С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 дек 2017, 11:13, 2741 прочитания

General Motors се насочва към нишата на автономните таксита

По предварителни прогнози планът ще се осъществи до 2019 г., като компанията е първата от сектора, която опитва да приложи технологията в мащаб

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пазарът на самоуправляващите се таксита ще достигне 1.5 трлн. долара до 2030 г., прогнозира консултантската компания McKinsey.
Един от най-големите производители на автомобили в света General Motors обяви, че ще се опита да започне бизнес с транспортни услуги в градовете и за целта ще използва автономни автомобили, съобщава Financial Times. Ако бъде осъществен, планът ще влезе в сила до 2019 г. и ще е първият по рода си. Според американския автомобилен гигант тенденцията за увеличение дела на самоуправляващите се коли и новото направление, което компанията ще следва, имат потенциала да натрупат значителни приходи.

Трудна задача


Въпреки трудностите, които очакват GM по отношението проблеми с автономната технология, високи разходи и стриктни регулации, решението на компанията я поставя пред най-големите й конкуренти. За сравнение - Ford ще пусне свой автономен автомобил на пазара едва през 2021 г., а Toyota и Renault-Nissan смятат да навлязат в нишата съответно през 2020 г. и 2022 г. В тази връзка изпълнителният директор на анализаторската компания Edmunds Джесика Колдуел коментира, че GM вижда отрано потенциала на представената възможност и се възползва от нея, за да излезе начело в бранша в близкото бъдеще. Независимо от това всеобщото мнение е, че постигането на целта в такъв краткосрочен план е твърде амбициозно, тъй като технологията е далеч от нужното усъвършенстване, за да управлява автомобили напълно самостоятелно.

Високите оперативни разходи представляват друг сериозен проблем, който производителят на автомобили ще трябва да реши. Усложнението произлиза от скъпата издръжка на мрежа, която да свързва клиента с автомобила, амортизацията на активите и тяхната поддръжка. Компанията от своя страна твърди точно обратното, а именно, че без човешкия елемент в уравнението разходите ще отбележат спад и едновременно маржовете и възвращаемостта ще се покачат. Намаляването на разходите може да бъде повлияно от потенциално сътрудничество с компании за споделено пътуване от типа на Uber и Lyft, но това ще намали печалбата на GM наполовина и ще я превърне в обикновен доставчик на хардуер.

Висока конкуренция, висока печалба



Развитието на технологията за автономни автомобили е сфера на висока конкуренция, което единствено се потвърждава от анализа на McKinsey, че пазарът на самоуправляващите се таксита ще достигне 1.5 трлн. долара до 2030 г. Във връзка със засилващата се тенденция за все повече място, което автономните коли започват да заемат в днешно време, Navigant Research направи оценка на представителите с интерес и оперативна дейност в сектора, посочвайки кои компании най-вероятно ще вземат превес в надпреварата. Според анализаторската агенция компании от ранга на Honda, Baidu, Toyota, Tesla, Hyundai, BMW, Waymo и Volvo ще отбележат значителен прогрес в разработките си, но GM и Ford ще са първенците в сектора. Това мнение се формира в резултат на съществените инвестиции от страна на GM и разрастването на Ford в това направление. Пазарът на автономните автомобили се прогнозира да достигне 60 млрд. долара годишно, като поне половината от сумата ще се пада на софтуера и електрониката.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Малки, средни и все по-важни Малки, средни и все по-важни

В годишната класация "Гепард" за най-динамични малки и средни предприятия за пръв път попадат над 2200 компании, чиито приходи са нараснали с 30% през 2018 г.

18 ное 2019, 183 прочитания

Първи инвеститор в старозагорската Индустриална зона "Загоре" Първи инвеститор в старозагорската Индустриална зона "Загоре"

Няколко чуждестранни компании проучват възможността да изградят свои предприятия в зоната

18 ное 2019, 271 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Музикалният пазар в Китай се отваря за нови компании

Регулаторите в страната искат да създадат конкуренция при правата за разпространение

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10