Глобалните продажби на оръжия са нараснали за пръв път от 5 години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Глобалните продажби на оръжия са нараснали за пръв път от 5 години

Изтребител F-35 на Lockheed Martin

Глобалните продажби на оръжия са нараснали за пръв път от 5 години

Американските компании са големите печеливши за 2016 г.

4764 прочитания

Изтребител F-35 на Lockheed Martin

© Reuters


Стоте най-големи оръжейни компании са отчели приходи за 374.8 млрд. долара през 2016 г., което е ръст от 1.9% спрямо 2015 г.

Международното търсене на оръжия и военни услуги е нараснало през 2016 г. за пръв път след 5 последователни години на спад, съобщава Financial Times, позовавайки се на нови данни на Стокхолмския международен институт за изследване на мира (SIPRI).

Печелившите

По данни на SIPRI стоте най-големи оръжейни компании в света са отчели приходи на стойност 374.8 млрд. долара през 2016 г., което е ръст от близо 1.9% спрямо 2015 г. Причината, обясняват от института, е ясно оформяща се тенденция на ръст в продажбите на някои от най-големите американски производители на оръжия, включени в SIPRI Top 100. Американските оръжейни компании съставят около 57.9%, или 217.2 млрд. долара от общите приходи на оръжейните компании в класацията на Стокхолмския институт. Със своите над 4% ръст на годишна база американските компании реално са придвижили световното търсене на оръжия нагоре.

Водеща роля в представянето на компаниите от класацията на SIPRI e сериозният ръст от 10.7% в приходите на най-големия американски производител на oръжия - Lockheed Martin, за 2016 г. Доброто представяне на компанията до голяма степен се дължи на придобиването на хеликоптерния производител Sikorsky, което Lockheed Martin завърши в края на 2015 г., и по-голямото търсене на изтребителите F-35.

Освен традиционните производители на бойно снаряжение от шведския институт наблягат върху представянето на "развиващите се производители", сред които компании от Бразилия, Индия и Турция. Най-сериозен ръст на приходите в тази категория обаче се наблюдава в Южна Корея, подчертават от SIPRI, вероятно поради близостта със силно военизираната Северна Корея и пререканията й със САЩ. Ръстът на приходите на южнокорейските компании през 2016 г. е 20.6% спрямо 2015 г., а постъпленията им са достигнали 8.4 млрд. долара. В известна степен именно с оглед на конфликта в региона този ръст в приходите на компаниите е иницииран от силно вътрешно търсене, покровителствано от южнокорейското правителство.

Губещите

Не толкова добро е представянето на оръжейните производители в Австралия, Израел, Япония, Полша, Сингапур и Украйна, където общите приходи от продажба на оръжие са спаднали с 1.2%, водени предимно от намалението с 6.4% в търсенето на японски оръжия.

Приходите от продажба на оръжия според методологията на SIPRI се определят като продажби на военни стоки и услуги на военни клиенти, включително продажби за вътрешни поръчки и за износ.

Петте най-големи компании, производителки на оръжия за 2016 г., са, в низходящ ред - Lockheed Martin, Boeing, Raytheon, BAE Systems и Northrop Grumman.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK