С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 дек 2017, 11:21, 3746 прочитания

Ford и Alibaba се обединяват при продажбата на коли в Китай

Автомобилният гигант е амбициран да генерира високи приходи на най-големия автомобилен пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилите на Ford ще са достъпни на онлайн платформата Tmall.
Американският производител на автомобили Ford ще сключи партньорство с китайския интернет гигант Alibaba. Чрез споразумението американската група ще може да предлага своите модели на онлайн платформата на Alibaba – Tmall, съобщава Reuters.

Сделката


Президентът на Ford Бил Форд коментира, че сделката е ключова за компанията, тъй като са убедени, че китайският пазар ще бъде най-успешният за производството и продажбата на електромобили. Партньорството е част от стратегията на автомобилния гигант, която предвижда той да се утвърди на разрастващия се автомобилен пазар в Китай и да подобри финансовите си резултати.

Специалисти в бранша смятат, че до голяма степен мениджмънтът на Ford е принуден да предприеме подобни действия, тъй като през последните години групата изпитва трудности заради засилената конкуренция в бранша. Продажбите ѝ на автомобили за първите 10 месеца на тази година са спаднали с 5% спрямо същия период от 2016 г. до 938 хил. Основният ѝ конкурент в САЩ General Motors регистрира по-добри резултати.

Марк Тръби, говорител на Ford, потвърди, че преговорите протичат успешно и най-вероятно партньорството ще бъде обявено съвсем скоро в Ханджоу, където се намира централата на компанията за онлайн търговия. Той отказа да даде повече подробности по темата.



Целта на двете компании

Запознати с темата смятат, че Ford ще използва новия ритейл проект на Tmall – Automative Vending Machine. Мащабният проект включва огромен гараж, от който потребителите ще могат директно да закупуват предпочитания модел. От Alibaba обясниха, че всички автомобили от гаража ще бъдат предлагани в мобилно приложение. Чрез него клиентите ще могат да купят или да тестват избраната кола.

Експерти от сектора се опасяват, че тази промяна няма да бъде одобрена от дилърите на автомобили. Специалистите предупреждават, че подобен ход би могъл да има негативни последствия за тях.

Йел Цанг, директор на китайската консултантска група Automative Foresight е на мнение, че подобна иновация в ритейл сектора би имала успехи, но не всички ще са доволни от промяната. "Най-големите потърпевши ще са автодилърите", категоричен е Цанг.

Основните притеснения са, че онлайн търговията ще отнеме голям дял от продажбите на брокерите на коли и ще наруши традиционния им бизнес.

Поглед към Китай

Преди месец Ford и китайската Zotye сключиха сделка за съвместно производство, като целта на двете компании е да увеличат драстично продажбите си на електромобили в Китай през следващите години. Двете страни са се договорили да инвестират 756 млн. долара.

Американският производител на автомобили планира да предлага 15 версии на електрически коли в страната до 2025 г. Първият модел ще бъде Mondeo, който ще е достъпен от 2018 г. Очакванията на Ford са да продава около 6 млн. електромобила годишно в Китай до 7 години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Какво научиха авиокомпаниите от NASA 1 Какво научиха авиокомпаниите от NASA

Превозвачите използват космическите технологии, които улесняват полетите

24 авг 2019, 1045 прочитания

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 1881 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple ще спести 47 млрд. долара от данъчната реформа в САЩ

Ако републиканците прокарат закона в сегашния му вид, компанията ще е най-печеливша от промените

Опасно ядро около АЕЦ "Белене"

Интересът само от руска и китайска страна и липсата на сериозен частен инвеститор показва, че проектът за нова ядрена централа не е икономически изгоден

Новите от запаса

Как изглежда едномесечната подготовка за доброволния резерв на Българската армия отвътре

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ