Китайската Geely придобива дял в производителя на камиони Volvo Group
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Китайската Geely придобива дял в производителя на камиони Volvo Group

Volvo Group и Volvo Cars оперират отделно от 1999 г.

Китайската Geely придобива дял в производителя на камиони Volvo Group

Собственикът на Volvo Cars ще плати 3.5 млрд. евро за 8.2% от компанията

5343 прочитания

Volvo Group и Volvo Cars оперират отделно от 1999 г.

© Reuters


Китайският автомобилен производител Geely и настоящ собственик на Volvo Cars ще заплати 3.5 млрд. евро за придобиването на дял в шведския производител на камиони Volvo Group. Сделката ще осигури на китайската компания водещ дял в производителя на камиони и ще създаде предпоставки за потенциално сливане на двете компании, опериращи под бранда Volvo.

За сделката

Geely ще плати 3.5 млрд. евро на Cevian Capital за придобиването на притежаваните от инвеститора активист 8.2% от Volvo Group. Наред с това китайската компания ще получи и 15.6% от правата на глас на шведския производител на камиони, с което ще се нареди на второ място след шведската инвестиционна компания Industrivarden.

"На база нашия опит с Volvo Car ние ценим изключително високо скандинавското име, опит и производствени традиции на бранда Volvo", коментира Ли Шуфу, председател на холдинговата компания Geely.

Според Шуфу Geely е заявила готовността си да подкрепи ръководството на Volvo Group при изпълнението на настоящата бизнес стратегия на компанията, подход, който сериозно се отличава от досегашната активна корпоративна стратегия на Geely. Китайската компания направи много промени по пътя към възраждането на автомобилния бизнес на Volvo, който придоби от Ford през 2010 г.

Самата Volvo Group беше подложена на сериозни трансформации за последните 11 години, през които Cevian беше водещ акционер на компанията. Настоящата сделка обаче ще сложи край на това многогодишното влияние, докато самият Cevian Capital ще се оттегли от автомобилния производител с над 2 млрд. евро сумарна печалба за периода на участието си в управлението на Volvo Group. Вероятно от фонда са счели настоящия момент за най-подходящ да се оттеглят, след като акциите на Volvo Group удвоиха цената си от юни 2016 г. след встъпването в длъжност на новия главен изпълнителен директор на компанията Мартин Лундщед, бивш ръководител на производителя на камиони Scania.

Според Кристър Гардел, съосновател на Cevian, от инвеститора активист са доволни, че са помогнали на Volvo да се превърне в конкурентна и успешна компания. "Сделката ще осигури на Volvo не само един отдаден акционер, но и стратегически достъп до важни за бъдещото развитие на компанията области като технологии за автономни и електрически автомобили и най-вече достъп до китайския пазар.

За компанията

Volvo Group е автомобилна компания, основана през 1927 г. Още със самото си създаване компанията започва производство на леки автомобили, а малко по-късно включва и камиони в портфолиото си. През 1999 г. шведската компания възприема тогавашната тенденция в автомобилния свят и отделя производствата си на камиони и автомобили в две самостоятелни звена, като продава автомобилния си бизнес на Ford.

Китайският автомобилен производител Geely и настоящ собственик на Volvo Cars ще заплати 3.5 млрд. евро за придобиването на дял в шведския производител на камиони Volvo Group. Сделката ще осигури на китайската компания водещ дял в производителя на камиони и ще създаде предпоставки за потенциално сливане на двете компании, опериращи под бранда Volvo.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK