Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
20 дек 2017, 13:06, 3300 прочитания

Uber загуби правната битка с ЕС

Еропейският съд реши, че Uber е транспортна компания, а не онлайн приложение за дигитални услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Softbank препоръчва на Uber да се концентрира върху бизнеса си в Европа и САЩ

Най-големият инвеститор на компанията за споделено пътуване смята, че тя трябва да започне да печели

23 яну 2018

Травис Каланик продава близо една трета от акциите си в Uber

Сделката ще донесе на съоснователя и бивш мениджър на транспортната компания около 1.4 млрд. долара

7 яну 2018

Uber увеличава загубата си до 1.5 млрд. долара през третото тримесечие

Делото между компанията и звеното на Google за автономни автомобили Waymo се заплита

29 ное 2017

UberEats вече отговаря за 10% от приходите на Uber

Услугата с доставка на храна се развива по-бързо от основния бизнес

16 окт 2017

Травис Каланик върна напрежението в Uber

Бившият изпълнителен директор на компанията изненадващо номинира хора за два директорски поста в компанията

2 окт 2017
"Каквото и да бъде отсъдено, няма да промени нещата в повечето държави - членки на ЕС, където вече оперираме според законите за транспорта."
говорител на Uber
2017 г. се превърна в още по-лоша година за Uber. След поредицата скандали и слабото финансово представяне компанията днес получи пореден удар - този път от Европейския съд. Според решението на съда в Люксембург Uber е транспортна компания, а не дигитална услуга, и ще трябва да действа като такава на територията на целия Европейски съюз (ЕС).

Това е важно и за бъдещата дейност на компанията в България, след като през юни 2015 г. КЗК глоби регистрираните в Холандия дружества Uber и Rasier Operations с по 50 хил. лв. за нелоялна конкуренция на пазара на таксиметрови превози и с още по 50 хил. лв. за непредоставянето на финансова информация. Решението на регулатора на практика принуждаваше компанията да спре да работи в България, докато не се съобрази с българското законодателство, регулиращо предоставянето на транспортни услуги. Актът на КЗК имаше незабавно действие, което ВАС потвърди на две инстанции, като отхвърли жалбите на двете компании. Двете фирми обжалваха по същество решението на КЗК, но делото беше спряно в края на октомври 2016 г. в изчакване на решението на Съда на ЕС.

Нови проблеми

До битка в Европейския съд се стигна още миналата година, когато мнението на съда в Люксембург беше поискано от испански съдия, който беше сезиран от професионалната асоциация на независимите таксиметрови шофьори в Барселона през 2014 г. "Uber е компания, която създава нов модел за транспорт, без това да ѝ коства нищо и използвайки трети лица. Това е нелоялна конкуренция", коментираха тогава от асоциацията.

Според съда в Люксембург услугата на Uber трябва да бъде класифицирана като "услуга с областта на транспорта" и страните членки са в правото си да ѝ налагат съответния регламент на своя територия. "Такава услуга трябва да бъде изключена от обхвата на свободата на предоставяне на услуги като цяло, както и от директивата за услугите на вътрешния пазар и Директивата за електронната търговия", пише още в решението на съда.



Според представители на Uber ефектът върху европейската дейност на компанията няма да е голям. "Каквото и да бъде отсъдено, няма да промени нещата в повечето държави - членки на ЕС, където вече оперираме според законите за транспорта", коментира говорител на компанията пред BBC малко преди да бъде оповестено решението на съда. "Както нашият нов изпълнителен директор каза, добре е да се регулират услуги като Uber и ние ще продължаваме диалога с градовете в Европа", допълни той.
Голям брой държави в ЕС вече забраниха услугите на Uber.

Въпреки това решението все пак може да окаже влияние върху начина, по който фирмата действа, включително въвеждането на нови регулации.

На фона на старите

През септември компанията загуби правото да работи в столицата на Великобритания Лондон, след като на 30 септември изтече срокът на действие на нейния лиценз. Въпреки това Uber има правото да обжалва и продължи да обслужва клиенти, докато бъдат разяснени детайлите с транспортния регулатор. В същото време компанията продължава да увеличава загубата си, а скандалите с ръководството от тази година все още пречат да бъде върнато доверието на инвеститорите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

VMWare нае 20 хил. кв.м офиси в Garitage Park и мести целия си екип 2 VMWare нае 20 хил. кв.м офиси в Garitage Park и мести целия си екип

Технологичната компания, която планира да удвои персонала си до 1500 души, е сключила договора в края на миналата година

23 яну 2018, 2220 прочитания

Приходите на "Стара планина холд" нарастват с 16% през 2017 г. Приходите на "Стара планина холд" нарастват с 16% през 2017 г.

Машиностроителните предприятия в портфейла увеличават продажбите си с близо една пета

23 яну 2018, 709 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

За да бъдете успешни, фокусирайте се върху крайната цел, но я разбийте на по-малки, постижими цели

На гости в рубриката "Пет минути със..." е Манди Хиксън, бивш пилот на Кралските военновъздушни сили, а към настоящия момент - лектор и коуч

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
PSA решава дали да съкращава служители в Opel

След като PSA придоби Opel, от френската компания обявиха, че са небходими сериозни промени

10 декара хаос в парк "Витоша"

Екоминистърът Нено Димов отново създаде казус, в който не могат да се ориентират нито институции, нито граждани

Операторите на ПИБ

Миналата година банката е дала заеми за над 100 млн. лв. на новите собственици на "Нет 1" и активите на "Макс телеком", а новите компании са на един адрес

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Много преди фалшивите новини

Писателят Милош Урбан, когото наричат чешкия Умберто Еко, за мистификацията, порно хоръра и бежанците

Истории от двете Америки

Досега неизлизали на български разкази на Труман Капоти и Кларис Лиспектор

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 20.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Данъчната оценка на Гара Пионер е едва 1.5 млн. лв., началната - тайна

Емисия

DAILY @7AM // 24.01.2018 Прочетете