С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 дек 2017, 13:06, 7364 прочитания

Uber загуби правната битка с ЕС

Еропейският съд реши, че Uber е транспортна компания, а не онлайн приложение за дигитални услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Каквото и да бъде отсъдено, няма да промени нещата в повечето държави - членки на ЕС, където вече оперираме според законите за транспорта."
говорител на Uber
2017 г. се превърна в още по-лоша година за Uber. След поредицата скандали и слабото финансово представяне компанията днес получи пореден удар - този път от Европейския съд. Според решението на съда в Люксембург Uber е транспортна компания, а не дигитална услуга, и ще трябва да действа като такава на територията на целия Европейски съюз (ЕС).

Това е важно и за бъдещата дейност на компанията в България, след като през юни 2015 г. КЗК глоби регистрираните в Холандия дружества Uber и Rasier Operations с по 50 хил. лв. за нелоялна конкуренция на пазара на таксиметрови превози и с още по 50 хил. лв. за непредоставянето на финансова информация. Решението на регулатора на практика принуждаваше компанията да спре да работи в България, докато не се съобрази с българското законодателство, регулиращо предоставянето на транспортни услуги. Актът на КЗК имаше незабавно действие, което ВАС потвърди на две инстанции, като отхвърли жалбите на двете компании. Двете фирми обжалваха по същество решението на КЗК, но делото беше спряно в края на октомври 2016 г. в изчакване на решението на Съда на ЕС.


Нови проблеми

До битка в Европейския съд се стигна още миналата година, когато мнението на съда в Люксембург беше поискано от испански съдия, който беше сезиран от професионалната асоциация на независимите таксиметрови шофьори в Барселона през 2014 г. "Uber е компания, която създава нов модел за транспорт, без това да ѝ коства нищо и използвайки трети лица. Това е нелоялна конкуренция", коментираха тогава от асоциацията.

Според съда в Люксембург услугата на Uber трябва да бъде класифицирана като "услуга с областта на транспорта" и страните членки са в правото си да ѝ налагат съответния регламент на своя територия. "Такава услуга трябва да бъде изключена от обхвата на свободата на предоставяне на услуги като цяло, както и от директивата за услугите на вътрешния пазар и Директивата за електронната търговия", пише още в решението на съда.



Според представители на Uber ефектът върху европейската дейност на компанията няма да е голям. "Каквото и да бъде отсъдено, няма да промени нещата в повечето държави - членки на ЕС, където вече оперираме според законите за транспорта", коментира говорител на компанията пред BBC малко преди да бъде оповестено решението на съда. "Както нашият нов изпълнителен директор каза, добре е да се регулират услуги като Uber и ние ще продължаваме диалога с градовете в Европа", допълни той.
Голям брой държави в ЕС вече забраниха услугите на Uber.

Въпреки това решението все пак може да окаже влияние върху начина, по който фирмата действа, включително въвеждането на нови регулации.

На фона на старите

През септември компанията загуби правото да работи в столицата на Великобритания Лондон, след като на 30 септември изтече срокът на действие на нейния лиценз. Въпреки това Uber има правото да обжалва и продължи да обслужва клиенти, докато бъдат разяснени детайлите с транспортния регулатор. В същото време компанията продължава да увеличава загубата си, а скандалите с ръководството от тази година все още пречат да бъде върнато доверието на инвеститорите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 793 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дотком балона 2 Акциите на Intel достигат върха от дотком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 1072 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
PSA решава дали да съкращава служители в Opel

След като PSA придоби Opel, от френската компания обявиха, че са небходими сериозни промени

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10