сред кито Citroën Space Tourер и Peugeot Traveler, в близките месеци, коментира Бергеранд.

Целите

Лекотоварните автомобили съставят около 7% от общите продажби на автомобили в Русия, което е значително по-малко от 11-те процента в Западна Европа, а тенденцията е тази разлика все по-значително да намалява, обяснява Бергеранд. Целта пред PSA е да задоволява около 60% от търсенето на автомобили в европейската част на Русия. "Ако нямате производствени съоръжения в Русия, нямате шанс на местния пазар", коментира мениджърът пред Financial Times.

Компанията планира да доставя половината от необходимите при производството на ванове части от местни компании, което е значително над 35-те процента, които се наблюдават при производството на леки автомобили като Citroen C4 и Peugeot 408. Според възстановителния план на Карлос Таварес, главния изпълнителен директор на компанията, целта за 2021 г. на "PSA Евразия" е да учетвори продажбите си от 2015 г. и да отчете двуцифрен марж на печалбата.

Компанията планира да доставя половината от необходимите при производството на ванове части от местни компании.

Френската PSA Group, собственик нa автомобилните брандове Peugeot и Citroen, ще започне производство на ванове в Русия, за да отговори на нарастващото търсене на товарни автомобили в региона, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK