С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 20 дек 2017, 10:51, 3520 прочитания

Застрахователите очакват облаги от "умните" домове

Новите технологии намаляват риска от застрахователни събития, което увеличава печалбите на компаниите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Застрахователните компании инвестират в интелигентни технологични джаджи с надеждата да намалят премиите по възникнали застрахователни събития, съобщава Financial Times.

Умните домове


Много английски домакинства вече са получили безплатно сензори за врати и за движение, детектори за дим, течове и камери за видеонаблюдение. Причината застрахователните компании да раздават такива скъпи подаръци е да намалят броя на застрахователните събития, които са покрити от застраховките. Още повече компаниите се надяват идеята за "умните" домове да бъде възприета от още повече хора, което допълнително да свие разходите им по обслужване на полиците.

"Сензорът за течове влезе в употреба почти незабавно", обяснява Патрик Милне, един от клиентите на застрахователна компания Neos, който вече е оборудвал дома си с иновативните джаджи. "Датчикът ни информира веднага щом бойлерът ни протече. Благодарение на това се разминахме само с едно почистване на пода."

Пазарът на "умни" устройства за дома се развива изключително бързо, с което е привлякъл и вниманието на големите технологични гиганти като Google и Amazon. Според анализаторската компания IHS Markit търсенето на джаджи за дома ще нарасне от малко над 100 млн. през тази година до над 600 млн. до 2021 г. Навлизането на технологиите в дома ни обаче само по себе си е невъзможно, без да премине оценката на обществения дебат.



Опасностите

Някои се опасяват, че навлизането на технологиите в дома ни може да бъде компрометирано от хакерски атаки, които да застрашат сигурността на жилищата ни. Информацията от сензорите за движение и датчиците на вратите, ако попаднат в неподходящи ръце, би могла да осигури на потенциален злосторник детайлен поглед върху ежедневието и навиците ни, а видеонаблюдението може да разкрие къде държим ценностите си и доколко те са защитени.

Логично, усилията в сферата са насочени именно към подобряване на киберсигурността и подобряването на "умните" сензори за дома. Наскоро от Amazon пуснаха "умна" ключалка, която ви позволява да пуснете куриер в дома си, без да сте на мястото. Това обаче създава и редица възможности за злоупотреба, особено от по-опитни компютърни специалисти.

Neos все още не предлага "умни" ключалки. Причината е, че маркетинговите проучвания показват, че потребителите все още подхождат с недоверие към технологичните джаджи, обяснява Мат Пол, основател на застрахователната компанията. "Съществува бариера, казва Пол. Потребителите се страхуват от хакерски атаки. Затова навлизането на "умните" ключалки се случва бавно", добавя той.

Опасността от кибератака затруднява също и застрахователната оценка на домовете, оборудвани с интелигентни системи от сензори. От една страна, джаджите подобряват сигурността на домовете, което би следвало да направи застрахователните вноски по-малки, но от друга, съществува реална заплаха от кибератака.

"Има много малко застрахователи, които имат практически данни от използваните в застрахованите имоти", коментира Лей Калтън, който ръководи Cerulean Digital Consulting. Вероятно именно в осигуряването на достъп на застрахователите се крие решението и бъдещето на тези устройства и "умни" домове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка "Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка

Българската компания започна с технологично решение за микрозаеми, а сега преминава към работа с по-големи финансови институции, включително в Европа

25 авг 2019, 575 прочитания

Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти

Компанията увеличава печалбата си след няколко трудни години

25 авг 2019, 843 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Германия смята, че Facebook злоупотребява с господстващото си положение

Според предварителния доклад на Федералната картелна служба компанията неправомерно е събирала информация за онлайн активността на своите потребители

Плащай, за да живееш

Пациентите с масови заболявания доплащат 300 млн. лв., за да получат лекарства от здравната каса

Летен лихвопад

Условията на банките стават все по-изгодни, а отпуснатите ипотеки и потребителски заеми продължават да растат.

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица