Консорциум начело с "Геострой" започна ремонта на още 22 км от прохода "Петрохан"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Консорциум начело с "Геострой" започна ремонта на още 22 км от прохода "Петрохан"

В средата на ноември тръгна рехабилитацията и на други 21 км от старопланинския проход

Консорциум начело с "Геострой" започна ремонта на още 22 км от прохода "Петрохан"

Той трябва да приключи след 15 месеца

4955 прочитания

В средата на ноември тръгна рехабилитацията и на други 21 км от старопланинския проход

© Надежда Чипева


Консорциум начело с "Геострой" започна ремонта на 22 км от прохода "Петрохан", който е най-късата пътна връзка на областите Видин и Монтана със София. В средата на ноември тръгна рехабилитацията и на други 21 км от старопланинския проход, съобщава mediapool.bg.

Според председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Дончо Атанасов след 15 месеца жителите на общините Костинброд, Годеч и Берковица ще пътуват по обновена инфраструктура.

Финансирането на проекта става със средства от оперативна програма "Региони в растеж". Стойността на целия проект е 14.7 млн. лв. с ДДС. От тях 85% идват от Европейския фонд за регионално развитие в размер на близо 12.5 млн. лв., а останалите 2.2 млн. лв. са от държавния бюджет.

Къде ще се ремонтира

Участъкът, който основно ще бъде ремонтиран, започва от Костинброд, преминава през града и село Бучин проход и стига до кръстовището за Годеч. Ще се обновят и два моста над реките Блато и Бучино, както и 13 пътни кръстовища.

Отводняването на пътя ще бъде осигурено чрез изграждането на нови облицовани окопи, бетонни бордюри и отводнителни улеи. С изпълнението на проекта ще се подобрят транспортно-експлоатационните качества на отсечката и ще се повиши безопасността на движение. Участъкът ще бъде с нови ограничителни системи, хоризонтална маркировка и пътни знаци. Срокът за завършване на строителните дейности е 15 месеца.

Второкласният път София - Петрохан – Лом е изграден през 1970 г. и е основна комуникация на Северозападна със Югозападна България през Стара планина. Пътят е с около 50 км по-къс от този през Враца и Ботевград за София. Той осъществява връзката с втория мост над Дунав при Видин, пристанище Лом и балнеоложкия курорт Вършец.

Изпълнителите

Изпълнител на обекта е обединение "Пътища 2016 - 1 етап", в което участват "Геострой" АД, "Пътстрой-92" АД, "Пътища и съоръжения" ЕАД и "Димас" АД. Стойността на договора за строителство е близо 10.8 млн. лв. с ДДС.

Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД "ММЛ-ТК", в което са "Мотт Макдоналд" и "Трансконсулт-БГ" ООД. Договорът им е за 280 039 лв. с ДДС. Авторският надзор е възложен на "Рутекс" ООД, а стойността на договора с тях е 11 199 лв. с ДДС.

Консорциум начело с "Геострой" започна ремонта на 22 км от прохода "Петрохан", който е най-късата пътна връзка на областите Видин и Монтана със София. В средата на ноември тръгна рехабилитацията и на други 21 км от старопланинския проход, съобщава mediapool.bg.

Според председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Дончо Атанасов след 15 месеца жителите на общините Костинброд, Годеч и Берковица ще пътуват по обновена инфраструктура.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    orchis avatar :-|
    orchis

    За 15 месеца бая път може да се построи. Да видим.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK