С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 6 дек 2017, 17:30, 22743 прочитания

"Язаки" отвори трети завод в България

До края на годината в предприятието на японския производител на автомобилни компоненти в Димитровград ще работят 1000 души

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До края на 2018 г. компанията планира в завода да работят повече от 1500 души, а крайната цел е броят им да нарасне до 3000.

Общо 1000 души се очаква да работят до края на годината в новия завод на "Язаки България" в Димитровград, който вече работи. Това е третото и най-голямо предприятие в страната на японския производител на автомобилни кабелни системи Yazaki. Инвестицията в него е 50 млн. евро, а основният клиент на продукцията е Mercedes-Benz.

Досега в новото производство са наети 800 работници и служители, като плановете са броят им да продължи да расте. Колко бързо ще стане това ще зависи от поръчките от автомобилните производители, за които работи компанията.


Търсят се работници

Изграждането на завода в Димитровград приключи за около година, като междувременно компанията нае помещения в Стара Загора, за да може бързо да започне производство във връзка с нов договор. След приключване на строителството през септември производството беше прехвърлено в новото предприятие.

До края на 2018 г. компанията планира в завода да работят повече от 1500 души, а крайната цел е броят им да нарасне до 3000. Наскоро заместник-управителят на "Язаки" Владимир Седларски коментира за "Капитал", че наемането на максимално планираните работници ще зависи от продажбите на автомобили Mercedes-Benz.



"Язаки" продължава да наема хора в отделите производство, контрол на качеството, инженеринг, програмен мениджмънт, логистика, финанси, човешки ресурси и информационни технологии, казаха от компанията. Оттам уточниха, че най-голям брой ще бъдат наети на позицията оператор производство, която не изисква професионална квалификация и предишен опит, тъй като всички служители преминават през теоретично и практическо обучение. Стартовата заплата на операторите е около 750 лв. на месец, като сумата включва бонус възнагражденията и пакета социални придобивки (ваучери за храна, транспорт и т.н.). По думите на Фернанда Таварес от "Човешки ресурси" в "Yazaki Европа" преразглеждане на възнагражденията ще има в началото на всяка година съобразно тенденциите на пазара.

Мястото на новия завод беше избрано в близост до пътния възел Димитровград, така че компанията да може да си осигурява работници не само от града, но и от Хасково, Свиленград, Харманли и Първомай. Японската компания работи в страната от 10 години и е един от 10-те най-големи работодатели. По данни от отчета на дружеството броят на работещите се е увеличил с 350 до 4918 души в края на 2016 г., което е свързано с назначаването на нов персонал за завода в Димитровград.

Най-голямата фабрика

Във фабриката в Димитровград за пръв път в европейските предприятия на Yazaki ще се произвеждат кабелни инсталации за леки автомобили на Mercedes. Сега в Европа се произвеждат кабелни системи само за камиони с тази марка.

Заводът в Димитровград е разположен върху парцел от 64.5 дка. Самата сградата е с площ 30.4 хил. кв.м и включва над 19 хил. кв.м производствено помещение, складова и административна част, помещения за обучение, лаборатория и т.н. Това я прави най-голямата фабрика на японската компания в България.

Проектът беше изпълнен от плевенската строителна фирма "Хоризонт-Иванов", като намеренията бяха тя да инвестира в земята и сградата и след това да ги отдаде дългосрочно под наем на "Язаки". Справка в Имотния регистър показва, че производителя вече е сключил договор за наем за срок от 10 години със свързаната със строителя "Хоризонт рент". Заедно с това компанията е прекратила договора си за наем на помещенията в Стара Загора.

През миналата година "Язаки" отчете спад на приходите и печалбата си (виж таблицата). От отчета става ясно, че понижението на продажбите е резултат от завършилото производство на електрически инсталации за някои модели Renault, като намалението се очакваше да продължи и през 2017 г. В същото време са се увеличили продажбите на Ford Transit. Заради по-слабите продажби и по-ниската ефективност през миналата година компанията отчете и значително намаление на печалбата. С достигането на заложения капацитет на завода в Димитровград през следващите три години ръководството очаква производството да нарасне с около 60%.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени" Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени"

Добивът на въглища, петрол и газ вероятно има още по-голяма роля за парниковия ефект в атмосферата

26 фев 2020, 655 прочитания

Шивашката фирма "Омелия" откри нов цех в ардинското село Падина Шивашката фирма "Омелия" откри нов цех в ардинското село Падина

Инвестицията е малка, но ще създаде около 50 работни места

26 фев 2020, 627 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ford и Alibaba се обединяват при продажбата на коли в Китай

Автомобилният гигант е амбициран да генерира високи приходи на най-големия автомобилен пазар

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10