Facebook ще отчита рекламните си приходи във всяка страна
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook ще отчита рекламните си приходи във всяка страна

Промяната в компанията на Марк Зукърбърг ще бъде въведена през 2018 г., като целта е да бъде завършена през първата половина на 2019 г.

Facebook ще отчита рекламните си приходи във всяка страна

Компанията няма да пренасочва постъпленията към международната си централа в Дъблин

3906 прочитания

Промяната в компанията на Марк Зукърбърг ще бъде въведена през 2018 г., като целта е да бъде завършена през първата половина на 2019 г.

© Jose Gomez


Най-голямата социална мрежа - Facebook, ще започне да отчита рекламните си приходи на локално ниво и няма да ги пренасочва към международната си централа в Дъблин. Решението на американската компания е необичайно и вероятно ще доведе до плащането на по-големи данъци, съобщава Reuters.

Промяната

Корпоративното данъчно облагане се превърна във важна тема, след като през последните години Европейската комисия (ЕК) разкри схеми за избягване на данъци от мултинационалните компании, което доведе до искания те да плащат повече, а Брюксел започна да проучва възможностите за облагане на дигиталните гиганти.

Главният финансов директор на Facebook Дейв Уенър посочва в блога на компанията: "Рекламните приходи, идващи благодарение на местните ни екипи, повече няма да бъдат насочвани към нашата международна централа в Дъблин, а вместо това ще бъдат отчитани от местната ни компания във въпросната страна."

През миналата година компанията реши да започне да отчита приходите от големите си британски клиенти във Великобритания, което доведе до увеличаване на данъците, които фирмата плаща.

"Вярваме, че насочването към локална структура на продажбите ще предостави по-голяма прозрачност на правителствата и властите по света, които призоваха за по-голяма видимост на приходите, идващи от местните продажби в техните страни", коментира още Уенър.

Според него промяната ще бъде въведена през 2018 г., като целта е да бъде завършена през първата половина на 2019 г.

Намерението на ЕК

ЕК работи по предложения за законодателни промени, които да доведат до увеличение на данъците за мултинационалните дигитални компании. Корпорациите са обвинявани, че плащат прекалено малко в ЕС, като насочват печалбата си в страни с по-ниски данъци, където се намират техните европейски централи, като Ирландия и Люксембург. Предложенията на Брюксел се очаква да бъдат представени през март догодина.

Най-голямата социална мрежа - Facebook, ще започне да отчита рекламните си приходи на локално ниво и няма да ги пренасочва към международната си централа в Дъблин. Решението на американската компания е необичайно и вероятно ще доведе до плащането на по-големи данъци, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK