Сърбия избра френския гигант Vinci за концесионер на летището в Белград
Силният инвеститор прави по-неатрактивно летище София, което след години отлагане скоро ще бъде предложено на чужди оператори


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Сърбия избра френската компания Vinci за концесионер на международното летище "Никола Тесла" в Белград. Съседната държава успя да получи двойно повече пари за аерогарата си в столицата си от това, което беше заложила българската администрация за летище София. И то за десет години по-късо време. И за летище с по-малък трафик.
България изпусна поредна възможност да развие важен инфраструктурен обект преди конкурентите си от региона, което може да се отрази негативно на отлаганата с години процедура за отдаване на летище София на чужд мениджър. Заради многото стартирания и спирания на търга българската аерогара изостана спрямо Белград и оттук нататък ще бъде в догонваща позиция.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
8 коментара
"Съседната държава успя да получи двойно повече пари за аерогарата си в столицата си от това, което беше заложила българската администрация за летище София. И то за десет години по-късо време. И за летище с по-малък трафик. "
Е това хвалба ли е ? Нали Vinci ще им скъсат г*зъ от такси, за да си върнат инвестицията? Те сърбите и газопроводите си продадоха на Газпром, амо то си е техен проблем. Ние да си гледаме в нашето канче.
Честно казано по-добре Летище София да се вземе от концесионер като Vinci, който управлява 35 летища отколкото да го продължи да го управлява държавата или да го вземе на концесия ТИМ и да си седи на загуба и да тъне в мизерия и обсолютен хаос, както е сега!!! А "България Еър" (ТИМ) кога ще си платят задълженията на стойност от около 50 млн. лева за летищни такси на "Летище София ЕАД", които не са плащани от 7 години насам?
До коментар [#2] от "Discoverer":
Който и да вземе софийското летище, ще е по-добре отколкото е състоянието на летището в момента. Дали ще е френска или немска компания, не е толкова важно. То се вижда кои летища се управляват добре и кои са зле.
Всички цифри от материала показват едно единствено нещо - безпардонни КРАЖБИ и некадърно управление на софийското летище. Добре че са все пак Райън и Уиз, които се мъчат да правят бизнес ВЪПРЕКИ усилията на държавата и мафията.
Видно за пореден път е , че от корупцията страдат всички.
Блатото няма дъно!
Малеей сърбите пак вдигнаха мизата!
Двойно в кеша. А наште комисионери се бяха приготвили да гушнат поне половин милиард разлика.
Да чакат да мине Председателството, щото стрелбите ще зачестят покрай тая концесия.
Докато ние още се назландисваме, сърбите намериха най-добрия стратегически оператор за тяхното летище.
Браво на сърбите. Но за нас най-разумно е старото софийско летище да си кара на доизживяване и спешно да се почва строеж на ново. Щом сега е тесно, какво ли ще е след 5-10 години. Да почват ново и това е, на по-подходящо место, после старото да го бутат.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.