"Софсток" стана официален представител на кафето Kimbo за България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Софсток" стана официален представител на кафето Kimbo за България

"Софсток" стана официален представител на кафето Kimbo за България

Компанията, която наложи марката Lavazza в страната, остава в бизнеса с нов бранд

Мара Георгиева
25503 прочитания

© Капитал


"Софсток" - официалният представител на неаполитанското кафе Kimbo за България, ще предложи осем вида от марката за търговската мрежа в страната и между шест и осем за хорека канала. Това съобщи за "Капитал" Лиляна Лазарова, изпълнителен директор на "Софсток", на събитие за официалното представяне на Kimbo в страната.

Промените от 1 октомври

"Софсток" е официален вносител и дистрибутор на Kimbo от 1 октомври. Дотогава компанията беше почти четвърт век официален представител за България на италианското кафе Lavazza. От 1 октомври обаче бизнесът на Lavazza в страната бе поет от българското дружество на Coca Cola след решение на глобално ниво, отнасящо се до още три държави - Гърция, Швейцария и Унгария. Сега с марката Kimbo "Софсток" ще продължи да бъде част от бизнеса с кафе в България, който се оценява на 275 млн. лв. за миналата година.

Производство от 1940 г.

Фабриката в Неапол произвежда Kimbo от 1940 г., а днес се предлага в над 40 държави. "Марката е втора по продажби на дребно в Италия, но е най-бързо развиващата се в този сектор", съобщи Алесандро Сфорца, глобален маркетинг директор на Kimbo. По думите му в Италия брандът е с висока разпознаваемост, клоняща към 100.

Kimbo предлага над 100 различни бленда – резултат от подбора на висококачествено зелено кафе, което се внася от 50 държави чрез собствената компания Interkom. "Тя е най-голямата фирма за дистрибуция на зелено кафе в света. Това, че е наша, ни позволява да имаме контрол над целия процес – от доставката на зърната до търговската мрежа", обясни Алесандро Сфорца. Той заяви, че познава пазара на кафе в България от 15 години. "Следя отблизо развиващите се вкусове на този пазар и се надявам да пренесем на него неаполитанската традиция в правенето и консумирането на кафе."

И биокафе в капсули

"Софсток" ще внесе най-популярните блендове на марката, включително и сертифицирано биокафе в капсули. "Това, което ще бъде доставено в България, е същото, което се доставя в САЩ или Италия например. Северните народи предпочитат кафето да е средно до светло изпечено, а южните харесват по-тъмно изпеченото. Ще предложим различни разновидности и всеки ще може да избере предпочитания от него вкус. Но независимо от избрания бленд качеството ще е перфектно", обяви Алесандро Сфорца. Италианската компания си сътрудничи с Unilever, в резултат на което е създаден сладолед в комбинация с еспресо кафе - Coppa Kimbo. "Надявам се този продукт също да започне да се продава в България", коментира още Сфорца.

Център за обучение в София

В "Софсток" работят 130 души. За 2016 г. компанията отчита общи приходи за 65.4 млн. лв., като продажбите на кафе са били за 50 млн. лв. "С Lavazza бяхме лидери в хорека канала с 85% пазарен дял, надявам се с Kimbo до три-четири години да си върнем поне половината от този пазар", коментира Лиляна Лазарова.

Kimbo разполага и с четири центъра за обучение – в Неапол, Лондон и Париж, а в резултат на партньорството със "Софсток" - вече и в София. "Засега ще се съсредоточим върху обучението на бармани от България, но в бъдеще центърът ще бъде отворен и за кандидати от съседни държави", уточни за "Капитал" Лиляна Лазарова.

"Софсток" - официалният представител на неаполитанското кафе Kimbo за България, ще предложи осем вида от марката за търговската мрежа в страната и между шест и осем за хорека канала. Това съобщи за "Капитал" Лиляна Лазарова, изпълнителен директор на "Софсток", на събитие за официалното представяне на Kimbo в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    enot avatar :-|
    enot

    Няма да може да бие Лаваца обаче.

  • 2
    marchgrey avatar :-|
    marchgrey

    Хм, точно преди около 2 месеца, заведението, в което редовно си пием сутрин кафе и което предлагаше невероятно ароматна и силна Лаваца, изведнъж замениха с Кимбо и качеството рязко спадна за мен лично. Няма ги финеса, силата и плътността на Лавацата, която предлагаха преди това. Много се чудех какво наложи тази промяна, при положение, че Лавацата им беше - спокойно мога да кажа - най-хубавото кафе в града. Ето сега вече разбрах каква е причината. Аз лично съжалявам, че заради тази смяна на дистрибутора, все повече заведения в града ни сменят от Лаваца на Кимбо, което въобще не ми допада, но явно е закономерно.

  • 3
    pbe24350407 avatar :-|
    Ivaylo Kostov

    Правил съм анализ на пазара на кафе в Европа. Софсток продаваше най скъпата Лаваца, между 20-50% сръвнение с другите пазари в Европа, сега ще пием най скъпото Кимбо.

    Извода:
    Хорека канала трябва да се развива от дистрибутор, но защо ретайла трябва да се развива от дистрибутор. Коя фирма е по голяма Кауфланд или Соф Сток? Разбира се че Кауфланд с влиянието, може да се договори директно с Лаваца.

    Но капацитета на хората който работата във веригите е получен от комунистическата образователна система при която не съществува развитие, а само отвори уста и затвори уста.

    ВСИЧКО В ТАЗИ ДЪРЖАВА Е НА ГЪРБА НА КРАЙНИЯТ КЛИЕНТ.

    Това е, като корупцията, едни хора крадат пари от други хора. В случаят Соф Сток с Лаваца ни крадеше безбожно.

    Не на корупцията.

  • 4
    ibu1476522349508141 avatar :-|
    Siriously

    Вземете си Кимбо Еспресо Наполетано, да вкусите истинско кафе, ще забравите Лавацата, само дето тука е 12 лв, а от Неапол го купувах по 2,70 евро...

  • 5
    pbe24350407 avatar :-|
    Ivaylo Kostov

    До коментар [#4] от "SG":

    крадат ни от сутрин до вечер...:(

  • 6
    gazdata avatar :-|
    gazdata

    Интересна новина е да Ви уведомя, е че официален представител за България от 01.01.2018г. за Лаваца няма вече да е Софсток, а Коко Кола и сега гладат да наложат друга марка!

  • 7
    pavelski avatar :-|
    pavelski

    Кимбо е класа над Лаваца. Само да не го развалят.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK