С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 яну 2018, 10:25, 2584 прочитания

Renault-Nissan подготвя инвестиционен фонд за финансиране на стартъпи

Капацитетът му ще бъде 200 млн. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Групата Renault-Nissan-Mitsubishi планира инвестиция на стойност 200 млн. долара в съвместен фонд за финансиране на стартиращи компании в сферата на автомобилния транспорт, съобщава Reuters, позовавайки се на информация от свои източници. Намеренията на групата затвърждават тенденцията все повече автомобилни производители да се опитват да се приспособят към динамиката на автомобилния бранш чрез стратегически финансиране от собствените си инвестиционни подразделения.

По данни на Reuters основаването на фонда ще бъде официално обявено от главния изпълнителен директор на Renault Карлос Госн на технологичното изложение на CES в Лас Вегас този четвъртък. Началният капитал на фонда ще бъде с 40-процентното участие от страна на Renault и Nissan и 20% от Mitsubishi.


"Това ще ни позволи да придвижваме сделки в областта на придобиванията по-бързо от конкурентите ни", споделят източниците на Reuters, макар от групата да са отказали коментар.

Инвестиционният фонд ще бъде регистриран в Холандия и ще бъде ръководен от Франсоа Доса, бивш ръководител на бизнеса на Societe Generale в Бразилия. Основаването му също така ще премахне необходимостта да се разпределя собствеността върху придобитите от Renault-Nissan-Mitsubishi компании в рамките на самата група.

Движението в бранша



Традиционните автомобилни производители все по-осезаемо усещат необходимостта от инвестиции в сферата на иновациите и електрификацията, докато конкуренцията и динамиката в сферата на персоналния транспорт се засилват с навлизането на компании, предоставящи превоз срещу заплащане като Uber, и много платформи за споделен превоз като Blancride, които намаляват нуждата от притежание на личен автомобил. Някои от по-предпазливите производители вече са започнали процеса по интеграция на различни видове технологии и за да го ускорят, подобно на Renault-Nissan-Mitsubishi са започнали инвестиции директно в стартиращи компании. А идеята е да си осигурят максимален достъп до интелектуална собственост.

Компании като General Motors и френския производител на Peugeot - PSA, са едни от първите корпоративни гиганти, насочили сериозни суми към собствените си инвестиционни подразделения, съответно с инвестиции от 240 и 120 млн. долара. В тази група обаче изпъква германската BMW, която до момента е инвестирала над 600 млн. долара за придобивания в сферата на платформите за споделен превоз и компаниите, разработващи технологии за автономни автомобили.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 325 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 403 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
GoPro е отворена за партньорство, но не търси продажба на всяка цена

Производителят на екшън камери се отказва от бизнеса с дронове

Още от Капитал
Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10