С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 яну 2018, 11:08, 4800 прочитания

Китайската Geely придобива дял в производителя на камиони Volvo Group

Собственикът на Volvo Cars ще плати 3.5 млрд. евро за 8.2% от компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският автомобилен производител Geely и настоящ собственик на Volvo Cars ще заплати 3.5 млрд. евро за придобиването на дял в шведския производител на камиони Volvo Group. Сделката ще осигури на китайската компания водещ дял в производителя на камиони и ще създаде предпоставки за потенциално сливане на двете компании, опериращи под бранда Volvo.

За сделката


Geely ще плати 3.5 млрд. евро на Cevian Capital за придобиването на притежаваните от инвеститора активист 8.2% от Volvo Group. Наред с това китайската компания ще получи и 15.6% от правата на глас на шведския производител на камиони, с което ще се нареди на второ място след шведската инвестиционна компания Industrivarden.

"На база нашия опит с Volvo Car ние ценим изключително високо скандинавското име, опит и производствени традиции на бранда Volvo", коментира Ли Шуфу, председател на холдинговата компания Geely.

Според Шуфу Geely е заявила готовността си да подкрепи ръководството на Volvo Group при изпълнението на настоящата бизнес стратегия на компанията, подход, който сериозно се отличава от досегашната активна корпоративна стратегия на Geely. Китайската компания направи много промени по пътя към възраждането на автомобилния бизнес на Volvo, който придоби от Ford през 2010 г.



Самата Volvo Group беше подложена на сериозни трансформации за последните 11 години, през които Cevian беше водещ акционер на компанията. Настоящата сделка обаче ще сложи край на това многогодишното влияние, докато самият Cevian Capital ще се оттегли от автомобилния производител с над 2 млрд. евро сумарна печалба за периода на участието си в управлението на Volvo Group. Вероятно от фонда са счели настоящия момент за най-подходящ да се оттеглят, след като акциите на Volvo Group удвоиха цената си от юни 2016 г. след встъпването в длъжност на новия главен изпълнителен директор на компанията Мартин Лундщед, бивш ръководител на производителя на камиони Scania.

Според Кристър Гардел, съосновател на Cevian, от инвеститора активист са доволни, че са помогнали на Volvo да се превърне в конкурентна и успешна компания. "Сделката ще осигури на Volvo не само един отдаден акционер, но и стратегически достъп до важни за бъдещото развитие на компанията области като технологии за автономни и електрически автомобили и най-вече достъп до китайския пазар.
За компанията

Volvo Group е автомобилна компания, основана през 1927 г. Още със самото си създаване компанията започва производство на леки автомобили, а малко по-късно включва и камиони в портфолиото си. През 1999 г. шведската компания възприема тогавашната тенденция в автомобилния свят и отделя производствата си на камиони и автомобили в две самостоятелни звена, като продава автомобилния си бизнес на Ford.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 1020 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 872 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Консорциум, воден от Softbank, купува 17.5% от Uber за 9 млрд. долара

Акционерите на американската компания се съгласиха да продадат част от книжата с отстъпка от 30%

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10