Германия смята, че Facebook злоупотребява с господстващото си положение
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германия смята, че Facebook злоупотребява с господстващото си положение

Facebook започна голяма маркетингова кампания в Германия, след като страната започва да прилага строги правила, предназначени да ограничат онлайн речта на омразата

Германия смята, че Facebook злоупотребява с господстващото си положение

Според предварителния доклад на Федералната картелна служба компанията неправомерно е събирала информация за онлайн активността на своите потребители

2666 прочитания

Facebook започна голяма маркетингова кампания в Германия, след като страната започва да прилага строги правила, предназначени да ограничат онлайн речта на омразата

© Hannibal Hanschke


Германската федерална картелна служба заяви, че най-голямата социална мрежа Facebook е злоупотребила с господстващото си положение на пазара заради модела, по който събира информация за своите над 2 млрд. потребители.

Според предварителен доклад на службата, изготвен след близо 20-месечно разследване, Facebook неправомерно е събирала информация за онлайн активността на потребителите си, съобщава Reuters.

Германските власти не разрешиха на социалната мрежа да взима данни за активността на свои потребители от други сайтове, съдържащи бутон like, независимо дали те са влезли в профила си или не. Това е забранено дори от платформите като WhatsApp и Instagram, които също са собственост на Facebook.

Директорът на службата Андреас Мунд смята, че събирането на данни извън Facebook и включването им в профилите на потребителите е "проблематично".

В отговор на регулатора от американската компания посочиха, че федералната служба представя една "неточна картина", но въпреки това са съгласни да си сътрудничат с тях. От Facebook оспорват и твърдението, че имат господстваща позиция на германския пазар. "Въпреки че сме популярни в Германия, нямаме господстваща" позиция, написа в своя блог ръководителят на отдела за защита на данните към социалната мрежа Ивон Кънан.

"Господстващата компания оперира в свят, където потребителите нямат алтернатива", написа тя и представи информация, според която средностатистическият притежател на смартфон използва 7 различни приложения или услуги за комуникация.
Близо 41% от германците имат профил във Facebook, което е значително по-малко от 66% в САЩ, 64% във Великобритания и 56% във Франция.

Очаква се окончателното заключение на германската федерална служба да стане известно най-рано в началото на лятото на 2018 г. Макар разследването да не доведе до налагането на глоби, то може да накара Facebook да даде гаранции, че определени практики няма да бъдат прилагани, коментира още говорител на службата.

Социалната мрежа също така започна голяма маркетингова кампания в Германия, след като Берлин започва да прилага строги правила, предназначени да ограничат онлайн речта на омразата. Facebook исторически досега не правеше достатъчно реклама, но сега в цяла Германия е аранжирала огромни билбордове с изображения на обикновени хора, изразяващи загрижеността си за сайта, както и обяснения как да го използваме по-добре.


1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Няма по-голямо двуличие от това ФБ да се прави, че не е монопол. Само едно тяхно приложение е за комуникация. Всичко останало е социална мрежа, където имат над 95% пазарен дял в Европа.

    И много ясно, че вкарват в комплект всичките им притежавани софтуери.. Какво им пречи да съберат информация с единия и после да го запратят в обща база данни?!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK