С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
2 яну 2018, 11:08, 4508 прочитания

Китайската Geely придобива дял в производителя на камиони Volvo Group

Собственикът на Volvo Cars ще плати 3.5 млрд. евро за 8.2% от компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският автомобилен производител Geely и настоящ собственик на Volvo Cars ще заплати 3.5 млрд. евро за придобиването на дял в шведския производител на камиони Volvo Group. Сделката ще осигури на китайската компания водещ дял в производителя на камиони и ще създаде предпоставки за потенциално сливане на двете компании, опериращи под бранда Volvo.

За сделката


Geely ще плати 3.5 млрд. евро на Cevian Capital за придобиването на притежаваните от инвеститора активист 8.2% от Volvo Group. Наред с това китайската компания ще получи и 15.6% от правата на глас на шведския производител на камиони, с което ще се нареди на второ място след шведската инвестиционна компания Industrivarden.

"На база нашия опит с Volvo Car ние ценим изключително високо скандинавското име, опит и производствени традиции на бранда Volvo", коментира Ли Шуфу, председател на холдинговата компания Geely.

Според Шуфу Geely е заявила готовността си да подкрепи ръководството на Volvo Group при изпълнението на настоящата бизнес стратегия на компанията, подход, който сериозно се отличава от досегашната активна корпоративна стратегия на Geely. Китайската компания направи много промени по пътя към възраждането на автомобилния бизнес на Volvo, който придоби от Ford през 2010 г.



Самата Volvo Group беше подложена на сериозни трансформации за последните 11 години, през които Cevian беше водещ акционер на компанията. Настоящата сделка обаче ще сложи край на това многогодишното влияние, докато самият Cevian Capital ще се оттегли от автомобилния производител с над 2 млрд. евро сумарна печалба за периода на участието си в управлението на Volvo Group. Вероятно от фонда са счели настоящия момент за най-подходящ да се оттеглят, след като акциите на Volvo Group удвоиха цената си от юни 2016 г. след встъпването в длъжност на новия главен изпълнителен директор на компанията Мартин Лундщед, бивш ръководител на производителя на камиони Scania.

Според Кристър Гардел, съосновател на Cevian, от инвеститора активист са доволни, че са помогнали на Volvo да се превърне в конкурентна и успешна компания. "Сделката ще осигури на Volvo не само един отдаден акционер, но и стратегически достъп до важни за бъдещото развитие на компанията области като технологии за автономни и електрически автомобили и най-вече достъп до китайския пазар.
За компанията

Volvo Group е автомобилна компания, основана през 1927 г. Още със самото си създаване компанията започва производство на леки автомобили, а малко по-късно включва и камиони в портфолиото си. През 1999 г. шведската компания възприема тогавашната тенденция в автомобилния свят и отделя производствата си на камиони и автомобили в две самостоятелни звена, като продава автомобилния си бизнес на Ford.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 1089 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 870 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Консорциум, воден от Softbank, купува 17.5% от Uber за 9 млрд. долара

Акционерите на американската компания се съгласиха да продадат част от книжата с отстъпка от 30%

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма