Tesla пусна в действие в Австралия най-голямата литиево-йонна батерия в света
Когато е напълно заредена, тя може да дава електричество на до 30 хил. жилища за около час
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Най-голямата в света литиево-йонна батерия започна да захранва електропреносната мрежа в Южна Австралия, съобщиха Reuters и BBC. Изградената от Tesla 100-мегаватова батерия, официално пусната в петък, всъщност работеше частично от четвъртък заради нуждата от повече електричество в сградите при твърде високите летни температури.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
Мъск не си прави маитап... Бензиностанциите да му мислят!
Супер проект за балансиране на мрежата, натам отиваме. И колкото повече такива балансьори в мрежата, толкова по-добре за всички консуматори, остава само цените да продължат да падат...
А иначе ми е чудно защо австралийците не залагат в по-голям мащаб на слънцето? Него поне го имат в излишък, а и не са от бедните нации...
Къде ли е тръгнал горкият Мъск, без да възложи на учЕните от БАН да му правят "оценка" по модела на тази за "Белене"....
До коментар [#2] от "Г.Е.М.":
Заради връзки на минната индустрия и упраляващите на национално ниво коалиция от Либерали и Националисти. Австралия е един от най-големите производители на въглища в света. На местно ниво в повечето щати, както и в Южна Австралия, управляват Labor Party и те имат различна политика от националното правителство.
Иначе имат инсталирани фотоволтаици с обща мощност над 6.5GW за цялата страна, но по-слънчевата част е на север, а основната част от населението е на югоизток. Дарвин-Аделаида по права линия са 2600км. и като цяло имат проблеми със свързването между щатите поради огромните разстояния. За пример Южна Австралия е около 9 пъти по голяма от България, а населението е 1.7мил.. Хората работят и имамт няколко подобни на този проекти за следващите две-три години.
А нашата батерия(ПАВЕЦ Чаира) може да дава не 100 мегавата, а 800 мегавата и не за един час, а за 8 часа(след изграждането на връзката с яз. Яденица още повече часове.). Та така, нашата батерия в момента е 64 пъти по голяма. Броят цикли няма смисъл да го коментираме.
До коментар [#5] от "kokoto2":
Един умен няма в тоя щат да предложи ПАВЕЦ. Вода си имат в изобилие особенно лятото, невероятно висока планина макар и в северната част и малко над 1000км. ще трябва да го транспортират тоя ток до по-населената част.
Вярно страхотен П.Р. успех за Мъск. Все пак е добре да научим цената на това чудо.
През горещите дни на лятото между 5 и 7 вечерта електро системата в Австралия изнемогва. Цената на тока от 60 долара за МГВ се качва до 13,000 долара за МГВ. Това продължава докато някой резерв не влезе в режим да достави нужната енергия и да свали цената. Батерия като тази е перфектното решение стига цената да е оправдана за това.
Стойността на проекта е 50 милиона долара. Така поне пише в :
outh-australia-energy-demand/
https://www.teslarati.com/tesla-turns-on-battery-s
Ако Мъск продължи да поевтинява технологията и да я прави по-достъпна, няма да е далече времето когато всеки соларен или вятърен парк ще се изгражда с балансиращи батерии до него. Това до голяма степен може да подобри мрежата и да забие пореден клин в колелата на традиционните изкопаеми горива.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.