Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Седмични новини за ритейл

Седмични новини за ритейл

"Кока-Кола ХБК" разширява производствения си център в Костинброд, Полската Maspex купува и минералната вода "Велинград", Онлайн покупките са най-много във вторник, Операторът на молове Unibail-Rodamco купува Westfield, "Техномаркет" се споразумя с наемодателя "Глориент инвестмънт БГ"

3599 прочитания

© Капитал


"Кока-Кола ХБК" разширява производствения си център в Костинброд

"Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" ще инвестира 6 млн. евро в следващите четири месеца за разширяване на производството си в Костинброд. До началото на 2019 г. компанията ще вложи там нови 20 млн. евро.

"В резултат на инвестицията производственият капацитет на дружеството ще нарасне с около 30%. Целта е предприятието в Костинброд да стане регионален център и да изнася продукция в съседни и по-далечни държави", коментира за "Капитал" Светослав Атанасов, изпълнителен директор на дружеството. За да улесни производството си, компанията планира да изгради водопровод до Костинброд, който след това ще преотстъпи безвъзмездно на държавата. "Инвестицията е за 2.5 млн. евро. В момента сме на етап изваждане на разрешителни, но плановете са до пролетта на 2019 г. водопроводът да започне да функционира. Освен всичко друго с него ще решим проблема с водния режим на Волуяк", обясни за "Капитал" Светослав Атанасов.
През 2017 г. "Кока-Кола ХБК" отбелязва 25 години на българския пазар. "Инвестициите на компанията за този период от време надхвърлят 550 млн. евро и всяка година растат с между 20 и 40 млн.", отбеляза Светослав Атанасов. Годишно "Кока-Кола ХБК" произвежда в България над 320 млн. литра напитки. По данни на компанията тя е лидер в производството на газирани напитки, сокове, студен чай и минерална вода, продавани в хорека канала, и на трето място в продажбите на бутилирани води в страната.

Стоян Иванов, изпълнителен директор на "Кока-Кола България", обяви поетия на глобално ниво ангажимент от корпорацията да намали количествата захар и калории в своите продукти с 10%. "В България процентите ще бъдат 20, което означава, че всеки две от три наши напитки ще са нискокалорични", уточни Стоян Иванов.

Полската Maspex купува и минералната вода "Велинград"

Полският собственик на соковете Queens – Grupa Maspex, разширява бизнеса си в България, като придобива местната компания "Акварекс-В", която бутилира минералната вода "Велинград". Сделката е през дъщерното дружество "Тимбарк България", което купува 99.84% от "Акварекс-В" срещу неоповестена сума. Продавач е компанията "Столарски и синове".

"Акварекс-В" е регистрирана през 1995 г. В началото на 2000 г. спечелва конкурс за предоставяне на 25-годишна концесия за част от минералната вода от сондаж №5 "Горски пункт" на находище "Велинград – Чепино". Водата "Велинград" се продава само в страната и пазарният й дял е под 1%. "Тимбарк България" беше създадена през 2005 г. след придобиването на соковете Queen’s от Maspex. Сред марките на компанията са Queen’s, Tedi, Ciao, La festa, Coffeeta, Ekland, Lubella.

Maspex е сред водещите за Централна и Източна Европа производители на разтворими продукти – капучино, какао, сметана за кафе, чай. Групата е и един от лидерите на пазара на сокове, нектари и безалкохолни напитки в Полша, Чехия и Словакия, Унгария, както и в производството на макаронени изделия в Полша.

Онлайн покупките са най-много във вторник

През декември българите пазаруват онлайн най-много във вторник. Тогава уеб магазините отбелязват 23% повече продажби от средните за месеца, сочи изследване на RTB House. Технологичната компания анализира със собствени инструменти информация от 40 световни пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, САЩ, Близкия изток и Африка. Данните показват специфичните зависимости в потребителското поведение през декември.

В световен мащаб потребителите предпочитат да пазаруват през работните дни. В понеделник посещенията на уеб магазините се покачват със 17%, а продажбите скачат с 38%. Най-малко се пазарува в събота – тогава трафикът е с 8% по-нисък от средното за целия месец, а продажбите са с 22% по-малко.
Коледното онлайн пазаруване е в разгара си до средата на месеца, след което обаче постепенно пада до най-ниската си точка на Бъдни вечер (28% по-малко посещения и с 41% по-малко продажби от средните за декември).

Въпреки че не много потребители посещават онлайн магазините на Коледа, в този период те са по-склонни да кликнат върху реклами. На 25 и 26 декември кликовете на банер рекламите се покачват съответно с 11% и 10% над средните за декември. И броят кликове и посещения расте прогресивно след празниците.

Операторът на молове Unibail-Rodamco купува Westfield

Най-големият собственик на търговски площи в Европа – френската Unibail-Rodamco, е отправил оферта за австралийския оператор на молове Westfield Corp. Цената на сделката е 15.8 млрд. долара, като с дълговете се повишава до 24.7 млрд. долара. Toва е най-голямата обявена имотна сделка от 2013 г. Ако приключи успешно, новата компания ще бъде световен лидер в бранша със 104 мола в Европа и САЩ, пазарна стойност от 61 млрд. евро и стратегически позиции на 27 от най-атрактивните пазари на търговски имоти в света. Unibail-Rodamco притежава центровете Les 4 Temps, Forum des Halles и Carrousel du Louvre. Westfield притежава и оперира 35 търговски центъра в САЩ и Великобритания, оценени на 32 млрд. долара.

"Техномаркет" се споразумя с наемодателя "Глориент инвестмънт БГ"

След година и половина съдебни схватки веригата за техника "Техномаркет" се споразумя с основния си наемодател "Глориент инвестмънт БГ". Първата компания беше купена от фирма на Делян Пеевски в началото на 2016 г., в края на същата година беше прехвърлена на свързаната с депутата дубайска TGI Middle East, а през 2017 г. се озова като дъщерно дружество на "Благоевград БТ". Втората се управлява от единия съосновател на "Техномаркет" Христо Кусев, който има и 57% дял.

Споразумението според официални документи и регистри се случило някъде около 20 ноември. Между тази дата и 6 декември двете компании взаимно са оттеглили практически всичките си искове една към друга в Софийския градски съд, където се водят огромната част от делата. Без споразумение веригата е била под риск да се раздели със съществена част от своите магазини (общо 45 според сайта й) и складове. През октомври влязоха в сила окончателни решения за два от спорните имоти - в Монтана и Пазарджик. Според тях търговецът трябва да предаде владението на наемодателя и да му плати общо 40 хил. лв. разноски по делото. Освен това за още поне шест от обектите има решения на първа инстанция в същата посока с присъдени над 200 хил. лв. съдебни разноски.

Накратко

"BILLA България" официално откри 118-ия си супермаркет в страната и затвърди позицията си на лидер по брой магазини сред търговските вериги в страната. Новият обект се намира на бул. "Копенхаген" 22 в квартал "Дружба" в София. Това е 46-ият обект на веригата в столицата.

В Казанлък отвори врати 65-ият магазин от веригата "T маркет". Супермаркетът на ул. "Княз Александър Батенберг" 217 предлага на жителите на града над 7000 артикула, разположен е на 750 кв. метра площ и в него работят 22 служители. Супермаркетите на компанията вече са 65, разположени в 32 града в цялата страна.

Черната техника е най-предпочитаната покупка при предпразнични намаления, сочат данни на дружеството "Униредит кънсюмър файненсинг", поделението за потребителско кредитиране на Уникредит Булбанк. Според тях най-предпочитани по време на Черния петък продължават да са телевизорите, като една четвърт от покупките на този ден са именно такива. След тях потребителите най-често си избират нов смартфон, следван от пералните и сушилните.

"Кока-Кола ХБК" разширява производствения си център в Костинброд

"Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" ще инвестира 6 млн. евро в следващите четири месеца за разширяване на производството си в Костинброд. До началото на 2019 г. компанията ще вложи там нови 20 млн. евро.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK