С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 11 яну 2018, 14:11, 6373 прочитания

Lidl и Aldi са най-бързо растящите търговски вериги във Великобритания

Продажбите на германските компании в страната са нараснали със 17% през последното тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пазарни дялове на водещите вериги на Острова (в %)
Tesco 28
Sainsbury 16.4
Asda 15.3
Morrisons 10.7
Aldi 6.8
Waitrose 5.2
Lidl 5

Източник: Kantar Worldpanel
Германските търговски вериги Lidl и Aldi са най-бързо растящите във Великобритания през последното тримесечие на миналата година. Двете са регистрирали рекорден ръст на продажбите на годишна база от 17%, съобщава агенция DPA. Британците са изхарчили през последните три месеца с 3.8% повече средства, което е осигурило на супермаркетите в страната 1 млрд. паунда по-големи приходи, показват данните на анализаторската компания Kantar Worldpanel.

Голямото пазаруване


По-време на коледните празници потребителите са изхарчили 747 млн. паунда само на 22 декември, което го прави най-натоварения ден за пазаруване в историята, казва Фрейзър Маккевит от анализаторската компания. Според него в някои отношения Коледа е трудно време за дискаунтърите, защото пазарният им дял малко е намалял в сравнение с началото на годината, тъй като много купувачи се връщат към по-традиционните супермаркети.

Маккевит обяснява, че въпреки предизвикателството двете германски вериги са успели да привлекат общо близо 1 млн. допълнителни клиенти през последните три месеца.
Пазарният дял на Aldi е нараснал с 0.8 процентни пункта до 6.8%, докато този на Lidl се е повишил до 5%, което е с 0.6 пр. пункта повече в сравнение със същото тримесечие на предходната година.

Как се представят другите



Най-голямата британска търговска верига - Tesco, отчете повишение на продажбите за коледните празници от 1.9% в магазините, които са работили и по същото време преди година. Очакванията на специалистите бяха за ръст в диапазона 2.4-3.2% за шестте седмици до 6 януари, съобщава Reuters. Въпреки това компанията е сигурна, че е изпълнила целите си за годишните резултати.
Според данните на Kantar Worldpanel през последното тримесечие продажбите на Tesco са нараснали с 3.1%, като това е най-големият ръст за веригата от юни. Въпреки това пазарният й дял намалява с 0.2 процентни пункта до 28%.

В същото време продажбите на друга германска верига – Asda, са нараснали с 2.2% на годишна база, подпомогнати от силното представяне при онлайн пазаруването. Пазарният дял на компанията също леко е намалял – до 15.3%.

Другите британски вериги също отчитат по-добри продажби в края на годината. При Morrisons повишението е 2.1%, покачването при Sainsbury е 2%, при Waitrose – 2.3%, а при Iceland – 2.9%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

HSBC съкращава 35 хил. служители и продава активи за 100 млрд. долара HSBC съкращава 35 хил. служители и продава активи за 100 млрд. долара

Като част от новата си 3-годишна стратегия банката ще промени бизнеса си в САЩ и Европа

18 фев 2020, 251 прочитания

Ръководителят на Vision Fund на Softbank създава нова инвестиционна компания Ръководителят на Vision Fund на Softbank създава нова инвестиционна компания

Визията на новия фонд драстично се различва с тази на главния изпълнителен директор на Softbank, а това създава напрежение сред висшия мениджмънт на компанията

18 фев 2020, 236 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката на "Капитал Daily" събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10