С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 дек 2017, 12:39, 4642 прочитания

Unilever залага на малки придобивания в борбата за пазарен дял

Групата за потребителски стоки е извършила 18 сделки за последните 3 години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Следваме добра стратегия на стабилни и последователни придобивания, която очевидно работи за нас и сме доволни от това."
Пол Полман, главен изпълнителен директор на Unilever
Британско-холандската група Unilever, един от лидерите в производството на потребителски стоки, ще продължи да разчита на сливанията и придобиванията, за да се справи с постоянно намаляващия ръст на приходите си, пише Financial Times. Това стана ясно на заседанието на управителния съвет на компанията в края на миналата седмица, когато Unilever официално обяви бъдещите си планове.

Кошница от сделки


Големите вериги за производство на потребителски стоки, понякога затруднени от бюрокрация, трудно забелязват някои иновативни продукти. За сметка на това те са особено добри при изграждането на името един продукт и в осигуряването на по-широк достъп на потенциални купувачи до него. По този начин Мартин Дебо, анализатор в Jefferies, обяснява ситуацията на все по-изтъняващ ръст на приходите, който се наблюдава при големите производители на потребителски стоки, и бизнес стратегията, предприета от Uniqlo.

От началото на 2015 г. Unilever, производител на сапуните Dove и сладоледите Magnum, e извършила 18 придобивания на обща стойност 8.8 млрд. долара, или средно около 500 млн. долара на сделка. Въпреки че придобиванията с такъв мащаб не са нетипични за сектора, предпочитанието повече на брой по-малки сделки се е оформило като бизнес стратегия на Unilever под ръководството на главния изпълнителен директор Пол Полман. "Следваме добра стратегия на стабилни и последователни придобивания, която очевидно работи за нас, и сме доволни от това", коментира Полман.

Вълната от придобивания осигури свеж приток на иновативни идеи за потребителски стоки, които компанията да включи в производството си. Към последните придобивки спадат козметичните компании Sundial Brands, Dermalogica и REN, а също и производителят на органични чайове Pukka и производителят на перилни препарати Seventh Generation. "Това, което прави Unilever, е умно", обяснява Мартин Дебо. "Бизнес стратегията й активно отразява начина, по който се променя пазарът на потребителски стоки, а именно към специализация и диференциация и нарастващо значение на луксозните стоки.



Глобалният поглед на Полман

Откакто пое поста главен изпълнителен директор на компанията преди около 9 години, Пол Полман отправи призив за подобряване на общата заетост и осигуряване на устойчиво развитие към мениджърите на някои от най-големите групи за производство на потребителски стоки. "Причината лорд Lever (на когото е кръстена компанията) да създаде известния твърд сапун Sunlight e да се третират сериозните проблеми с хигиената по времето на викторианска Великобритания", казва Полма в интервю за Financial Times. "Аз вярвам, че причината за съществуването на бизнеса е да служи на обществото", добавя той.

С встъпването си в длъжност през 2009 г. Полман насочва усилията си към удвояването на финансовите резултати на компанията, като междувременно редуцира наполовина въглеродния й отпечатък - две цели, които до голяма степен са успешни. Вероятно обаче Полман, който се очаква да се оттегли след края на 2018 г., ще остане особено известен с начина, по който отхвърли офертата за придобиване на Unilever от Kraft Heinz по-рано тази година. В свое изявление Полман открито критикува бразилския фонд 3G Capital, един от акционерите в Kraft Heinz, за начина, "по който прави бизнес", и по-точно прекомерната и нелогична употреба на заемни средства.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

В милиардната паяжина на Спайдърмен В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

18 окт 2019, 253 прочитания

Rifiniti отскочи на глобално ниво Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

18 окт 2019, 286 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Копривлен мрамор" вече е с китайски собственик

Производителят на скалнооблицовъчни материали е продаден за 3 млн. евро

Още от Капитал
Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10