С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 дек 2017, 12:39, 4485 прочитания

Unilever залага на малки придобивания в борбата за пазарен дял

Групата за потребителски стоки е извършила 18 сделки за последните 3 години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Следваме добра стратегия на стабилни и последователни придобивания, която очевидно работи за нас и сме доволни от това."
Пол Полман, главен изпълнителен директор на Unilever
Британско-холандската група Unilever, един от лидерите в производството на потребителски стоки, ще продължи да разчита на сливанията и придобиванията, за да се справи с постоянно намаляващия ръст на приходите си, пише Financial Times. Това стана ясно на заседанието на управителния съвет на компанията в края на миналата седмица, когато Unilever официално обяви бъдещите си планове.

Кошница от сделки


Големите вериги за производство на потребителски стоки, понякога затруднени от бюрокрация, трудно забелязват някои иновативни продукти. За сметка на това те са особено добри при изграждането на името един продукт и в осигуряването на по-широк достъп на потенциални купувачи до него. По този начин Мартин Дебо, анализатор в Jefferies, обяснява ситуацията на все по-изтъняващ ръст на приходите, който се наблюдава при големите производители на потребителски стоки, и бизнес стратегията, предприета от Uniqlo.

От началото на 2015 г. Unilever, производител на сапуните Dove и сладоледите Magnum, e извършила 18 придобивания на обща стойност 8.8 млрд. долара, или средно около 500 млн. долара на сделка. Въпреки че придобиванията с такъв мащаб не са нетипични за сектора, предпочитанието повече на брой по-малки сделки се е оформило като бизнес стратегия на Unilever под ръководството на главния изпълнителен директор Пол Полман. "Следваме добра стратегия на стабилни и последователни придобивания, която очевидно работи за нас, и сме доволни от това", коментира Полман.

Вълната от придобивания осигури свеж приток на иновативни идеи за потребителски стоки, които компанията да включи в производството си. Към последните придобивки спадат козметичните компании Sundial Brands, Dermalogica и REN, а също и производителят на органични чайове Pukka и производителят на перилни препарати Seventh Generation. "Това, което прави Unilever, е умно", обяснява Мартин Дебо. "Бизнес стратегията й активно отразява начина, по който се променя пазарът на потребителски стоки, а именно към специализация и диференциация и нарастващо значение на луксозните стоки.



Глобалният поглед на Полман

Откакто пое поста главен изпълнителен директор на компанията преди около 9 години, Пол Полман отправи призив за подобряване на общата заетост и осигуряване на устойчиво развитие към мениджърите на някои от най-големите групи за производство на потребителски стоки. "Причината лорд Lever (на когото е кръстена компанията) да създаде известния твърд сапун Sunlight e да се третират сериозните проблеми с хигиената по времето на викторианска Великобритания", казва Полма в интервю за Financial Times. "Аз вярвам, че причината за съществуването на бизнеса е да служи на обществото", добавя той.

С встъпването си в длъжност през 2009 г. Полман насочва усилията си към удвояването на финансовите резултати на компанията, като междувременно редуцира наполовина въглеродния й отпечатък - две цели, които до голяма степен са успешни. Вероятно обаче Полман, който се очаква да се оттегли след края на 2018 г., ще остане особено известен с начина, по който отхвърли офертата за придобиване на Unilever от Kraft Heinz по-рано тази година. В свое изявление Полман открито критикува бразилския фонд 3G Capital, един от акционерите в Kraft Heinz, за начина, "по който прави бизнес", и по-точно прекомерната и нелогична употреба на заемни средства.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei

Китайската компания се опитва да се справи с критичната ситуация

19 май 2019, 516 прочитания

Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г. Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г.

Компанията представи новия си "умен" бойлер с управление през интернет

19 май 2019, 743 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Копривлен мрамор" вече е с китайски собственик

Производителят на скалнооблицовъчни материали е продаден за 3 млн. евро

Екатерина Тупарева: Ръстът на рекламния пазар ще се забави

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал"

В режим на готовност

Очакването за следваща криза внася доза предпазливост в инвестиционните стратегии

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Работохолици до доказване на противното

Марк Грифитс, професор по поведенческо пристрастяване и директор на звено за изследване на хазарта в Nottingham Trent University

In memoriam: Владимир Трендафилов (1955 - 2019)

"Не си създавай кумир" - това беше първата заповед, която следваше