General Motors се насочва към нишата на автономните таксита
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

General Motors се насочва към нишата на автономните таксита

Самоуправляващият се модел на GM - Bolt EV, показва преминаванe на кръстовище в Сан Франциско.

General Motors се насочва към нишата на автономните таксита

По предварителни прогнози планът ще се осъществи до 2019 г., като компанията е първата от сектора, която опитва да приложи технологията в мащаб

3137 прочитания

Самоуправляващият се модел на GM - Bolt EV, показва преминаванe на кръстовище в Сан Франциско.

© Reuters


Пазарът на самоуправляващите се таксита ще достигне 1.5 трлн. долара до 2030 г., прогнозира консултантската компания McKinsey.

Един от най-големите производители на автомобили в света General Motors обяви, че ще се опита да започне бизнес с транспортни услуги в градовете и за целта ще използва автономни автомобили, съобщава Financial Times. Ако бъде осъществен, планът ще влезе в сила до 2019 г. и ще е първият по рода си. Според американския автомобилен гигант тенденцията за увеличение дела на самоуправляващите се коли и новото направление, което компанията ще следва, имат потенциала да натрупат значителни приходи.

Трудна задача

Въпреки трудностите, които очакват GM по отношението проблеми с автономната технология, високи разходи и стриктни регулации, решението на компанията я поставя пред най-големите й конкуренти. За сравнение - Ford ще пусне свой автономен автомобил на пазара едва през 2021 г., а Toyota и Renault-Nissan смятат да навлязат в нишата съответно през 2020 г. и 2022 г. В тази връзка изпълнителният директор на анализаторската компания Edmunds Джесика Колдуел коментира, че GM вижда отрано потенциала на представената възможност и се възползва от нея, за да излезе начело в бранша в близкото бъдеще. Независимо от това всеобщото мнение е, че постигането на целта в такъв краткосрочен план е твърде амбициозно, тъй като технологията е далеч от нужното усъвършенстване, за да управлява автомобили напълно самостоятелно.

Високите оперативни разходи представляват друг сериозен проблем, който производителят на автомобили ще трябва да реши. Усложнението произлиза от скъпата издръжка на мрежа, която да свързва клиента с автомобила, амортизацията на активите и тяхната поддръжка. Компанията от своя страна твърди точно обратното, а именно, че без човешкия елемент в уравнението разходите ще отбележат спад и едновременно маржовете и възвращаемостта ще се покачат. Намаляването на разходите може да бъде повлияно от потенциално сътрудничество с компании за споделено пътуване от типа на Uber и Lyft, но това ще намали печалбата на GM наполовина и ще я превърне в обикновен доставчик на хардуер.

Висока конкуренция, висока печалба

Развитието на технологията за автономни автомобили е сфера на висока конкуренция, което единствено се потвърждава от анализа на McKinsey, че пазарът на самоуправляващите се таксита ще достигне 1.5 трлн. долара до 2030 г. Във връзка със засилващата се тенденция за все повече място, което автономните коли започват да заемат в днешно време, Navigant Research направи оценка на представителите с интерес и оперативна дейност в сектора, посочвайки кои компании най-вероятно ще вземат превес в надпреварата. Според анализаторската агенция компании от ранга на Honda, Baidu, Toyota, Tesla, Hyundai, BMW, Waymo и Volvo ще отбележат значителен прогрес в разработките си, но GM и Ford ще са първенците в сектора. Това мнение се формира в резултат на съществените инвестиции от страна на GM и разрастването на Ford в това направление. Пазарът на автономните автомобили се прогнозира да достигне 60 млрд. долара годишно, като поне половината от сумата ще се пада на софтуера и електрониката.

Пазарът на самоуправляващите се таксита ще достигне 1.5 трлн. долара до 2030 г., прогнозира консултантската компания McKinsey.

Един от най-големите производители на автомобили в света General Motors обяви, че ще се опита да започне бизнес с транспортни услуги в градовете и за целта ще използва автономни автомобили, съобщава Financial Times. Ако бъде осъществен, планът ще влезе в сила до 2019 г. и ще е първият по рода си. Според американския автомобилен гигант тенденцията за увеличение дела на самоуправляващите се коли и новото направление, което компанията ще следва, имат потенциала да натрупат значителни приходи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.