Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

КАМ

Седмични новини за ритейл

Македонската КАМ отвори първите си пет магазина в страната; "Софсток" стана официален представител на кафето Kimbo; "ЛС тюбс" изгражда завод за козметични опаковки в Габрово; КЗП откри 25 нарушения по време на "черния петък"; През 2018 - 179 млн. евро за промоционални програми

4107 прочитания

КАМ

© КАМ


Македонската КАМ отвори първите си пет магазина в страната

Македонският лидер в търговията с хранителни стоки "КАМ фууд" отвори първите си 5 магазина в България. Новите търговски обекти, които са от типа хард дискаунт, се намират в "Младост 4", "Люлин 7", "Зона Б5", "Света Троица" и в кв. "Хаджи Димитър" в столицата. В тях се предлагат около 1000 вида хранителни и нехранителни продукти. Обектите КАМ в България следват изцяло фирмената политика - добре структуриран асортимент, най-добро качество на възможно най-ниски цени, съобщават от компанията.

Веригата магазини КАМ за търговия с хранителни стоки е единствена от типа хард дискаунт в Македония. Собственици са Гоце Камчев и Таня Камчева – баща и дъщеря. Името на веригата идва от първите три букви от фамилията им. Фирмата е създадена през 90-те години и започва дейност като основен представител и дистрибутор на световни производители, сред които Nestle, Dr. Oetker, Bahlsen, Storck.

През май 1999 г. семейството отваря първите два КАМ магазина. Днес компанията управлява 63 обекта в цяла Македония. В края на 2015 г. мениджърите решават да разширят бизнеса си и да открият магазини в България, Косово, Албания, Сърбия. Купуват веригата "Диамбе" с 15 обекта в Косово и 10 в Албания, а в България започват от нулата и ще работят чрез фирмата "КАМ 2014".

Голяма част от стоките в магазините на веригата в Македония са внос, който КАМ прави директно. Повечето продукти са известни брандове на големи производители, а около 40% са собствени марки на веригата (private labels), произведени за нея в Македония, Германия, Швейцария, Италия.

Македонската верига обяви плановете си за стъпване на българския пазар през пролетта на 2016 г., но проектът се забави. До края на годината тя планира да отвори общо 10 магазина КАМ в София.

"Софсток" стана официален представител на кафето Kimbo

"Софсток" - официалният представител на неаполитанското кафе Kimbo за България, ще предложи осем вида от марката за търговската мрежа в страната и между шест и осем за хорека канала. Компанията ще внесе най-популярните блендове на марката, включително и сертифицирано биокафе в капсули. "Софсток" е официален вносител и дистрибутор на Kimbo от 1 октомври. Дотогава тя беше почти четвърт век официален представител за страната на италианското кафе Lavazza. От 1 октомври обаче бизнесът на Lavazza беше поет от българското дружество на Coca Cola след решение на глобално ниво, отнасящо се до още три държави - Гърция, Швейцария и Унгария. Сега с марката Kimbo "Софсток" ще продължи да бъде част от бизнеса с кафе в България, който се оценява на 275 млн. лв. за миналата година.

Фабриката в Неапол произвежда Kimbo от 1940 г., а днес се предлага в над 40 държави. "Марката е втора по продажби на дребно в Италия, но е най-бързо развиващата се в този сектор", съобщи Алесандро Сфорца, глобален маркетинг директор на Kimbo. Kimbo разполага с 4 центъра за обучение на бармани – в Неапол, Лондон и Париж, а в резултат на партньорството със "Софсток" - вече и в София.

"ЛС тюбс" изгражда завод за козметични опаковки в Габрово

Българско-израелското дружество "ЛС тюбс" изгражда завод за козметични опаковки в Габрово. Производствената инвестиция е близо 11 млн. лв. Държавата ще финансира с 480 хил. лв. строителството на част от улицата в северната индустриална зона на града, за да улесни дейността на бъдещо предприятие.

"ЛС тюбс" е смесена компания между българската "СТС пак холдинг" и израелската "Лагеен тюбопласт". Дружеството е създадено в края на 2016 за производство на гъвкави опаковки от пластмаси и по-специално на екструдирани туби, които са едни от най-разпространените за козметичната, химическата, фармацевтичната и хранително-вкусовата промишленост, като потребителите в момента ги купуват от Китай, Турция или Полша.

Новото предприятие ще бъде разположено в северната индустриална зона на Габрово, а инвестицията ще е на стойност 10.847 млн. лв. Фирмата предвижда до края на годината да заработи една напълно автоматизирана линия за производство с капацитет 130 туби в минута. В края на 2018 г. ще заработи и втора производствена линия. Очакванията са в предприятието да работят над 70 души. Годишният капацитет е планиран да бъде 21.5 млн. екструдирани туби.

КЗП откри 25 нарушения по време на "черния петък"

И тази година Комисията за защита на потребителите (КЗП) констатира множество нарушения при кампанията "черен петък". Комисията е извършила около 170 проверки в големи търговски центрове в страната и онлайн магазини и е констатирала 25 нарушения. Най-масови са изкуствените намаления – когато цените са увеличени непосредствено преди промоционалната кампания, за да може да се рекламира по-висок процент отстъпка. По закон обаче стоката трябва да е продавана на старата цена поне месец преди обявяване на намалението, припомнят от КЗП. Друго нарушение, установено от проверяващите, е продажба на стока без право на рекламация с мотива, че тя е "на промоция". Независимо от това дали дадена стока е намалена или не потребителят има право на информация за нея, на рекламация, както и на право на отказ, ако стоката е закупена онлайн, коментират от асоциация "Активни потребители".

През 2018 - 179 млн. евро за промоционални програми

Европейската комисия предвижда 179 млн. евро за 2018 г. за промоционални програми на земеделски продукти и храни, насочени към общия пазар и към трети страни (извън ЕС). За сравнение – през 2017 г. бюджетът за тази дейност е 142 млн. евро. Целта е популяризиране на предимствата и осигуряване на възможност за трайно настаняване на качествени европейски продукти на чужди пазари, различни от националния.

През 2018 г. фокусът на тригодишните промоционални и информационни програми ще е върху пазарите с най-голям потенциал за растеж, особено в страни извън ЕС. В рамките на ЕС акцентът през следващата година е върху кампании, предназначени да информират потребителите за различните европейски схеми за качество на храните - био-, защитено наименование за произход, защитено географско указание, традиционно специфичен характер. Част от средствата са предназначени за насърчаване на промоции в определени сектори. През 2018 г. акцент ще бъде устойчивото отглеждане на овце и кози, здравословното хранене и повишаване консумацията на плодове и зеленчуци.

Накратко

България е на второ място по ниски цени на месото в цяла Европа - продукцията е средно с 44% по-евтина от другите европейски страни, показват данните на Евростат. Първа е Полша, а трета - Румъния, където продукцията е средно с 41% по-евтина от другите европейски страни. Най-скъпо продават в Дания, където месните продукти са с 40% над средните. В Австрия месото е с 37% по-скъпо, а в Швеция – с 34.5%.

Милена Бонева-Тод е новият мениджър "Човешки ресурси" в "Загорка" АД. Тя е магистър по "Икономическа социология" от УНСС и има повече от 23 години опит във водещи международни компании - PriceWaterhouseCoopers, KPMG, Прокредит банк, "Съдърланд глобал сървисиз България", "Софтуер груп".

Македонската КАМ отвори първите си пет магазина в страната

Македонският лидер в търговията с хранителни стоки "КАМ фууд" отвори първите си 5 магазина в България. Новите търговски обекти, които са от типа хард дискаунт, се намират в "Младост 4", "Люлин 7", "Зона Б5", "Света Троица" и в кв. "Хаджи Димитър" в столицата. В тях се предлагат около 1000 вида хранителни и нехранителни продукти. Обектите КАМ в България следват изцяло фирмената политика - добре структуриран асортимент, най-добро качество на възможно най-ниски цени, съобщават от компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK