"Кока-Кола ХБК" разширява производствения си център в Костинброд
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Кока-Кола ХБК" разширява производствения си център в Костинброд

"Целта на инвестициите е предприятието в Костинброд да стане регионален производствен център", заяви Светослав Атанасов, изпълнителен директор на "Кока-Кола ХБК България"

"Кока-Кола ХБК" разширява производствения си център в Костинброд

Компанията ще инвестира 20 млн. евро до началото на 2019 г.

Мара Георгиева
20012 прочитания

"Целта на инвестициите е предприятието в Костинброд да стане регионален производствен център", заяви Светослав Атанасов, изпълнителен директор на "Кока-Кола ХБК България"


Производственият капацитет на дружеството ще нарасне с около 30%.

"Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" ще инвестира 6 млн. евро в следващите четири месеца за разширяване на производството си в Костинброд. До началото на 2019 г. компанията ще вложи там нови 20 млн. евро.

"В резултат на инвестицията производственият капацитет на дружеството ще нарасне с около 30%. Целта е предприятието в Костинброд да стане регионален център и да изнася продукция в съседни и по-далечни държави", коментира за "Капитал" Светослав Атанасов, изпълнителен директор на дружеството.

550 млн. евро за 25 години

За да улесни производството си, компанията планира да изгради водопровод до Костинброд, който след това ще преотстъпи безвъзмездно на държавата. "Инвестицията е за 2.5 млн. евро. В момента сме на етап изваждане на разрешителни, но плановете са до пролетта на 2019 г. водопроводът да започне да функционира. Освен всичко друго с него ще решим проблема с водния режим на Волуяк", обясни за "Капитал" Светослав Атанасов.

През 2017 г. "Кока-Кола ХБК" отбелязва 25 години на българския пазар. "Инвестициите на компанията за този период от време надхвърлят 550 млн. евро и всяка година растат с между 20 и 40 млн.", отбеляза Светослав Атанасов на специално тържество по повод годишнината. Пряко заетите в дружеството са 2100, но то поддържа още 19 200 допълнителни работни места по веригата – от производителите на суровини и съставки до хората, които продават напитките в заведения и магазини. Това прави 0.6% от пазара на труда в страната, посочи още Атанасов.

Годишно "Кока-Кола ХБК" произвежда в България над 320 млн. литра напитки. По данни на компанията тя е лидер в производството на газирани напитки, сокове, студен чай и минерална вода, продавани в хорека канала, и на трето място в продажбите на бутилирани води в страната.

Стоян Иванов, изпълнителен директор на "Кока-Кола България", обяви поетия на глобално ниво ангажимент от корпорацията да намали количествата захар и калории в своите продукти с 10%. "В България процентите ще бъдат 20, което означава, че всеки две от три наши напитки ще са нискокалорични", уточни Стоян Иванов.

Още един център за споделени услуги

Преди два месеца в София компанията отвори своя пореден нов център за споделени услуги в областта на информационните услуги. "Заетите в него ще са 100 и ще се занимават с разработване на програми, анализиране на данни, изкуствен интелект", уточни за "Капитал" Стоян Иванов.

През 2004 г. беше открит центърът за споделени услуги в областта на информационните технологии "Кока-Кола Хеленик Ай Ти сървисис", а през 2011 - "Кока-Кола Хеленик бизнес сървисис организейшън" (център за споделени услуги в областта на финансите и човешките ресурси). През 2013 г. е открит център за споделени услуги в областта на финансите и е основана "Кока-Кола ентърпрайз шеърд сървисис" ("Кока-Кола Юрпиън партнърс сървисис България").

Производството на "Кока-Кола" в България започва през 1965 г. - страната ни е първата в тогавашния социалистически блок, в която се произвежда напитката. Освен това надписите на бутилката са на кирилица, което е прецедент в историята на корпорацията. Новост е и стъклената бутилка от 750 мл, разработена от българския екип през миналата година.

Корпоративна социална отговорност

Компанията инвестира по 700 хил. лв. на година за корпоративна социална отговорност, съобщи Светослав Атанасов. Средствата са насочени към развитие на младите хора от училищата и университетите, опазване на околната среда и подкрепа на местните общности.

"През програмите на компанията за обучение и развитие са преминали 12 хил. младежи. Мениджърите на компанията прекарват 4000 часа на годината с млади хора, за да скъсят разстоянието между теорията и практиката", посочи Атанасов. Най-новата инициатива съвместно с "Джуниър ачийвмънт България" е образователната програма "Дай старт на успеха", насочена към младежите на възраст между 16 и 19 години.

Сред най-големите инициативи на компанията е екологичната кампания "Моят зелен град", в резултат на която през последните три години са засадени 5250 дървета. Благотворителна кампания съвместо с БЧК осигурява "Топъл обяд" в училище на 300 деца в неравностойно положение.
Производственият капацитет на дружеството ще нарасне с около 30%.

"Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" ще инвестира 6 млн. евро в следващите четири месеца за разширяване на производството си в Костинброд. До началото на 2019 г. компанията ще вложи там нови 20 млн. евро.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • The Core

    Тотално съм спрял да им купувам напитките ТОЧНО заради това, че не ги подслаждат със захар!
    Имат отвратителен химически вкус!
    Глюкозно-фруктозният сироп, който ползват за подсладител е с лош вкус!
    И като цяло - Кока Кола се е превърнала в компания от химическата промишленост, не от хранително-вкусовата!
    Много им здраве!

  • 2
    pavur avatar :-|
    pavur

    тва ВД 40 кой го пие бе?

  • 3
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    Абе, това "анти кока-колистите" и "анти макдоналдсистите" сте бетер веганите, бе?! Само чакате най-малкия повод да обявите на голямо всеослушание, че такива работи не ядете/пиете/правите...

  • 4
    fcn19534749 avatar :-|
    fcn19534749

    Светославе, какъв е индекса на ангажираност ? Май те разкриха що за мениджър си! Слона на филийки и греещи очи .....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK