С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 дек 2017, 9:51, 3159 прочитания

Airbus с промени в ръководството, готви се за преструктуриране

С промяната на част от мениджмънта компанията се опитва да изчисти името си от корупционния скандал

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Това е забележителна, но и тъжна промяна в ръководствотo на компанията."
Саш Турс, анализатор в Agency Partners
Френският производител на самолети Airbus потвърди, че Фабрис Брегие, изпълнителен директор на самолетостроителното подразделение, ще напусне компанията. Вероятно с тази рокада европейският лидер в производството на летателни апарати се опитва да подготви почвата за обещаното от компанията преструктуриране в опит да изчисти името си от корупционния скандал, в който беше замесена, съобщава Financial Times.

Официалното становище на Airbus сложи край на близо седмица спекулации за бъдещето на компанията. Отстраняването на Брегие от ръководната му позиция ще осигури на главния изпълнителен директор на компанията Том Ендърс необходимата свобода, за да поведе производителя в правилната посока през последната година от изтичащия му през февруари 2019 г. мандат. Отговорността за компанията обаче, пише Reuters, също ще падне изцяло върху плещите на Ендърс, докато вторият най-голям производител на самолети в света навлиза в един от най-важните си периоди.


Акциите на компанията отчетоха спад от едва половин процент след обявяването на новината, което затвърждава убежденията на инвеститорите, че промените могат да насочат компанията в положителна посока.

Трудни решения

От Airbus заявиха, че Брегие ще бъде заменен от французина Гийом Фори, който в момента е изпълнителен директор на Airbus Helicopters, подразделението на компанията, занимаващо се с производство на хеликоптери.
Решението, съобщават от Airbus, е взето от борда на компанията, макар мнозина да вярват, че Ендърс донякъде е повлиял на ръководния орган при вземането му. При всички положения обаче рокадата ще сложи край на напрежението по върховете на производителя, обусловено от принудено партньорство между Ендърс и Брегие, заемащи двете най-важни позиции в компанията.



"Това е забележителна, но и тъжна промяна в ръководствотo на компанията", коментира Саш Турс, анализатор в Agency Partners. "Силно вероятно е компанията да се фокусира върху вътрешните си проблеми повече от здравословното", добавя той.

Самият Ендърс, който по-рано тази година открито заяви желанието си да продължи работата си като изпълнителен директор и за в бъдеще, заяви, че вече компанията се нуждае от "свежи умове", затвърждавайки слуховете, че е взел решение да се оттегли след края на мандата си.

Страничните ефекти

Разследването срещу Брегие по обвинение в опит за подкуп и последвалата новина за оттеглянето на Ендърс ще постави належащ въпрос върху бъдещия ръководен екип на компанията. С назначаването му на поста главен изпълнителен директор през 2012 г. Ендърс насочи усилията си към утвърждаването на компанията в сферата на военните самолети, където Boeing е своеобразен монополист. Въпреки че делът на компанията нарасна при производството на пътнически самолети от 40% в началото на ръководството на Ендърс до 50% сега, военните самолети на изпълнителния директор се оказаха скъп и недоходоносен експеримент за Airbus. Именно решението относно тази инициатива на Ендърс ще падне върху плещите на новия главен изпълнителен директор на компанията. Със своите над 15 млрд. долара програмата за военни самолети е една от най-скъпите инвестиции на Airbus за последното десетилетие и макар прекратяването й да редуцира значително разходите на производителя, то би представлявало сериозна загуба от конкурентната Boeing, което ще има негативен ефект върху бизнеса на компанията.

По информация на Financial Times позицията на главен изпълнителен директор вероятно ще бъде предложена на Ерик Шулц, ръководител в Rolls-Royce, или на Филип Птиколен от Safran.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи "Български поток" 3 Руска фирма все пак може да строи "Български поток"

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 2275 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Френската Thales купува производителя на чипове Gemalto за 4.8 млрд. евро

Отбранителната компания ще засили бизнеса си за киберсигурност

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10