С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 10 дек 2017, 11:40, 17088 прочитания

"Кока-Кола ХБК" разширява производствения си център в Костинброд

Компанията ще инвестира 20 млн. евро до началото на 2019 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производственият капацитет на дружеството ще нарасне с около 30%.
"Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" ще инвестира 6 млн. евро в следващите четири месеца за разширяване на производството си в Костинброд. До началото на 2019 г. компанията ще вложи там нови 20 млн. евро.

"В резултат на инвестицията производственият капацитет на дружеството ще нарасне с около 30%. Целта е предприятието в Костинброд да стане регионален център и да изнася продукция в съседни и по-далечни държави", коментира за "Капитал" Светослав Атанасов, изпълнителен директор на дружеството.


550 млн. евро за 25 години

За да улесни производството си, компанията планира да изгради водопровод до Костинброд, който след това ще преотстъпи безвъзмездно на държавата. "Инвестицията е за 2.5 млн. евро. В момента сме на етап изваждане на разрешителни, но плановете са до пролетта на 2019 г. водопроводът да започне да функционира. Освен всичко друго с него ще решим проблема с водния режим на Волуяк", обясни за "Капитал" Светослав Атанасов.

През 2017 г. "Кока-Кола ХБК" отбелязва 25 години на българския пазар. "Инвестициите на компанията за този период от време надхвърлят 550 млн. евро и всяка година растат с между 20 и 40 млн.", отбеляза Светослав Атанасов на специално тържество по повод годишнината. Пряко заетите в дружеството са 2100, но то поддържа още 19 200 допълнителни работни места по веригата – от производителите на суровини и съставки до хората, които продават напитките в заведения и магазини. Това прави 0.6% от пазара на труда в страната, посочи още Атанасов.



Годишно "Кока-Кола ХБК" произвежда в България над 320 млн. литра напитки. По данни на компанията тя е лидер в производството на газирани напитки, сокове, студен чай и минерална вода, продавани в хорека канала, и на трето място в продажбите на бутилирани води в страната.

Стоян Иванов, изпълнителен директор на "Кока-Кола България", обяви поетия на глобално ниво ангажимент от корпорацията да намали количествата захар и калории в своите продукти с 10%. "В България процентите ще бъдат 20, което означава, че всеки две от три наши напитки ще са нискокалорични", уточни Стоян Иванов.

Още един център за споделени услуги

Преди два месеца в София компанията отвори своя пореден нов център за споделени услуги в областта на информационните услуги. "Заетите в него ще са 100 и ще се занимават с разработване на програми, анализиране на данни, изкуствен интелект", уточни за "Капитал" Стоян Иванов.

През 2004 г. беше открит центърът за споделени услуги в областта на информационните технологии "Кока-Кола Хеленик Ай Ти сървисис", а през 2011 - "Кока-Кола Хеленик бизнес сървисис организейшън" (център за споделени услуги в областта на финансите и човешките ресурси). През 2013 г. е открит център за споделени услуги в областта на финансите и е основана "Кока-Кола ентърпрайз шеърд сървисис" ("Кока-Кола Юрпиън партнърс сървисис България").

Производството на "Кока-Кола" в България започва през 1965 г. - страната ни е първата в тогавашния социалистически блок, в която се произвежда напитката. Освен това надписите на бутилката са на кирилица, което е прецедент в историята на корпорацията. Новост е и стъклената бутилка от 750 мл, разработена от българския екип през миналата година.
Корпоративна социална отговорност

Компанията инвестира по 700 хил. лв. на година за корпоративна социална отговорност, съобщи Светослав Атанасов. Средствата са насочени към развитие на младите хора от училищата и университетите, опазване на околната среда и подкрепа на местните общности.

"През програмите на компанията за обучение и развитие са преминали 12 хил. младежи. Мениджърите на компанията прекарват 4000 часа на годината с млади хора, за да скъсят разстоянието между теорията и практиката", посочи Атанасов. Най-новата инициатива съвместно с "Джуниър ачийвмънт България" е образователната програма "Дай старт на успеха", насочена към младежите на възраст между 16 и 19 години.
Сред най-големите инициативи на компанията е екологичната кампания "Моят зелен град", в резултат на която през последните три години са засадени 5250 дървета. Благотворителна кампания съвместо с БЧК осигурява "Топъл обяд" в училище на 300 деца в неравностойно положение.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Умните решения са в малките предмети Умните решения са в малките предмети

Питър Гаспър от А1 разказва за практическите приложения на интернет на нещата

22 апр 2019, 121 прочитания

Ще се спука ли балонът на електрически автомобили в Китай Ще се спука ли балонът на електрически автомобили в Китай

В момента в страната са регистрирани 486 производителя на електромобили, което е три пъти повече от преди две години

22 апр 2019, 377 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BASF слива петролния си бизнес с конкурента DEA

Обединението, в което участва и руският милиардер Михаил Фридман, ще е една от най-големите енергийни компании в Европа

Имплозия на "Позитано" 20

След бламирането на Корнелия Нинова за евролистата въпросът е накъде е поела БСП и кой я води

Фотоистория: Катедралата "Нотр Дам" – емблемата на Париж

Строителството започва през 1163 г. и завършва през 1345 г., като сградата се смята за шедьовър на готическата архитектура

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Млади градски подкасти

"Градски детектив" навлиза във втория си сезон с още легенди и сюжети - не само от София

След Хавел и потоп

Чешкият журналист Даниел Кайзер за кнгите си "Дисидент" и "Президент" и състоянието на журналистиката в Централна и Източна Европа