Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 дек 2017, 11:00, 4694 прочитания

Глобалните продажби на оръжия са нараснали за пръв път от 5 години

Американските компании са големите печеливши за 2016 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Стоте най-големи оръжейни компании са отчели приходи за 374.8 млрд. долара през 2016 г., което е ръст от 1.9% спрямо 2015 г.
Международното търсене на оръжия и военни услуги е нараснало през 2016 г. за пръв път след 5 последователни години на спад, съобщава Financial Times, позовавайки се на нови данни на Стокхолмския международен институт за изследване на мира (SIPRI).

Печелившите


По данни на SIPRI стоте най-големи оръжейни компании в света са отчели приходи на стойност 374.8 млрд. долара през 2016 г., което е ръст от близо 1.9% спрямо 2015 г. Причината, обясняват от института, е ясно оформяща се тенденция на ръст в продажбите на някои от най-големите американски производители на оръжия, включени в SIPRI Top 100. Американските оръжейни компании съставят около 57.9%, или 217.2 млрд. долара от общите приходи на оръжейните компании в класацията на Стокхолмския институт. Със своите над 4% ръст на годишна база американските компании реално са придвижили световното търсене на оръжия нагоре.

Водеща роля в представянето на компаниите от класацията на SIPRI e сериозният ръст от 10.7% в приходите на най-големия американски производител на oръжия - Lockheed Martin, за 2016 г. Доброто представяне на компанията до голяма степен се дължи на придобиването на хеликоптерния производител Sikorsky, което Lockheed Martin завърши в края на 2015 г., и по-голямото търсене на изтребителите F-35.

Освен традиционните производители на бойно снаряжение от шведския институт наблягат върху представянето на "развиващите се производители", сред които компании от Бразилия, Индия и Турция. Най-сериозен ръст на приходите в тази категория обаче се наблюдава в Южна Корея, подчертават от SIPRI, вероятно поради близостта със силно военизираната Северна Корея и пререканията й със САЩ. Ръстът на приходите на южнокорейските компании през 2016 г. е 20.6% спрямо 2015 г., а постъпленията им са достигнали 8.4 млрд. долара. В известна степен именно с оглед на конфликта в региона този ръст в приходите на компаниите е иницииран от силно вътрешно търсене, покровителствано от южнокорейското правителство.



Губещите

Не толкова добро е представянето на оръжейните производители в Австралия, Израел, Япония, Полша, Сингапур и Украйна, където общите приходи от продажба на оръжие са спаднали с 1.2%, водени предимно от намалението с 6.4% в търсенето на японски оръжия.

Приходите от продажба на оръжия според методологията на SIPRI се определят като продажби на военни стоки и услуги на военни клиенти, включително продажби за вътрешни поръчки и за износ.

Петте най-големи компании, производителки на оръжия за 2016 г., са, в низходящ ред - Lockheed Martin, Boeing, Raytheon, BAE Systems и Northrop Grumman.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 440 прочитания

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 947 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Телерик Академия" пуска нов курс с Java

В отговор на все по-растящите нужди на IT индустрията академията пуска за пръв път шестмесечен курс по един от най-популярните програмни езици

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10