Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 дек 2017, 20:41, 23693 прочитания

Полската Maspex купува и минералната вода "Велинград"

Компанията е собственик на соковете Queen's в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Новият полски собственик на "Акварекс-В" беше един от кандидатите за "Девин".
Полският собственик на соковете Queens – Grupa Maspex, разширява бизнеса си в България, като придобива местната компания "Акварекс-В", която бутилира минералната вода "Велинград". Сделката е през дъщерното дружество "Тимбарк България", което купува 99.84% от "Акварекс-В" срещу неоповестена сума. Продавач е компанията "Столарски и синове", която е еднолична собственост на председателя на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Миролюб Столарски, чието семейство притежава автобусната компания "Карат-С".

Продажбата на "Акварекс-В" е поредната сделка в сектора на безалкохолните напитки, приключена тази година. В началото на 2017 г. белгийската група Spadel плати 120 млн. евро на американския инвестиционен фонд Advent за бутилиращата компания "Девин" в една от знаковите за годината покупки. През юли пък чешката Karlovarské minerální vody (KMV) финализира придобиването на бутилиращата компания на Pepsi в България – "Куадрант бевъриджис", чиято цена също не беше оповестена.


Новият полски собственик на "Акварекс-В" беше един от кандидатите за "Девин". Очевидно, след като съревнованието беше спечелено от Spadel, от Maspex са потърсили и други възможности за придобивания във водния сектор в България.

"В България сме активни участници на пазара от 1998 г. За този период изградихме силни позиции в сегмента на соковете, нектарите и безалкохолните напитки. Новата инвестиция в категорията на водите ще допълни перфектно продуктовото ни портфолио", коментира за "Капитал" председателят на борда на директорите и съсобственик на Maspex Кшищоф Грабовски. По думите му с новата придобивка групата ще има възможност да се превърне в един от най-важните играчи при бързооборотните потребителски стоки на българския пазар.

Обектът на сделката



"Акварекс-В" е регистрирана през 1995 г. Година по-късно дружеството закупува недвижими имоти извън охранителната зона на минералния извор във Велинград, а през 1998 г. завършва изграждането на фабрика за бутилиране на натурална минерална вода. Тя е разположена на около три километра от центъра на Велинград и е с площ 6 390 кв.м, от които една трета са заети с производствени и административни сгради.

През 1999 г. Министерството на здравеопазването издава сертификат за състава и свойствата на минералната вода с марка "Велинград" и ползването й. В началото на 2000 г. "Акварекс-В" спечелва обявения конкурс за предоставяне на 25-годишна концесия за част от минералната вода от сондаж №5 "Горски пункт" на находище "Велинград – Чепино". Сега фирмата е единствен концесионер, но преди време е имало и друг бутилировач на минерална вода от Велинград.

Минералната вода "Велинград" е нискоминерализирана и се добива от дълбочина над 1100 метра. "Акварекс-В" предлага водата в различни разфасовки – от бутилки 330 мл до галони от 19 литра. Логистиката е организирана със собствен автомобилен транспорт от склад във Велинград. Водата се продава само на вътрешния пазар. Според агенцията за маркетингови изследвания Global Data пазарният дял на "Велинград" е под един процент.

Миналата година във фабриката е въведена нова поточна линия с капацитет 10 хил. бутилки в час. Инвестицията е за около 800 хил. евро. Компанията планира още инвестиции през следващата година, които ще разширят възможностите й за бутилиране и на изворна вода.
Според данните в Търговския регистър "Акварекс-В" отчита 1.375 млн. лв. приходи от продажби за 2016 (1.214 млн. лв. за 2015 г.) и загуба от 184 хил. лв. (печалба от 625 хил. за 2015 г.). Заетите във фирмата са 18.

"Разчитаме на факта, че марката "Велинград" е много качествен продукт. Това е и причината да го придобием", посочва Грабовски. Мениджърът допълва, че в момента новият собственик разработва конкретен инвестиционен план за бутилиращото дружество, като уточнява, че на този етап не се предвижда разширяване на продуктовото му портфолио с някой от другите брандове на Maspex. "Фокусираме се върху марките, които вече имаме на българския пазар – като Queens, Tedi, а сега вече и "Велинград", които според нас имат голям потенциал благодарение на високото качество на продуктите", казва той.

Председателят на борда на директорите и съсобственик на Maspex Кшищоф Грабовски

[Maspex]
Купувачът

Грабовски коментира още, че "Акварекс-В" ще работи в "пряко сътрудничество" с другата местна компания на полската група - "Тимбарк България". Тя беше създадена през 2005 г. след придобиването на соковете Queen’s от Maspex. Портфолиото на "Тимбарк България" е разделено в три сектора – сокове, нектари и напитки, разтворими продукти и зърнени продукти. Сред марките на компанията са Queen’s, Tedi, Ciao, La festa, Coffeeta, Ekland, Lubella.

Самата Maspex е сред водещите за Централна и Източна Европа производители на разтворими продукти – капучино, какао, сметана за кафе, чай. Групата е и един от лидерите на пазара на сокове, нектари и безалкохолни напитки в Полша, Чехия и Словакия, Унгария, както и в производството на макаронени изделия в Полша. Консолидираните й приходи за 2016 г. са над 4.27 млрд. злоти (1.02 млрд. евро).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

АЕЦ "Козлодуй" си поръчва защитни облекла за 4.1 млн. лв. АЕЦ "Козлодуй" си поръчва защитни облекла за 4.1 млн. лв.

Те ще бъдат с различна степен на предпазване в зависимост от рисковете

30 мар 2020, 736 прочитания

Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица 1 Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица

Световният автомобилен сектор е в шок, кредитният рейтинг на Ford достигна дъното

30 мар 2020, 1529 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Бумът в корпоративните облигации ще продължи и през 2018 г.

Стимулите през 2018 г. вероятно ще са насочени към компаниите

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10