Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 дек 2017, 11:21, 3904 прочитания

Ford и Alibaba се обединяват при продажбата на коли в Китай

Автомобилният гигант е амбициран да генерира високи приходи на най-големия автомобилен пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилите на Ford ще са достъпни на онлайн платформата Tmall.
Американският производител на автомобили Ford ще сключи партньорство с китайския интернет гигант Alibaba. Чрез споразумението американската група ще може да предлага своите модели на онлайн платформата на Alibaba – Tmall, съобщава Reuters.

Сделката


Президентът на Ford Бил Форд коментира, че сделката е ключова за компанията, тъй като са убедени, че китайският пазар ще бъде най-успешният за производството и продажбата на електромобили. Партньорството е част от стратегията на автомобилния гигант, която предвижда той да се утвърди на разрастващия се автомобилен пазар в Китай и да подобри финансовите си резултати.

Специалисти в бранша смятат, че до голяма степен мениджмънтът на Ford е принуден да предприеме подобни действия, тъй като през последните години групата изпитва трудности заради засилената конкуренция в бранша. Продажбите ѝ на автомобили за първите 10 месеца на тази година са спаднали с 5% спрямо същия период от 2016 г. до 938 хил. Основният ѝ конкурент в САЩ General Motors регистрира по-добри резултати.

Марк Тръби, говорител на Ford, потвърди, че преговорите протичат успешно и най-вероятно партньорството ще бъде обявено съвсем скоро в Ханджоу, където се намира централата на компанията за онлайн търговия. Той отказа да даде повече подробности по темата.



Целта на двете компании

Запознати с темата смятат, че Ford ще използва новия ритейл проект на Tmall – Automative Vending Machine. Мащабният проект включва огромен гараж, от който потребителите ще могат директно да закупуват предпочитания модел. От Alibaba обясниха, че всички автомобили от гаража ще бъдат предлагани в мобилно приложение. Чрез него клиентите ще могат да купят или да тестват избраната кола.

Експерти от сектора се опасяват, че тази промяна няма да бъде одобрена от дилърите на автомобили. Специалистите предупреждават, че подобен ход би могъл да има негативни последствия за тях.

Йел Цанг, директор на китайската консултантска група Automative Foresight е на мнение, че подобна иновация в ритейл сектора би имала успехи, но не всички ще са доволни от промяната. "Най-големите потърпевши ще са автодилърите", категоричен е Цанг.

Основните притеснения са, че онлайн търговията ще отнеме голям дял от продажбите на брокерите на коли и ще наруши традиционния им бизнес.

Поглед към Китай

Преди месец Ford и китайската Zotye сключиха сделка за съвместно производство, като целта на двете компании е да увеличат драстично продажбите си на електромобили в Китай през следващите години. Двете страни са се договорили да инвестират 756 млн. долара.

Американският производител на автомобили планира да предлага 15 версии на електрически коли в страната до 2025 г. Първият модел ще бъде Mondeo, който ще е достъпен от 2018 г. Очакванията на Ford са да продава около 6 млн. електромобила годишно в Китай до 7 години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предизвикателства за преминаване към публичния облак - теория и практика Предизвикателства за преминаване към публичния облак - теория и практика

Компаниите увеличават разходите си за ИТ средно с 30%, с масовото навлизане на облачните услуги

28 май 2020, 308 прочитания

Нови правила в бизнеса с хранителни продукти 1 Нови правила в бизнеса с хранителни продукти

Парламентът прие окончателно Закона за храните с нови регулации в превоза на продукти и онлайн търговията и по-високи санкции за нарушителите

27 май 2020, 1255 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple ще спести 47 млрд. долара от данъчната реформа в САЩ

Ако републиканците прокарат закона в сегашния му вид, компанията ще е най-печеливша от промените

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10