Пол Полман, главен изпълнителен директор на Unilever
Британско-холандската група Unilever, един от лидерите в производството на потребителски стоки, ще продължи да разчита на сливанията и придобиванията, за да се справи с постоянно намаляващия ръст на приходите си, пише Financial Times. Това стана ясно на заседанието на управителния съвет на компанията в края на миналата седмица, когато Unilever официално обяви бъдещите си планове.
Кошница от сделки
Големите вериги за производство на потребителски стоки, понякога затруднени от бюрокрация, трудно забелязват някои иновативни продукти. За сметка на това те са особено добри при изграждането на името един продукт и в осигуряването на по-широк достъп на потенциални купувачи до него. По този начин Мартин Дебо, анализатор в Jefferies, обяснява ситуацията на все по-изтъняващ ръст на приходите, който се наблюдава при големите производители на потребителски стоки, и бизнес стратегията, предприета от Uniqlo.
От началото на 2015 г. Unilever, производител на сапуните Dove и сладоледите Magnum, e извършила 18 придобивания на обща стойност 8.8 млрд. долара, или средно около 500 млн. долара на сделка. Въпреки че придобиванията с такъв мащаб не са нетипични за сектора, предпочитанието повече на брой по-малки сделки се е оформило като бизнес стратегия на Unilever под ръководството на главния изпълнителен директор Пол Полман. "Следваме добра стратегия на стабилни и последователни придобивания, която очевидно работи за нас, и сме доволни от това", коментира Полман.
Вълната от придобивания осигури свеж приток на иновативни идеи за потребителски стоки, които компанията да включи в производството си. Към последните придобивки спадат козметичните компании Sundial Brands, Dermalogica и REN, а също и производителят на органични чайове Pukka и производителят на перилни препарати Seventh Generation. "Това, което прави Unilever, е умно", обяснява Мартин Дебо. "Бизнес стратегията й активно отразява начина, по който се променя пазарът на потребителски стоки, а именно към специализация и диференциация и нарастващо значение на луксозните стоки.
Глобалният поглед на Полман
Откакто пое поста главен изпълнителен директор на компанията преди около 9 години, Пол Полман отправи призив за подобряване на общата заетост и осигуряване на устойчиво развитие към мениджърите на някои от най-големите групи за производство на потребителски стоки. "Причината лорд Lever (на когото е кръстена компанията) да създаде известния твърд сапун Sunlight e да се третират сериозните проблеми с хигиената по времето на викторианска Великобритания", казва Полма в интервю за Financial Times. "Аз вярвам, че причината за съществуването на бизнеса е да служи на обществото", добавя той.
С встъпването си в длъжност през 2009 г. Полман насочва усилията си към удвояването на финансовите резултати на компанията, като междувременно редуцира наполовина въглеродния й отпечатък - две цели, които до голяма степен са успешни. Вероятно обаче Полман, който се очаква да се оттегли след края на 2018 г., ще остане особено известен с начина, по който отхвърли офертата за придобиване на Unilever от Kraft Heinz по-рано тази година. В свое изявление Полман открито критикува бразилския фонд 3G Capital, един от акционерите в Kraft Heinz, за начина, "по който прави бизнес", и по-точно прекомерната и нелогична употреба на заемни средства.
Пол Полман, главен изпълнителен директор на Unilever
Британско-холандската група Unilever, един от лидерите в производството на потребителски стоки, ще продължи да разчита на сливанията и придобиванията, за да се справи с постоянно намаляващия ръст на приходите си, пише Financial Times. Това стана ясно на заседанието на управителния съвет на компанията в края на миналата седмица, когато Unilever официално обяви бъдещите си планове.
0 коментара