С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 дек 2017, 13:06, 5271 прочитания

Uber загуби правната битка с ЕС

Еропейският съд реши, че Uber е транспортна компания, а не онлайн приложение за дигитални услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Uber продава бизнеса си в Югоизточна Азия на Grab

Американската група придобива 27.5% в Grab в замяна и на операциите на UberEats в региона

28 мар 2018

Softbank препоръчва на Uber да се концентрира върху бизнеса си в Европа и САЩ

Най-големият инвеститор на компанията за споделено пътуване смята, че тя трябва да започне да печели

23 яну 2018

Травис Каланик продава близо една трета от акциите си в Uber

Сделката ще донесе на съоснователя и бивш мениджър на транспортната компания около 1.4 млрд. долара

7 яну 2018

Uber увеличава загубата си до 1.5 млрд. долара през третото тримесечие

Делото между компанията и звеното на Google за автономни автомобили Waymo се заплита

29 ное 2017

UberEats вече отговаря за 10% от приходите на Uber

Услугата с доставка на храна се развива по-бързо от основния бизнес

16 окт 2017

Травис Каланик върна напрежението в Uber

Бившият изпълнителен директор на компанията изненадващо номинира хора за два директорски поста в компанията

2 окт 2017
"Каквото и да бъде отсъдено, няма да промени нещата в повечето държави - членки на ЕС, където вече оперираме според законите за транспорта."
говорител на Uber
2017 г. се превърна в още по-лоша година за Uber. След поредицата скандали и слабото финансово представяне компанията днес получи пореден удар - този път от Европейския съд. Според решението на съда в Люксембург Uber е транспортна компания, а не дигитална услуга, и ще трябва да действа като такава на територията на целия Европейски съюз (ЕС).

Това е важно и за бъдещата дейност на компанията в България, след като през юни 2015 г. КЗК глоби регистрираните в Холандия дружества Uber и Rasier Operations с по 50 хил. лв. за нелоялна конкуренция на пазара на таксиметрови превози и с още по 50 хил. лв. за непредоставянето на финансова информация. Решението на регулатора на практика принуждаваше компанията да спре да работи в България, докато не се съобрази с българското законодателство, регулиращо предоставянето на транспортни услуги. Актът на КЗК имаше незабавно действие, което ВАС потвърди на две инстанции, като отхвърли жалбите на двете компании. Двете фирми обжалваха по същество решението на КЗК, но делото беше спряно в края на октомври 2016 г. в изчакване на решението на Съда на ЕС.

Нови проблеми

До битка в Европейския съд се стигна още миналата година, когато мнението на съда в Люксембург беше поискано от испански съдия, който беше сезиран от професионалната асоциация на независимите таксиметрови шофьори в Барселона през 2014 г. "Uber е компания, която създава нов модел за транспорт, без това да ѝ коства нищо и използвайки трети лица. Това е нелоялна конкуренция", коментираха тогава от асоциацията.

Според съда в Люксембург услугата на Uber трябва да бъде класифицирана като "услуга с областта на транспорта" и страните членки са в правото си да ѝ налагат съответния регламент на своя територия. "Такава услуга трябва да бъде изключена от обхвата на свободата на предоставяне на услуги като цяло, както и от директивата за услугите на вътрешния пазар и Директивата за електронната търговия", пише още в решението на съда.



Според представители на Uber ефектът върху европейската дейност на компанията няма да е голям. "Каквото и да бъде отсъдено, няма да промени нещата в повечето държави - членки на ЕС, където вече оперираме според законите за транспорта", коментира говорител на компанията пред BBC малко преди да бъде оповестено решението на съда. "Както нашият нов изпълнителен директор каза, добре е да се регулират услуги като Uber и ние ще продължаваме диалога с градовете в Европа", допълни той.
Голям брой държави в ЕС вече забраниха услугите на Uber.

Въпреки това решението все пак може да окаже влияние върху начина, по който фирмата действа, включително въвеждането на нови регулации.

На фона на старите

През септември компанията загуби правото да работи в столицата на Великобритания Лондон, след като на 30 септември изтече срокът на действие на нейния лиценз. Въпреки това Uber има правото да обжалва и продължи да обслужва клиенти, докато бъдат разяснени детайлите с транспортния регулатор. В същото време компанията продължава да увеличава загубата си, а скандалите с ръководството от тази година все още пречат да бъде върнато доверието на инвеститорите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

(Хипер)Наука за офиси (Хипер)Наука за офиси

Българско-американската компания HyperScience прави софтуер за оптимизация на документацията в големи компании

20 юли 2018, 1185 прочитания

Краят на една ера Краят на една ера

36-годишният Роджър Федерер прекъсна дългогодишното си партньорство с Nike и сключи 10-годишен договор с японската Uniqlo

20 юли 2018, 910 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Как да изберете правилното образование за успешна кариера

Няколко съвета за всеки ученик, студент или търсещ кариерно преориентиране

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
PSA решава дали да съкращава служители в Opel

След като PSA придоби Opel, от френската компания обявиха, че са небходими сериозни промени

По-малко дивиденти, но стабилна доходност

Публичните компании ще разпределят около 140 млн. лв. от печалбите си, което е с 46% по-малко от рекордната 2017 г.

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: "Хралупата"

През последните месеци "Хралупата" стана едно от основните места за българската литературна сцена

Естествен романс

Олафур Елиасон в Китай

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

DAILY @7AM // 21.07.2018 Прочетете