"Метро" откри в София логистичен център за доставки на хотели и ресторанти, разположен на над 6000 квадратни метра площ. Инвестицията надхвърля 4 млн. лв., а предложените продукти са 3000 вида. Заетите в базата са 70, а други 50 ще се грижат за доставките.
Предимствата
Професионалните клиенти на "Метро" могат да заявяват денонощно необходимите за заведенията храни и напитки през специална онлайн система за електронни поръчки. Заявките се получават на платформата за дистрибуция на хранителни продукти – FSD (Food Service Distribution Platform). Поръчките се подбират и подреждат в специални контейнери и до сутринта на следващия ден се доставят от камионите на търговската верига до вратата на обектите.
FSD спестява на хотелиери и ресторантьори времето за пътуване и пазаруване в магазин и намалява транспортните им разходи. "За нас FSD платформата е стратегически проект и сериозна инвестиция. Тя представлява иновация за целия бизнес. Работата на хотелиерите, ресторантьорите и кетъринга не е лесна. Те трябва да се справят с множество продукти, клиентски изисквания и доставчици. FSD платформата помага на нашите клиенти да спестят енергия, да обслужват по-добре своите клиенти, да се концентрират върху управлението на своя бизнес", обобщи Атила Йенисен, главен изпълнителен директор на "Метро България".
До началото на летния сезон компанията ще открие още един логистичен център във Варна, съобщи Йенисен.
По данни на търговската верига над 390 000 бизнес клиенти – магазини, малки търговци и фирми и над 6000 ресторанта, разчитат на "Метро" за своите доставки. Дружеството очаква броят на обслужваните чрез FSD платформата хорека клиенти да надхвърли 1000 през 2018 г.
Нов подход
През 2017 г. "Метро България" наложи промяна в бизнес модела си за снабдяване с плодове, зеленчуци и месо, като започна да доставя в магазините си продукти директно от местни земеделски производители. По този проект, наречен "Произведено с грижа в България", над 200 земеделски производители на плодове и зеленчуци, както и над 100 производители на месо развиват подбрани от компанията сортове и различни видове животински продукти, подходящи за успешния бизнес на професионалните клиенти на компанията.
В края на октомври компанията откри специални зони за биопродукти в 11-те си търговски обекта в страната. Биосекторите са на принципа "магазин в магазина", разположени са на площ от по 100-140 квадратни метра и съдържат по над 1500 хранителни и нехранителни биосертифицирани продукти. Така "Метро България" стана първата компания в METRO Group, която обособи и изнесе своя биоасортимент в самостоятелен отдел.
Новост е също, че "Метро България" е първата и единствената засега в системата на групата, оперираща в 28 държави, която започна производство на биопродукти под собствената марка на веригата Fine Life Bio. С този бранд се предлагат над 100 продукта в четири категории: млечни; основни храни; плодове, зеленчуци, ядки; сладкиши. За тази марка работят трима български доставчици, които са спечелили търга.
"Метро" откри в София логистичен център за доставки на хотели и ресторанти, разположен на над 6000 квадратни метра площ. Инвестицията надхвърля 4 млн. лв., а предложените продукти са 3000 вида. Заетите в базата са 70, а други 50 ще се грижат за доставките.
0 коментара