Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 дек 2017, 11:21, 3874 прочитания

Ford и Alibaba се обединяват при продажбата на коли в Китай

Автомобилният гигант е амбициран да генерира високи приходи на най-големия автомобилен пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилите на Ford ще са достъпни на онлайн платформата Tmall.
Американският производител на автомобили Ford ще сключи партньорство с китайския интернет гигант Alibaba. Чрез споразумението американската група ще може да предлага своите модели на онлайн платформата на Alibaba – Tmall, съобщава Reuters.

Сделката


Президентът на Ford Бил Форд коментира, че сделката е ключова за компанията, тъй като са убедени, че китайският пазар ще бъде най-успешният за производството и продажбата на електромобили. Партньорството е част от стратегията на автомобилния гигант, която предвижда той да се утвърди на разрастващия се автомобилен пазар в Китай и да подобри финансовите си резултати.

Специалисти в бранша смятат, че до голяма степен мениджмънтът на Ford е принуден да предприеме подобни действия, тъй като през последните години групата изпитва трудности заради засилената конкуренция в бранша. Продажбите ѝ на автомобили за първите 10 месеца на тази година са спаднали с 5% спрямо същия период от 2016 г. до 938 хил. Основният ѝ конкурент в САЩ General Motors регистрира по-добри резултати.

Марк Тръби, говорител на Ford, потвърди, че преговорите протичат успешно и най-вероятно партньорството ще бъде обявено съвсем скоро в Ханджоу, където се намира централата на компанията за онлайн търговия. Той отказа да даде повече подробности по темата.



Целта на двете компании

Запознати с темата смятат, че Ford ще използва новия ритейл проект на Tmall – Automative Vending Machine. Мащабният проект включва огромен гараж, от който потребителите ще могат директно да закупуват предпочитания модел. От Alibaba обясниха, че всички автомобили от гаража ще бъдат предлагани в мобилно приложение. Чрез него клиентите ще могат да купят или да тестват избраната кола.

Експерти от сектора се опасяват, че тази промяна няма да бъде одобрена от дилърите на автомобили. Специалистите предупреждават, че подобен ход би могъл да има негативни последствия за тях.

Йел Цанг, директор на китайската консултантска група Automative Foresight е на мнение, че подобна иновация в ритейл сектора би имала успехи, но не всички ще са доволни от промяната. "Най-големите потърпевши ще са автодилърите", категоричен е Цанг.

Основните притеснения са, че онлайн търговията ще отнеме голям дял от продажбите на брокерите на коли и ще наруши традиционния им бизнес.

Поглед към Китай

Преди месец Ford и китайската Zotye сключиха сделка за съвместно производство, като целта на двете компании е да увеличат драстично продажбите си на електромобили в Китай през следващите години. Двете страни са се договорили да инвестират 756 млн. долара.

Американският производител на автомобили планира да предлага 15 версии на електрически коли в страната до 2025 г. Първият модел ще бъде Mondeo, който ще е достъпен от 2018 г. Очакванията на Ford са да продава около 6 млн. електромобила годишно в Китай до 7 години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца "Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца

Дъщерно дружество е подало инвестиционно предложение за производство на биполярни батерии

8 апр 2020, 1125 прочитания

Геновева Христова, "Лигна груп": Продължаваме да доставяме мебели на пазарите в Германия и Франция Геновева Христова, "Лигна груп": Продължаваме да доставяме мебели на пазарите в Германия и Франция

Най-важното е да не спираме, защото производството се рестартира много трудно, казва съдружничката във фирмата пред "Капитал"

8 апр 2020, 661 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple ще спести 47 млрд. долара от данъчната реформа в САЩ

Ако републиканците прокарат закона в сегашния му вид, компанията ще е най-печеливша от промените

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10