Веригите Carrefour и Fnac Darty се обединяват при покупката на техника
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Веригите Carrefour и Fnac Darty се обединяват при покупката на техника

Carrefour преговаря с няколко компании за търговия на дребно за партьорство.

Веригите Carrefour и Fnac Darty се обединяват при покупката на техника

Целта на партньорсвото е да договарят по-добри условия при доставките на домакински уреди и потребителска електроника във Франция

5002 прочитания

Carrefour преговаря с няколко компании за търговия на дребно за партьорство.

© Reuters


Изпълнителният директор на Carrefour Александър Бомпард е амбициран да подобри представянето на групата през 2018 г.

Френските търговски вериги Carrefour и Fnac Darty сключиха партньорство, чрез което ще имат възможност да се договарят за по-добри условия при доставките на домакински уреди и потребителска електроника във Франция, съобщава Reuters. Договорът идва в момент, когато Carrefour изпълнява плана си за намаляване на разходите и увеличаване на печалбата. От двете компании обявиха, че споразумението ще влезе в сила при преговорите за доставки през 2018 г. и че Carrefour и Fnac Darty ще поддържат независими търговски политики. Тази договореност следва постигнатото наскоро партньорство между други вериги – Casino и Ocado.

Ситуацията в Carrefour

Очакванията са изпълнителният директор на Carrefour Александър Бомпард, който е и бивш директор на Fnac, да представи на 23 януари новата стратегия на компанията. Първоначално от ритейл играча обявиха, че тя ще се състои през декември, но впоследствие беше отложена.

Инвеститорите в Carrefour се надяват, че Бомпард ще подобри представянето на хипермаркетите на групата във Франция. Предшествениците му не направиха така необходимите промени и компанията не успя да генерира приходи и печалба над очакванията на анализаторите. Освен това засилената конкуренция в сектора в страната принуди Carrefour да намали цената на голяма част от продуктите си.

Прогнози

Специалистите предвиждат, че Бомпард ще започне дигитална трансформация в Carrefour, която е втората най-голяма търговска верига по продажби в света, както и че ще вдъхне нов живот на хипермаркетите и ще увеличи драстично приходите ѝ.

Oт френския тв канал BFM публикуваха предварителна информация, че двете търговски групи водят преговори от няколко месеца, като намеренията им са да закупуват съвместно стоки. Анализаторът Кеплър Кхевроукс коментира, че обединението ще бъде от голяма полза за Fnac, и предвижда, че при тези обстоятелства цената на акциите на френската компания ще нарасне с 14%.

Преди месец от мениджмънта на Carrefour обявиха, че са назначили Матю Малиж за финансов директор на компанията. Малиж заемаше същия пост във Fnac.

Другите ритейл играчи

Миналата година един от основните конкуренти на Carrefour във Франция - Casino, осъществи подобно споразумение с мебелната верига Conforama, за да намали разходите си. Освен това преди дни Conforama се договори с британската компания за онлайн търговия Ocado да използва платформата ѝ.

Редица специалисти от бранша прогнозират, че най-вероятната ответна реакция на Бомпард е да сключи подобно партньорство през следващата година. Анализатор от Natixis коментира, че единственият подходящ вариант пред ритейл гиганта е да си партнира с Amazon.

Изпълнителният директор на Carrefour Александър Бомпард е амбициран да подобри представянето на групата през 2018 г.

Френските търговски вериги Carrefour и Fnac Darty сключиха партньорство, чрез което ще имат възможност да се договарят за по-добри условия при доставките на домакински уреди и потребителска електроника във Франция, съобщава Reuters. Договорът идва в момент, когато Carrefour изпълнява плана си за намаляване на разходите и увеличаване на печалбата. От двете компании обявиха, че споразумението ще влезе в сила при преговорите за доставки през 2018 г. и че Carrefour и Fnac Darty ще поддържат независими търговски политики. Тази договореност следва постигнатото наскоро партньорство между други вериги – Casino и Ocado.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK