С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 дек 2017, 13:06, 7200 прочитания

Uber загуби правната битка с ЕС

Еропейският съд реши, че Uber е транспортна компания, а не онлайн приложение за дигитални услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Каквото и да бъде отсъдено, няма да промени нещата в повечето държави - членки на ЕС, където вече оперираме според законите за транспорта."
говорител на Uber
2017 г. се превърна в още по-лоша година за Uber. След поредицата скандали и слабото финансово представяне компанията днес получи пореден удар - този път от Европейския съд. Според решението на съда в Люксембург Uber е транспортна компания, а не дигитална услуга, и ще трябва да действа като такава на територията на целия Европейски съюз (ЕС).

Това е важно и за бъдещата дейност на компанията в България, след като през юни 2015 г. КЗК глоби регистрираните в Холандия дружества Uber и Rasier Operations с по 50 хил. лв. за нелоялна конкуренция на пазара на таксиметрови превози и с още по 50 хил. лв. за непредоставянето на финансова информация. Решението на регулатора на практика принуждаваше компанията да спре да работи в България, докато не се съобрази с българското законодателство, регулиращо предоставянето на транспортни услуги. Актът на КЗК имаше незабавно действие, което ВАС потвърди на две инстанции, като отхвърли жалбите на двете компании. Двете фирми обжалваха по същество решението на КЗК, но делото беше спряно в края на октомври 2016 г. в изчакване на решението на Съда на ЕС.


Нови проблеми

До битка в Европейския съд се стигна още миналата година, когато мнението на съда в Люксембург беше поискано от испански съдия, който беше сезиран от професионалната асоциация на независимите таксиметрови шофьори в Барселона през 2014 г. "Uber е компания, която създава нов модел за транспорт, без това да ѝ коства нищо и използвайки трети лица. Това е нелоялна конкуренция", коментираха тогава от асоциацията.

Според съда в Люксембург услугата на Uber трябва да бъде класифицирана като "услуга с областта на транспорта" и страните членки са в правото си да ѝ налагат съответния регламент на своя територия. "Такава услуга трябва да бъде изключена от обхвата на свободата на предоставяне на услуги като цяло, както и от директивата за услугите на вътрешния пазар и Директивата за електронната търговия", пише още в решението на съда.



Според представители на Uber ефектът върху европейската дейност на компанията няма да е голям. "Каквото и да бъде отсъдено, няма да промени нещата в повечето държави - членки на ЕС, където вече оперираме според законите за транспорта", коментира говорител на компанията пред BBC малко преди да бъде оповестено решението на съда. "Както нашият нов изпълнителен директор каза, добре е да се регулират услуги като Uber и ние ще продължаваме диалога с градовете в Европа", допълни той.
Голям брой държави в ЕС вече забраниха услугите на Uber.

Въпреки това решението все пак може да окаже влияние върху начина, по който фирмата действа, включително въвеждането на нови регулации.

На фона на старите

През септември компанията загуби правото да работи в столицата на Великобритания Лондон, след като на 30 септември изтече срокът на действие на нейния лиценз. Въпреки това Uber има правото да обжалва и продължи да обслужва клиенти, докато бъдат разяснени детайлите с транспортния регулатор. В същото време компанията продължава да увеличава загубата си, а скандалите с ръководството от тази година все още пречат да бъде върнато доверието на инвеститорите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Оdelo започна производство на стопове за Mercedes край Пловдив Оdelo започна производство на стопове за Mercedes край Пловдив

Компанията вече е инвестирала над половината от предвидените 40 млн. евро до 2023 г.

23 окт 2019, 60 прочитания

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1671 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
PSA решава дали да съкращава служители в Opel

След като PSA придоби Opel, от френската компания обявиха, че са небходими сериозни промени

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10