С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 дек 2017, 13:00, 6302 прочитания

Автомобилни компании обещават да спазват етичните норми при доставката на кобалт

Металът е необходим за производството на литиево-йонни батерии за електрически коли

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Volkswagen е амбициран да увеличи драстично производството си на електроколи и да доминира в бранша до 2022 г.
Водещи автомобилни производители обявиха, че ще спазват етичните норми и всички регулации при снабдяването си с кобалт, пише Reuters. Компаниите, сред които са Volkswagen и Toyota, твърдят, че ще подходят отговорно и ще спазват стандартите при добива на метала, който е необходим за производството на литево-йонни батерии за електромобили. Към призива са се присъединили и други групи като Ford, Daimler, BMW, Honda, Jaguar Land Rover, Volvo и Scania.

Нарушения


Повече от половината от световния добив на кобалт се извършва в Демократична република Конго. В африканската страна има съмнения за експлоатация на детски труд в местните мини, нарушаването на основни регулации и неетични практики към 150 хил. служители, включително и към деца, става ясно от доклад на Amnesty International. Aвтомобилната компания Renault и технологични гиганти като Microsoft, Lenovo и Huawei не са предприели никакви действия за прекратяване на нарушенията, сочи докладът на неправителствената организация. От компаниите твърдят, че не са били запознати с неетичните практики.

Това провокира редица автомобилни компании да публикуват общ призив, в който настояват незабавно да се прекрати нарушаването на основни човешки права. "Tова обединение ще хвърли светлина върху риска, който носят основни материали от автомобилния сектор", коментира Стефан Крец от Мрежата по съвместна и социална отговорност в Европа (CSR).

Стратегията на Volkswagen



Очакванията са търсенето на кобалт, графит и литий да нарасне заради предстоящите забрани на производството на дизелови коли в редица страни. Поради това голяма част от компаниите от автомобилния сектор увеличават инвестициите си в производството на електроколи.

Стратегията на германския автомобилен производител Volkswagen предвижда създаването на над 80 нови моделa до 2025 г., които да се задвижват на литиево-йонни батерии. За да изпълни целта си, германската група обмисля възможността да сключи партньорства с други компании от Европа, Северна Америка или Китай, тъй като разходите около разработването на технологичния продукт ще бъдат на стойност 59 млрд. долара.

В началото на ноември автомобилният гигант представи нов план, който предвижда утвърждаването му на водеща позиция на пазара за електрически коли до 2022 г. Представители на базираната във Волфсбург група коментираха, че за да осъществят плана си, водят преговори с няколко минни компании като Glencore, китайската Huayou Cobalt, американската Freeport-McMoran, Traxys и Eurasian Resources Group.

Преди седмица преговорите на Volkswagen с водещите производители на кобалт, които се проведоха в централата във Волфсбург, завършиха неуспешно. Специалисти определяха минния гигант Glencore като предпочитан вариант за VW, но така и не се стигна до сделка. Потенциалното споразумение беше ключово за германската компания и по-конкретно за амбициите ѝ да си осигури доминация в бранша и да повиши производството си на електроколи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 332 прочитания

"Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика "Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика

Германско-българската камара връчва своите награди за 16-а поредна година

28 яну 2020, 493 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за ритейл

Македонската КАМ отвори първите си пет магазина в страната; "Софсток" стана официален представител на кафето Kimbo; "ЛС тюбс" изгражда завод за козметични опаковки в Габрово; КЗП откри 25 нарушения по време на "черния петък"; През 2018 - 179 млн. евро за промоционални програми

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10