С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 дек 2017, 11:13, 2805 прочитания

General Motors се насочва към нишата на автономните таксита

По предварителни прогнози планът ще се осъществи до 2019 г., като компанията е първата от сектора, която опитва да приложи технологията в мащаб

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пазарът на самоуправляващите се таксита ще достигне 1.5 трлн. долара до 2030 г., прогнозира консултантската компания McKinsey.
Един от най-големите производители на автомобили в света General Motors обяви, че ще се опита да започне бизнес с транспортни услуги в градовете и за целта ще използва автономни автомобили, съобщава Financial Times. Ако бъде осъществен, планът ще влезе в сила до 2019 г. и ще е първият по рода си. Според американския автомобилен гигант тенденцията за увеличение дела на самоуправляващите се коли и новото направление, което компанията ще следва, имат потенциала да натрупат значителни приходи.

Трудна задача


Въпреки трудностите, които очакват GM по отношението проблеми с автономната технология, високи разходи и стриктни регулации, решението на компанията я поставя пред най-големите й конкуренти. За сравнение - Ford ще пусне свой автономен автомобил на пазара едва през 2021 г., а Toyota и Renault-Nissan смятат да навлязат в нишата съответно през 2020 г. и 2022 г. В тази връзка изпълнителният директор на анализаторската компания Edmunds Джесика Колдуел коментира, че GM вижда отрано потенциала на представената възможност и се възползва от нея, за да излезе начело в бранша в близкото бъдеще. Независимо от това всеобщото мнение е, че постигането на целта в такъв краткосрочен план е твърде амбициозно, тъй като технологията е далеч от нужното усъвършенстване, за да управлява автомобили напълно самостоятелно.

Високите оперативни разходи представляват друг сериозен проблем, който производителят на автомобили ще трябва да реши. Усложнението произлиза от скъпата издръжка на мрежа, която да свързва клиента с автомобила, амортизацията на активите и тяхната поддръжка. Компанията от своя страна твърди точно обратното, а именно, че без човешкия елемент в уравнението разходите ще отбележат спад и едновременно маржовете и възвращаемостта ще се покачат. Намаляването на разходите може да бъде повлияно от потенциално сътрудничество с компании за споделено пътуване от типа на Uber и Lyft, но това ще намали печалбата на GM наполовина и ще я превърне в обикновен доставчик на хардуер.

Висока конкуренция, висока печалба



Развитието на технологията за автономни автомобили е сфера на висока конкуренция, което единствено се потвърждава от анализа на McKinsey, че пазарът на самоуправляващите се таксита ще достигне 1.5 трлн. долара до 2030 г. Във връзка със засилващата се тенденция за все повече място, което автономните коли започват да заемат в днешно време, Navigant Research направи оценка на представителите с интерес и оперативна дейност в сектора, посочвайки кои компании най-вероятно ще вземат превес в надпреварата. Според анализаторската агенция компании от ранга на Honda, Baidu, Toyota, Tesla, Hyundai, BMW, Waymo и Volvo ще отбележат значителен прогрес в разработките си, но GM и Ford ще са първенците в сектора. Това мнение се формира в резултат на съществените инвестиции от страна на GM и разрастването на Ford в това направление. Пазарът на автономните автомобили се прогнозира да достигне 60 млрд. долара годишно, като поне половината от сумата ще се пада на софтуера и електрониката.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка от над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 73 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дот-ком балона Акциите на Intel достигат върха от дот-ком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 234 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Музикалният пазар в Китай се отваря за нови компании

Регулаторите в страната искат да създадат конкуренция при правата за разпространение

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10