С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 20 дек 2017, 13:26, 4549 прочитания

PSA решава дали да съкращава служители в Opel

След като PSA придоби Opel, от френската компания обявиха, че са небходими сериозни промени

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Инвеститорите в Opel се надяват, че изпълнителният директор на PSA Карлос Таварес ще подобри финансовите резултати на германската компания.
Мениджмънтът на френския автомобилен гигант PSA обмисля дали да съкрати хиляди служители в контролираната от него компания Opel, пише Financial Times. Френската PSA придоби тази година германския производител на коли от General Motors в сделка за 2.3 млрд. долара. След финализирането на споразумението новият собственик обяви, че е необходимо разходите да се намалят с 1.1 млрд. евро до 2020 г., тъй като в периода от 1999 до 2016 г. компанията е генерирала загуби на стойност 19 млрд. долара.

Ситуацията


Мениджмънтът на френската компания обяви плановете си за намаляване на разходите и "задължителни" съкращения на голяма част от персонала на Opel преди месец. Въпреки намеренията на ръководството на PSA служителите в заводите на Opel изглеждат напълно спокойни. Инженер от предприятието в Рюселсхайм, където работят 15 хил. души, коментира, че се чувстват комфортно заради присъствието на PSA, докато преди това ситуацията е била напълно различна. Решението на компанията изненада редица анализатори, които твърдяха, че PSA ще се стреми да запази работните места и да не затваря заводи чрез комбинирано производство и доставки.

Инвеститорите в Opel се надяват, че изпълнителният директор на PSA Карлос Таварес ще подобри финансовите резултати на германската компания. През 2014 г. Таварес извърши ключови промени в PSA, като при управлението му бяха намалени разходите и бяха затворени няколко завода. По този начин автомобилният гигант подобри състоянието си и дори задмина основните си конкуренти в бранша. Годишните постъпления на групата през 2013 г. са били на стойност 53.1 млрд. евро, докато за последните 4 тримесечия те са 55.4 млрд. евро, сочат данни на S&P Capital IQ. През 2013 г. PSA работи на загуба – тогава тя е 389 млн. евро. Под ръководството на Таварес това драстично се променя и оперативната ѝ печалба за 2016 г. достига 3.75 млрд. евро.

Какво смятат анализаторите



Някои специалисти смятат, че ситуацията в Opel е различна и поради това задачата на PSA е твърде трудна. "Opel се нуждае от по-твърдо управление, като PSA трябва да реагира по-бързо и по-агресивно", коментира Макс Уорбъртън, анализатор в Bernstein. Tой обясни, че от френския автомобилен производител са запознати детайлно с проблемите в Opel и знаят, че не разполагат с финансовите механизми, за да подобрят ситуацията. "Поради тази причина инвеститорите са изнервени", допълни Уорбъртън.

Анализаторите се опасяват, че разходите на Opel около изпълнението на новоприетата стратегия за преминаването към технологии на чиста енергия ще са между 1 и 3 млрд. евро. Преди дни мениджмънта на Opel преговаря с представители на синдикатите, които представляват служителите им. Тогава двете страни се споразумяха да не бъдат извършвани съкращения, а да се намали работното време.

Филип Хучос, специалист във финансовата компания Jefferies, изрази мнение, че заради добрия подход на ръководството на Opel и проведените разговори със синдикатите почти целият персонал е оптимистично настроен. Според Хучос тепърва предстои да бъдат взети трудни решения, които зависят от намеренията на PSA относно капацитета на компанията. "Не е сигурно дали Opel ще успее да намали разходите заради Brexit и условията на пазара", обясни Хучос.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Трудни времена за SoftBank Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

15 ное 2019, 690 прочитания

Галактиките IaaS и Smart Server Галактиките IaaS и Smart Server

Или защо облачните услуги са неизбежни за бъдещето на всяка компания

15 ное 2019, 652 прочитания

24 часа 7 дни

15 ное 2019, 2388 прочитания

15 ное 2019, 1879 прочитания

15 ное 2019, 1690 прочитания

15 ное 2019, 1362 прочитания

15 ное 2019, 1356 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката на "Капитал Daily" събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10