С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 10 дек 2017, 11:40, 18525 прочитания

"Кока-Кола ХБК" разширява производствения си център в Костинброд

Компанията ще инвестира 20 млн. евро до началото на 2019 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производственият капацитет на дружеството ще нарасне с около 30%.
"Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" ще инвестира 6 млн. евро в следващите четири месеца за разширяване на производството си в Костинброд. До началото на 2019 г. компанията ще вложи там нови 20 млн. евро.

"В резултат на инвестицията производственият капацитет на дружеството ще нарасне с около 30%. Целта е предприятието в Костинброд да стане регионален център и да изнася продукция в съседни и по-далечни държави", коментира за "Капитал" Светослав Атанасов, изпълнителен директор на дружеството.


550 млн. евро за 25 години

За да улесни производството си, компанията планира да изгради водопровод до Костинброд, който след това ще преотстъпи безвъзмездно на държавата. "Инвестицията е за 2.5 млн. евро. В момента сме на етап изваждане на разрешителни, но плановете са до пролетта на 2019 г. водопроводът да започне да функционира. Освен всичко друго с него ще решим проблема с водния режим на Волуяк", обясни за "Капитал" Светослав Атанасов.

През 2017 г. "Кока-Кола ХБК" отбелязва 25 години на българския пазар. "Инвестициите на компанията за този период от време надхвърлят 550 млн. евро и всяка година растат с между 20 и 40 млн.", отбеляза Светослав Атанасов на специално тържество по повод годишнината. Пряко заетите в дружеството са 2100, но то поддържа още 19 200 допълнителни работни места по веригата – от производителите на суровини и съставки до хората, които продават напитките в заведения и магазини. Това прави 0.6% от пазара на труда в страната, посочи още Атанасов.



Годишно "Кока-Кола ХБК" произвежда в България над 320 млн. литра напитки. По данни на компанията тя е лидер в производството на газирани напитки, сокове, студен чай и минерална вода, продавани в хорека канала, и на трето място в продажбите на бутилирани води в страната.

Стоян Иванов, изпълнителен директор на "Кока-Кола България", обяви поетия на глобално ниво ангажимент от корпорацията да намали количествата захар и калории в своите продукти с 10%. "В България процентите ще бъдат 20, което означава, че всеки две от три наши напитки ще са нискокалорични", уточни Стоян Иванов.

Още един център за споделени услуги

Преди два месеца в София компанията отвори своя пореден нов център за споделени услуги в областта на информационните услуги. "Заетите в него ще са 100 и ще се занимават с разработване на програми, анализиране на данни, изкуствен интелект", уточни за "Капитал" Стоян Иванов.

През 2004 г. беше открит центърът за споделени услуги в областта на информационните технологии "Кока-Кола Хеленик Ай Ти сървисис", а през 2011 - "Кока-Кола Хеленик бизнес сървисис организейшън" (център за споделени услуги в областта на финансите и човешките ресурси). През 2013 г. е открит център за споделени услуги в областта на финансите и е основана "Кока-Кола ентърпрайз шеърд сървисис" ("Кока-Кола Юрпиън партнърс сървисис България").

Производството на "Кока-Кола" в България започва през 1965 г. - страната ни е първата в тогавашния социалистически блок, в която се произвежда напитката. Освен това надписите на бутилката са на кирилица, което е прецедент в историята на корпорацията. Новост е и стъклената бутилка от 750 мл, разработена от българския екип през миналата година.
Корпоративна социална отговорност

Компанията инвестира по 700 хил. лв. на година за корпоративна социална отговорност, съобщи Светослав Атанасов. Средствата са насочени към развитие на младите хора от училищата и университетите, опазване на околната среда и подкрепа на местните общности.

"През програмите на компанията за обучение и развитие са преминали 12 хил. младежи. Мениджърите на компанията прекарват 4000 часа на годината с млади хора, за да скъсят разстоянието между теорията и практиката", посочи Атанасов. Най-новата инициатива съвместно с "Джуниър ачийвмънт България" е образователната програма "Дай старт на успеха", насочена към младежите на възраст между 16 и 19 години.
Сред най-големите инициативи на компанията е екологичната кампания "Моят зелен град", в резултат на която през последните три години са засадени 5250 дървета. Благотворителна кампания съвместо с БЧК осигурява "Топъл обяд" в училище на 300 деца в неравностойно положение.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

France Air Management купува "Ес Ай Джи еър хендлинг" France Air Management купува "Ес Ай Джи еър хендлинг"

Смяната на собствеността на фирмата за отопление и вентилация е част от международна сделка за 222.7 млн. евро

10 дек 2019, 990 прочитания

"Трансметрикс" ще прави софтуер за транспортни компании с еврофинансиране "Трансметрикс" ще прави софтуер за транспортни компании с еврофинансиране

Компанията за логистични решения спечели грант от 3.25 млн. лв. от EIC Accelerator

10 дек 2019, 704 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BASF слива петролния си бизнес с конкурента DEA

Обединението, в което участва и руският милиардер Михаил Фридман, ще е една от най-големите енергийни компании в Европа

Още от Капитал
LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10