// K2: Бизнесът / Компании
Китайската Geely придобива дял в производителя на камиони Volvo Group
Собственикът на Volvo Cars ще плати 3.5 млрд. евро за 8.2% от компанията
За сделката
"На база нашия опит с Volvo Car ние ценим изключително високо скандинавското име, опит и производствени традиции на бранда Volvo", коментира Ли Шуфу, председател на холдинговата компания Geely.
Според Шуфу Geely е заявила готовността си да подкрепи ръководството на Volvo Group при изпълнението на настоящата бизнес стратегия на компанията, подход, който сериозно се отличава от досегашната активна корпоративна стратегия на Geely. Китайската компания направи много промени по пътя към възраждането на автомобилния бизнес на Volvo, който придоби от Ford през 2010 г.
Самата Volvo Group беше подложена на сериозни трансформации за последните 11 години, през които Cevian беше водещ акционер на компанията. Настоящата сделка обаче ще сложи край на това многогодишното влияние, докато самият Cevian Capital ще се оттегли от автомобилния производител с над 2 млрд. евро сумарна печалба за периода на участието си в управлението на Volvo Group. Вероятно от фонда са счели настоящия момент за най-подходящ да се оттеглят, след като акциите на Volvo Group удвоиха цената си от юни 2016 г. след встъпването в длъжност на новия главен изпълнителен директор на компанията Мартин Лундщед, бивш ръководител на производителя на камиони Scania.
Според Кристър Гардел, съосновател на Cevian, от инвеститора активист са доволни, че са помогнали на Volvo да се превърне в конкурентна и успешна компания. "Сделката ще осигури на Volvo не само един отдаден акционер, но и стратегически достъп до важни за бъдещото развитие на компанията области като технологии за автономни и електрически автомобили и най-вече достъп до китайския пазар.
За компанията Volvo Group е автомобилна компания, основана през 1927 г. Още със самото си създаване компанията започва производство на леки автомобили, а малко по-късно включва и камиони в портфолиото си. През 1999 г. шведската компания възприема тогавашната тенденция в автомобилния свят и отделя производствата си на камиони и автомобили в две самостоятелни звена, като продава автомобилния си бизнес на Ford. |
Още по темата
Търговската война може да откаже Volvo oт планираното IPO
Aко първичното публично предлагане все пак се състои тази година, то ще е най-голямото на шведската фондова борса след това на Telia
10 сеп 2018Ford също залага на електрическите автомобили
Компанията ще вложи 11 млрд. долара в развитието им до 2022 г.
17 яну 2018Христо Христов, президент и изпълнителен директор на "Дискордиа", пред "Капитал"
12 яну 2018Renault-Nissan подготвя инвестиционен фонд за финансиране на стартъпи
Капацитетът му ще бъде 200 млн. долара
9 яну 2018Христо Христов: Транспортът е носител на големи промени в новите технологии
Президентът и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа" пред "Капитал"
20 дек 2017Продажбите на нови автомобили са скочили с над 55% през ноември
Основна причина за повишеното търсене е софийският автосалон
17 дек 2017Революцията на автономните коли
Безпилотните превозни средства ще бъдат въведени до 2020 г., прогнозират експерти, като основно става въпрос за проекти за градски транспорт, както и камиони за доставки
16 дек 2017През вторите три години от експлоатацията си автомобилите губят стойност приблизително 3 пъти по-бавно, отколкото през първите три
15 дек 2017
Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт
11 дек 2019, 585 прочитания

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял
11 дек 2019, 782 прочитания
11 дек 2019, 12690 прочитания
11 дек 2019, 2488 прочитания
11 дек 2019, 1716 прочитания
11 дек 2019, 1522 прочитания
11 дек 2019, 1107 прочитания
Акционерите на американската компания се съгласиха да продадат част от книжата с отстъпка от 30%