С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 20 дек 2017, 12:32, 2534 прочитания

Германия смята, че Facebook злоупотребява с господстващото си положение

Според предварителния доклад на Федералната картелна служба компанията неправомерно е събирала информация за онлайн активността на своите потребители

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската федерална картелна служба заяви, че най-голямата социална мрежа Facebook е злоупотребила с господстващото си положение на пазара заради модела, по който събира информация за своите над 2 млрд. потребители.

Нарушението


Според предварителен доклад на службата, изготвен след близо 20-месечно разследване, Facebook неправомерно е събирала информация за онлайн активността на потребителите си, съобщава Reuters.
Германските власти не разрешиха на социалната мрежа да взима данни за активността на свои потребители от други сайтове, съдържащи бутон like, независимо дали те са влезли в профила си или не. Това е забранено дори от платформите като WhatsApp и Instagram, които също са собственост на Facebook.
Директорът на службата Андреас Мунд смята, че събирането на данни извън Facebook и включването им в профилите на потребителите е "проблематично".

Отговорът на компанията

В отговор на регулатора от американската компания посочиха, че федералната служба представя една "неточна картина", но въпреки това са съгласни да си сътрудничат с тях. От Facebook оспорват и твърдението, че имат господстваща позиция на германския пазар. "Въпреки че сме популярни в Германия, нямаме господстваща" позиция, написа в своя блог ръководителят на отдела за защита на данните към социалната мрежа Ивон Кънан.
"Господстващата компания оперира в свят, където потребителите нямат алтернатива", написа тя и представи информация, според която средностатистическият притежател на смартфон използва 7 различни приложения или услуги за комуникация.
Близо 41% от германците имат профил във Facebook, което е значително по-малко от 66% в САЩ, 64% във Великобритания и 56% във Франция.
Очаква се окончателното заключение на германската федерална служба да стане известно най-рано в началото на лятото на 2018 г. Макар разследването да не доведе до налагането на глоби, то може да накара Facebook да даде гаранции, че определени практики няма да бъдат прилагани, коментира още говорител на службата.



Социалната мрежа също така започна голяма маркетингова кампания в Германия, след като Берлин започва да прилага строги правила, предназначени да ограничат онлайн речта на омразата. Facebook исторически досега не правеше достатъчно реклама, но сега в цяла Германия е аранжирала огромни билбордове с изображения на обикновени хора, изразяващи загрижеността си за сайта, както и обяснения как да го използваме по-добре.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1387 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1202 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Uber загуби правната битка с ЕС

Еропейският съд реши, че Uber е транспортна компания, а не онлайн приложение за дигитални услуги

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит