С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 дек 2017, 13:06, 5787 прочитания

Uber загуби правната битка с ЕС

Еропейският съд реши, че Uber е транспортна компания, а не онлайн приложение за дигитални услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Uber продава бизнеса си в Югоизточна Азия на Grab

Американската група придобива 27.5% в Grab в замяна и на операциите на UberEats в региона

28 мар 2018

Softbank препоръчва на Uber да се концентрира върху бизнеса си в Европа и САЩ

Най-големият инвеститор на компанията за споделено пътуване смята, че тя трябва да започне да печели

23 яну 2018

Травис Каланик продава близо една трета от акциите си в Uber

Сделката ще донесе на съоснователя и бивш мениджър на транспортната компания около 1.4 млрд. долара

7 яну 2018

Uber увеличава загубата си до 1.5 млрд. долара през третото тримесечие

Делото между компанията и звеното на Google за автономни автомобили Waymo се заплита

29 ное 2017

UberEats вече отговаря за 10% от приходите на Uber

Услугата с доставка на храна се развива по-бързо от основния бизнес

16 окт 2017

Травис Каланик върна напрежението в Uber

Бившият изпълнителен директор на компанията изненадващо номинира хора за два директорски поста в компанията

2 окт 2017
"Каквото и да бъде отсъдено, няма да промени нещата в повечето държави - членки на ЕС, където вече оперираме според законите за транспорта."
говорител на Uber
2017 г. се превърна в още по-лоша година за Uber. След поредицата скандали и слабото финансово представяне компанията днес получи пореден удар - този път от Европейския съд. Според решението на съда в Люксембург Uber е транспортна компания, а не дигитална услуга, и ще трябва да действа като такава на територията на целия Европейски съюз (ЕС).

Това е важно и за бъдещата дейност на компанията в България, след като през юни 2015 г. КЗК глоби регистрираните в Холандия дружества Uber и Rasier Operations с по 50 хил. лв. за нелоялна конкуренция на пазара на таксиметрови превози и с още по 50 хил. лв. за непредоставянето на финансова информация. Решението на регулатора на практика принуждаваше компанията да спре да работи в България, докато не се съобрази с българското законодателство, регулиращо предоставянето на транспортни услуги. Актът на КЗК имаше незабавно действие, което ВАС потвърди на две инстанции, като отхвърли жалбите на двете компании. Двете фирми обжалваха по същество решението на КЗК, но делото беше спряно в края на октомври 2016 г. в изчакване на решението на Съда на ЕС.

Нови проблеми

До битка в Европейския съд се стигна още миналата година, когато мнението на съда в Люксембург беше поискано от испански съдия, който беше сезиран от професионалната асоциация на независимите таксиметрови шофьори в Барселона през 2014 г. "Uber е компания, която създава нов модел за транспорт, без това да ѝ коства нищо и използвайки трети лица. Това е нелоялна конкуренция", коментираха тогава от асоциацията.

Според съда в Люксембург услугата на Uber трябва да бъде класифицирана като "услуга с областта на транспорта" и страните членки са в правото си да ѝ налагат съответния регламент на своя територия. "Такава услуга трябва да бъде изключена от обхвата на свободата на предоставяне на услуги като цяло, както и от директивата за услугите на вътрешния пазар и Директивата за електронната търговия", пише още в решението на съда.



Според представители на Uber ефектът върху европейската дейност на компанията няма да е голям. "Каквото и да бъде отсъдено, няма да промени нещата в повечето държави - членки на ЕС, където вече оперираме според законите за транспорта", коментира говорител на компанията пред BBC малко преди да бъде оповестено решението на съда. "Както нашият нов изпълнителен директор каза, добре е да се регулират услуги като Uber и ние ще продължаваме диалога с градовете в Европа", допълни той.
Голям брой държави в ЕС вече забраниха услугите на Uber.

Въпреки това решението все пак може да окаже влияние върху начина, по който фирмата действа, включително въвеждането на нови регулации.

На фона на старите

През септември компанията загуби правото да работи в столицата на Великобритания Лондон, след като на 30 септември изтече срокът на действие на нейния лиценз. Въпреки това Uber има правото да обжалва и продължи да обслужва клиенти, докато бъдат разяснени детайлите с транспортния регулатор. В същото време компанията продължава да увеличава загубата си, а скандалите с ръководството от тази година все още пречат да бъде върнато доверието на инвеститорите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Фирмите в България не очакват дигитализацията да доведе до съкращения Фирмите в България не очакват дигитализацията да доведе до съкращения

Анкета на Германо-българската камара и "Сименс" показва, че компаниите нямат дългосрочна стратегия в тази област

24 сеп 2018, 503 прочитания

Emirates обмисля да придобие Etihad Emirates обмисля да придобие Etihad

Сливането на двете компании би създало най-големия превозвач по приходи в света

24 сеп 2018, 1141 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
PSA решава дали да съкращава служители в Opel

След като PSA придоби Opel, от френската компания обявиха, че са небходими сериозни промени

А ти в кой фонд отиваш?

Близо 93 хил. лица са сменили пенсионното си дружество през първото полугодие

В какво се превърна КРИБ

Най-голямата организация на бизнеса стана казионна проправителствена структура, която работи за интересите на властта, председателя си и избрана част от членовете си

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Емисия

DAILY @7PM // 24.09.2018 Прочетете