Водещи автомобилни производители обявиха, че ще спазват етичните норми и всички регулации при снабдяването си с кобалт, пише Reuters. Компаниите, сред които са Volkswagen и Toyota, твърдят, че ще подходят отговорно и ще спазват стандартите при добива на метала, който е необходим за производството на литево-йонни батерии за електромобили. Към призива са се присъединили и други групи като Ford, Daimler, BMW, Honda, Jaguar Land Rover, Volvo и Scania.
Нарушения
Повече от половината от световния добив на кобалт се извършва в Демократична република Конго. В африканската страна има съмнения за експлоатация на детски труд в местните мини, нарушаването на основни регулации и неетични практики към 150 хил. служители, включително и към деца, става ясно от доклад на Amnesty International. Aвтомобилната компания Renault и технологични гиганти като Microsoft, Lenovo и Huawei не са предприели никакви действия за прекратяване на нарушенията, сочи докладът на неправителствената организация. От компаниите твърдят, че не са били запознати с неетичните практики.
Това провокира редица автомобилни компании да публикуват общ призив, в който настояват незабавно да се прекрати нарушаването на основни човешки права. "Tова обединение ще хвърли светлина върху риска, който носят основни материали от автомобилния сектор", коментира Стефан Крец от Мрежата по съвместна и социална отговорност в Европа (CSR).
Стратегията на Volkswagen
Очакванията са търсенето на кобалт, графит и литий да нарасне заради предстоящите забрани на производството на дизелови коли в редица страни. Поради това голяма част от компаниите от автомобилния сектор увеличават инвестициите си в производството на електроколи.
Стратегията на германския автомобилен производител Volkswagen предвижда създаването на над 80 нови моделa до 2025 г., които да се задвижват на литиево-йонни батерии. За да изпълни целта си, германската група обмисля възможността да сключи партньорства с други компании от Европа, Северна Америка или Китай, тъй като разходите около разработването на технологичния продукт ще бъдат на стойност 59 млрд. долара.
В началото на ноември автомобилният гигант представи нов план, който предвижда утвърждаването му на водеща позиция на пазара за електрически коли до 2022 г. Представители на базираната във Волфсбург група коментираха, че за да осъществят плана си, водят преговори с няколко минни компании като Glencore, китайската Huayou Cobalt, американската Freeport-McMoran, Traxys и Eurasian Resources Group.
Преди седмица преговорите на Volkswagen с водещите производители на кобалт, които се проведоха в централата във Волфсбург, завършиха неуспешно. Специалисти определяха минния гигант Glencore като предпочитан вариант за VW, но така и не се стигна до сделка. Потенциалното споразумение беше ключово за германската компания и по-конкретно за амбициите ѝ да си осигури доминация в бранша и да повиши производството си на електроколи.
Водещи автомобилни производители обявиха, че ще спазват етичните норми и всички регулации при снабдяването си с кобалт, пише Reuters. Компаниите, сред които са Volkswagen и Toyota, твърдят, че ще подходят отговорно и ще спазват стандартите при добива на метала, който е необходим за производството на литево-йонни батерии за електромобили. Към призива са се присъединили и други групи като Ford, Daimler, BMW, Honda, Jaguar Land Rover, Volvo и Scania.
0 коментара