Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 дек 2017, 13:00, 6363 прочитания

Автомобилни компании обещават да спазват етичните норми при доставката на кобалт

Металът е необходим за производството на литиево-йонни батерии за електрически коли

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Volkswagen е амбициран да увеличи драстично производството си на електроколи и да доминира в бранша до 2022 г.
Водещи автомобилни производители обявиха, че ще спазват етичните норми и всички регулации при снабдяването си с кобалт, пише Reuters. Компаниите, сред които са Volkswagen и Toyota, твърдят, че ще подходят отговорно и ще спазват стандартите при добива на метала, който е необходим за производството на литево-йонни батерии за електромобили. Към призива са се присъединили и други групи като Ford, Daimler, BMW, Honda, Jaguar Land Rover, Volvo и Scania.

Нарушения


Повече от половината от световния добив на кобалт се извършва в Демократична република Конго. В африканската страна има съмнения за експлоатация на детски труд в местните мини, нарушаването на основни регулации и неетични практики към 150 хил. служители, включително и към деца, става ясно от доклад на Amnesty International. Aвтомобилната компания Renault и технологични гиганти като Microsoft, Lenovo и Huawei не са предприели никакви действия за прекратяване на нарушенията, сочи докладът на неправителствената организация. От компаниите твърдят, че не са били запознати с неетичните практики.

Това провокира редица автомобилни компании да публикуват общ призив, в който настояват незабавно да се прекрати нарушаването на основни човешки права. "Tова обединение ще хвърли светлина върху риска, който носят основни материали от автомобилния сектор", коментира Стефан Крец от Мрежата по съвместна и социална отговорност в Европа (CSR).

Стратегията на Volkswagen



Очакванията са търсенето на кобалт, графит и литий да нарасне заради предстоящите забрани на производството на дизелови коли в редица страни. Поради това голяма част от компаниите от автомобилния сектор увеличават инвестициите си в производството на електроколи.

Стратегията на германския автомобилен производител Volkswagen предвижда създаването на над 80 нови моделa до 2025 г., които да се задвижват на литиево-йонни батерии. За да изпълни целта си, германската група обмисля възможността да сключи партньорства с други компании от Европа, Северна Америка или Китай, тъй като разходите около разработването на технологичния продукт ще бъдат на стойност 59 млрд. долара.

В началото на ноември автомобилният гигант представи нов план, който предвижда утвърждаването му на водеща позиция на пазара за електрически коли до 2022 г. Представители на базираната във Волфсбург група коментираха, че за да осъществят плана си, водят преговори с няколко минни компании като Glencore, китайската Huayou Cobalt, американската Freeport-McMoran, Traxys и Eurasian Resources Group.

Преди седмица преговорите на Volkswagen с водещите производители на кобалт, които се проведоха в централата във Волфсбург, завършиха неуспешно. Специалисти определяха минния гигант Glencore като предпочитан вариант за VW, но така и не се стигна до сделка. Потенциалното споразумение беше ключово за германската компания и по-конкретно за амбициите ѝ да си осигури доминация в бранша и да повиши производството си на електроколи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета

Сривът при новите камиони е още по-голям: 65%

2 апр 2020, 923 прочитания

Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения

Засега няма съкращения на работещи в бранша

2 апр 2020, 701 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за ритейл

Македонската КАМ отвори първите си пет магазина в страната; "Софсток" стана официален представител на кафето Kimbo; "ЛС тюбс" изгражда завод за козметични опаковки в Габрово; КЗП откри 25 нарушения по време на "черния петък"; През 2018 - 179 млн. евро за промоционални програми

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10