Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 дек 2017, 13:53, 14782 прочитания

КЗК одобри рекордно бързо сделката за "Мото-Пфое"

Само за 8 календарни дни регулаторът реши дружеството да бъде придобито от японската Sumitomo

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За рекордно кратко време, дотук виждано само по сделки със свързани с Делян Пеевски фирми, Комисията за защита на конкуренцията одобри продажбата на "Мото Пфое" на японската Sumitomo Corporation. Само за осем календарни дни регулаторът разреши официалният вносител на Ford, Volvo, Land Rover и Jaguar за България да бъде придобит, стана ясно от публикувания на сайта на КЗК документ.

Сделката е сред най-големите за годината - бизнесът на "Мото Пфое" е оценен на около 60 млн. евро. При продажбата е имало няколко кандидата - все големи компании от сектора, включително и местно лизингово дружество.


На най-висока скорост

Подобни светкавични срокове не са често срещано явление в комисията, освен ако не става дума за сделки с участието на фирми, близки до депутата от ДПС. Последната подобна голяма транзакция в автосектора от лятото - придобиването на бизнеса с продажби и сервизиране на автомобили Mercedes на "Балкан стар" от компанията "Силвър стар моторс", беше одобрено за 37 календарни дни, което всъщност е законовият и най-често прилаганият от ведомството срок. За сметка на това придобиването на веригата "Техномаркет" от Пеевски през миналата година мина за 13 работни дни. "Хидрострой" купи "Водстрой" за 12 дни, 8 от които работни. През август 2015 г. КЗК пък разреши на "Нова българска медийна група" (тогава на Пеевски и майка му Ирена Кръстева) да купят телевизионния "Канал 3" само за 7 работни дни. На два пъти регулаторът одобрява акционерни рокади в "Булгартабак" за под 10 дни.

Преписката за сделката за "Мото-Пфое" е водена от номинирания от ДПС комисар проф. Пламен Киров.



Страните по сделката

В решението се казва, че Sumitomo Corporation може да придобие контрол върху "Мото-Пфое" и дъщерните му дружества "Мото-Пфое БГ" и "Мото-Пфое лизинг", както и върху "Пфое агенция". От КЗК уточняват, че Sumitomo Coropration има 22 японски и 107 чуждестранни офиса, 664 консолидирани дъщерни дружества и още 286 асоциирани дружества. Те работят в най-различни сектори като производство на автомобили и автомобилни компоненти, потребителски стоки, химия, медии, енергетика, метали и др. Консолидираните приходи на групата за 2016 г. надхвърлят 32 млрд. долара, а пазарната й капитализация е около 18 млрд. долара. В България според КЗК компанията се занимава с внос и дистрибуция на продукти и химикали за растителна защита, торове и семена, както и продава химични съединения за фармацевтични продукти, козметика и продукти за лична хигиена, както и печатни платки и електронни компоненти за промишлени сензори.

Цената не е обявена в решението на КЗК, но според източници на "Капитал" сделката оценява бизнеса на "Мото Пфое" в България на около 60 млн. евро, или около 5 пъти оперативната печалба. Консолидирани приходи на българското дружество за миналата година достигнаха 188 млн. лв. при печалба от почти 10 млн. лв. Според отчета й за миналата година компанията държи 9.41% от пазара на нови коли (през 2015 - 8.73%), от които на Ford се падат 7.1%. "Мото-Пфое" стартира дейност в България преди 26 години, когато хамбургската фамилна компания Hugo Pfohe започва да внася Ford. По-късно добавя към портфолиото си и Jaguar, Volvo и Land Rover.

Макар търговията с автомобили да не е сред най-големите бизнес дейности на Sumitomo, японският гигант развива такъв бизнес от години. Европейското подразделение Sumitomo Corporation Europе има автодилъри в Швеция, Полша, Словения и Словакия. Те продават марки като Ford, Hyundai, Honda и Citroen, като предлагат и финансови услуги. Има и съществен бизнес с производство и дистрибуция на авточасти в Европа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв. 1 БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията изпитва силен недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

6 апр 2020, 547 прочитания

Министър Сачева отговаря на въпроси за схемата 60/40 и как ще се рестартира икономиката Министър Сачева отговаря на въпроси за схемата 60/40 и как ще се рестартира икономиката

"Капитал" организира уебинар на живо със социалния министър, в рамките на който ще бъдат обсъдени мерките на правителството за справяне с кризата

6 апр 2020, 559 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Продажбите на нови автомобили са скочили с над 55% през ноември

Основна причина за повишеното търсене е софийският автосалон

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10