Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 яну 2018, 12:20, 3037 прочитания

Големите технологични компании ще се разширяват и през 2018 г.

Дигиталната реклама, онлайн търговията и облачните услуги ще движат възхода им

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Тencent и Alibaba са амбицирани да се доближат до лидерите в технологичния сектор.
Най-големите компании в технологичния сектор ще продължат да се разширяват през 2018 г., като фокусът им ще бъде насочен не върху производството на автономни автомобили, очила за виртуална реалност или високотехнологични компютри, а върху дигитална реклама, онлайн търговия и облачни системи за архивиране на данни, пише Finаnciаl Times.

Тенденцията се дължи предимно на настъпилите промени в бранша през последните години и засиления интерес на потребителите към дигиталните услуги. Освен това все повече компании предпочитат да ползват онлайн платформите на технологични гиганти като Google, Amazon и Facebook, както и на разрастващите се китайски групи Tencent и Alibaba.


Дигиталните услуги

Около 40% от средствата за излъчването на реклами в световен мащаб през 2017 г. са насочени към онлайн платформи, което дава увереност на гигантите за поетата посока. Само 2 компании - Google и Facebook, са в основата на сериозния ръст в тази категория. Също така и основните играчи от ритейл сектора са се насочили към дигиталните услуги. Четиринадесет процента от общите продажби на дребно в САЩ и 9% в Западна Европа са от онлайн търговия, сочат данни на Goldman Sachs. В Китай делът е най-висок - 22%.

Ролята на облака



Големите компании са архивирали в облачни системи едва 19% от своите данни, показва друго проучване на Goldman Sachs. Поради намаляващите разходи зa IT инфраструктура преходът на групите към облачните услуги ще отнеме няколко години. Според прогноза на Gartner разходите на IT компаниите ще достигнат 3.7 трлн. долара през 2018 г. Поради тази причина бизнес възможностите ще се повишат, отбелязват от консултантската група.

Онлайн платформите в основата на тази тенденция са на петте най-високо оценени компании за 2017 г. - Apple, Google, Amazon, Facebook и Microsoft.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира

Оръжейният "Дунарит" е с намален персонал, а административни пречки спъват износа

30 мар 2020, 681 прочитания

Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната

Процедурите по несъстоятелност може да се увеличат с 20%, прогнозират от компанията за застраховане на кредити

30 мар 2020, 859 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Собственикът на British Airways планира да купи австрийския нискотарифен авиопревозвач Niki

IAG има намерение да обедини Niki с контролираната от нея испанска авиокомпания Vueling

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10